„Klaus Zellmer povede automobilku Škoda Auto v období transformace automobilového průmyslu a přechodu k elektromobilitě,“ popisuje Tomáš Kotera, vedoucí komunikace podniku. „S účinností od 1.7.2022 se stane členem představenstva a téhož dne bude v rámci prvního jednání představenstva, kterého se jako člen zúčastní, zvolen jeho předsedou,“ vysvětluje.
ANALÝZA: Škoda ohlásila revoluci v designu. Najde odvahu i na změnu loga? |
Nová strategie Škoda Auto chce v novém desetiletí jít strategií „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030“; jejím cílem je to, aby se do roku 2030 zařadila mezi pět nejprodávanějších značek v Evropě. A směřovala na pozici nejúspěšnější evropské automobilky na důležitých růstových trzích jako je Indie a severní Afrika. Celosvětově zaměstnává 45 tisíc pracovníků a je aktivní na více než 100 trzích. V roce 2021 dodala zákazníkům celosvětově více než 870 tisíc vozů. Více o nové strategii automobilky s důrazem na elektromobilitu čtěte zde. |
„Nyní nás čeká další krok. Obrovskou předností značky Škoda je její zaměření na zákazníka. Na tom chceme systematicky stavět i v nadcházejícím období digitalizace a elektrifikace. Naším záměrem je, aby všechny produkty a služby dávaly perfektní smysl, byly snadno použitelné a pomáhaly zlepšovat život našich zákazníků,“ říká Zellmer a vyzdvihuje spolupráci s odbory: „Společně s naším sociálním partnerem Odbory KOVO dostaneme společnost Škoda Auto na NEXT LEVEL (více v boxu - pozn. red.) a úspěšně ji provedeme desetiletím transformace tak, aby všichni škodováci měli zítra a pozítří jistou práci. To je můj cíl a to mě motivuje,“ dodal.
Zkušenosti od Porsche
Absolvent studia podnikové ekonomiky Klaus Zellmer zahájil svou profesní dráhu v roce 1997 jako asistent člena představenstva ve společnosti Porsche AG, v roce 1999 přestoupil do útvaru Rozvoj prodejní sítě ve společnosti Porsche France, poté převzal vedení regionu Severní Ameriky. V roce 2000 nesl jako vedoucí projektu odpovědnost za budování oblastí Prodeje a Marketingu v rámci zakládání nového pobočného závodu společnosti Porsche v Lipsku. Po působení v čele Zákaznického centra v závodě automobilky Porsche se Zellmer stal vedoucím marketingu ve společnosti Porsche Deutschland, v roce 2010 stanul v jejím čele. V roce 2015 byl Zellmer jmenován prezidentem a generálním ředitelem společnosti Porsche Cars North America v americké Atlantě. Od 15. září 2020 je Klaus Zellmer členem představenstva značky Volkswagen Osobní vozy za oblast Prodeje, marketingu a after sales.
Jízdní řád Škody: tři další elektromobily, benzin ještě vydrží |
Po Bernhardu Maierovi, který byl předsedou představenstva Škody Auto v letech 2015 až 2020, bude Zellmer druhým šéfem mladoboleslavské automobilky, který původně působil jako vrcholový manažer u Porsche.
EXKLUZIVNĚ Odcházející šéf české značky Thomas Schäfer dal poslední interview ve vedení značky Škoda pro iDNES.cz a MF DNES. Rozhovor na rozloučenou čtěte exkluzivně v pátek 1. července. |