Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Klimatizace zchladí i peněženku

aktualizováno 
Klimatizace se stále častěji stává standardní výbavou nových aut, anebo zákazníci neváhají kvůli ochlazování karoserie připlácet. Nač se při používání klimatizace vyplatí nezapomínat?

Ilustrační foto | foto: Mazda

- klimatizace zvyšuje spotřebu paliva, při ochlazování kabiny z teploty přes 30 stupňů může spotřeba stoupnout krátkodobě i o čtyři litry na 100 km

- Autoklub ADAC naměřil, že například malému Fordu Fiesta 1.4 při zapnuté klimatizaci průměrná spotřeba při jízdě ve městě stoupne o více než dva litry, ale u výkonnější Audi A4 2.0 TDI s "chytřejší" klimatizací dělá nárůst spotřeby ve městě jen okolo 0,7 litru. Při jízdě mimo město spotřeba roste se zapnutých chlazením méně.

- před jízdou je výhodné snížit teplotu v interiéru důkladným vyvětráním

- lidský organismus nejlépe snáší teploty mezi 21 a 23 stupni Celsia

- pokud klimatizace přestává chladit, dochází náplň, kterou doplní servis. Klimatizace by měla projít kontrolou každé dva roky

- u manuální klimatizace pro rychlé vychlazení interiéru zapněte větrák naplno a na první minutu zapněte vnitřní cirkulaci vzduchu

- po dosažení příjemné teploty zapínejte a vypínejte klimatizaci podle potřeby, je možné také přimíchat trochu teplého vzduchu

- před koncem cesty je dobré klimatizaci, dříve než auto zastaví, vypnout, aby se ze systému dostala ven vlhkost. Její zbytky jsou příčinou vzniku nepříjemného zápachu ve voze

- postupným srovnáváním teplot mezi interiérem a venkovními podmínkami předejde před cílem jízdy teplotnímu šoku organismu

Autoři:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.