Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie bude se sháněním kobaltu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JM

Kdyby jen kobalt. Celá "megalomanská hysterie" kolem elektromobilů je nereálná. Elektromobil si své místo najde, ale jen jako výrazně menšinový dopravní prostředek. Něco jiného ale může být elektromobil poháněný palivovými články s vodíkem. To je reálnější představa.

2 0
možnosti
JP

A v čem přesně? Jediná výhoda je, že vodík se o něco lépe tankuje, ale jinak má všechny problémy které má i klasický elektromobil + nevýhody spojené se samotným vodíkem, tedy že je příliš malý a prochází všemi známými materiály. Nebo, že se vzduchem tvoří třaskavou směs.

0 0
možnosti
JM

Kdyby jen kobalt. Celá megalomanská hysterie kolem elektromobilů je dost na vodě. Elektromobily najdou své místo, ale menšinové.

0 0
možnosti
VB

Kobaltu jsou obrovské zásoby v manganových konkrecích na dně oceánů. Jen je technický problém jak je tahat z 3-4 km hloubky. I ČSSR měla kdesi v moři claim nějakých 50 000 km2 či kolik, možná to máme dodnes, dno se tenkrát rozparcelovalo pro jednotlivé státy.

2 0
možnosti
DR

Áno stále máte , tak ako vy , má aj SR ! Aspoň niečo zanecháme pre vnukov ...keď sme to nevedeli vykopať a predať , čo už narobíš ....

0 0
možnosti
Foto

I95v21a57n 49M60a76r71e76k

26. 10. 2017 19:04

Spekulují jak hodinářští učni . . . nakonec se rádi vrátí k olověným akumulátorům 8-o

0 1
možnosti
KN

K85a27r66e55l 45N74o10v64á55k

26. 10. 2017 8:05

Lithium je také užitečné do termojaderných pum a množivých reaktorů.

0 0
možnosti
JZ

J36a96n 91Z96e18m25a43n

26. 10. 2017 12:24

No zvlášť pro jaderné technologie s tekutým palivem zejm. LFTR, které se podotýkám také u nás vyvíjí - a tento výzkum v Řeži je v celkem pokročilém stádiu - si myslím jde o zásadní využití, zvláště uvážíme-li, že do baterek se spíše hodí izotop Lithia 6, zatímco do LFTR Lithium 7 - a počítám, že produkce, izotopová separace a takovéto využití Lithia 7 by byl ještě podstatně větší kšeft než baterky do elektromobilů - ono ostatně nejdřív je třeba tu elektřinu nějak vyrobit a bez ní jsou ty baterky tak nějak na kočku... :-P

2 0
možnosti
PHH

To zase někdo straší malé děti? Kobalt je v mendělejově tabulce hned vedle železa. Je zastoupený v zemské kůře asi tak stejně, jako hořčík. Je ho dost, jenom se těží tam, kde je dostupný a protože ho není moc potřeba, tak se jinde netěží. ;-(

0 0
možnosti
PHH

Aha, tak jsem se na to ještě díval. 29 ppm není mnoho. Mnou uváděný hořčík má výskyt někde mezi 19-25 0000ppm. :-)

4 0
možnosti
RL

Mimo předchozí nevýhody, by masové rozšíření elektromobilů de facto zrušilo trh s ojetinami.Baterie z havarovaných vozů pod cenou budou nepoužitelné i po poměrně malé kolizi.Nové baterie budou neustále velmi drahé.Takže luxusní velmi drahý vůz se vyplatí výměna baterie, u střední třídy i pokud bude auto jinak jako nové, je to šrot.Spousta lidí, kteří dnes jezdí v autech cca 40 000,- bude bez auta.To povede ke snížení mobility pracovní síly a zvýšenému tlaku na hromadnou dopravu.(tam už jsme jednou byli ):-(

5 2
možnosti
DR

Neverím ! Ľudia sú tak vynaliezavý , že určite niečo nájdu. Určite sa nájde nový Cimrman ...

0 0
možnosti
ZW

Na to, aby benzínové auto ujelo tisíc kilometrů, musí být u "zdroje energie" asi tak deset minut. Aby elektromobil ujel tisíc kilometrů, musí být připojen k nabíječce mnoho hodin. To by znamenalo, že by bylo potřeba tisíce a tisíce nabíječek a k nim přivedeny "tlusté kabely", aby se elektromobily mohly jen přiblížit k celkovému množství kilometrů ujetých klasickými vozy. To není moc reálné....

2 5
možnosti
JV

Kolik běžné auto ujede za den? 50km? 100km? přes noc se pomalu nabije a nemusíte řešit žádnou pumpu ani tlusté kabely...

5 2
možnosti
JS

Četli tento článek naši horliví a velmi vzdělaní poslanci když ČSSD podepsala memorandum o těžbě ?

0 2
možnosti
MM

Co s tím má společného těžba lithia? To si fakt myslíte že je potřeba jen do baterií??

3 0
možnosti
MC

Kolik zla ještě musí být napácháno ve jménu shora diktovaných světlých zítřků? Hlavně musíme všichni věřit, že je elektromobil ekologický a pro společnost prospěšný.

11 0
možnosti
JV

Tak u potřeby odsířených elektráren a zákazu PCB jste jim to také uvěřili...

1 2
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...