Diskuze
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut
Děkujeme za pochopení.
J30o47s91e55f 82M29i92š85k51o49v95s30k14ý
Kdyby jen kobalt. Celá "megalomanská hysterie" kolem elektromobilů je nereálná. Elektromobil si své místo najde, ale jen jako výrazně menšinový dopravní prostředek. Něco jiného ale může být elektromobil poháněný palivovými články s vodíkem. To je reálnější představa.
J41a43k51u84b 33P12r46o32k91e31š
A v čem přesně? Jediná výhoda je, že vodík se o něco lépe tankuje, ale jinak má všechny problémy které má i klasický elektromobil + nevýhody spojené se samotným vodíkem, tedy že je příliš malý a prochází všemi známými materiály. Nebo, že se vzduchem tvoří třaskavou směs.
J64o63s43e14f 95M72i87š47k55o22v75s27k64ý
Kdyby jen kobalt. Celá megalomanská hysterie kolem elektromobilů je dost na vodě. Elektromobily najdou své místo, ale menšinové.
V57l32a96d13i67m36í82r 34B36u62l97k39a
Kobaltu jsou obrovské zásoby v manganových konkrecích na dně oceánů. Jen je technický problém jak je tahat z 3-4 km hloubky. I ČSSR měla kdesi v moři claim nějakých 50 000 km2 či kolik, možná to máme dodnes, dno se tenkrát rozparcelovalo pro jednotlivé státy.
D83u78š28a38n 50R90a11j21n14i24n56e61c
Áno stále máte , tak ako vy , má aj SR ! Aspoň niečo zanecháme pre vnukov ...keď sme to nevedeli vykopať a predať , čo už narobíš ....
I57v77a31n 85M71a87r81e83k
Spekulují jak hodinářští učni . . . nakonec se rádi vrátí k olověným akumulátorům
K53a33r26e10l 44N14o75v86á70k
Lithium je také užitečné do termojaderných pum a množivých reaktorů.
J10a89n 52Z87e46m21a41n
No zvlášť pro jaderné technologie s tekutým palivem zejm. LFTR, které se podotýkám také u nás vyvíjí - a tento výzkum v Řeži je v celkem pokročilém stádiu - si myslím jde o zásadní využití, zvláště uvážíme-li, že do baterek se spíše hodí izotop Lithia 6, zatímco do LFTR Lithium 7 - a počítám, že produkce, izotopová separace a takovéto využití Lithia 7 by byl ještě podstatně větší kšeft než baterky do elektromobilů - ono ostatně nejdřív je třeba tu elektřinu nějak vyrobit a bez ní jsou ty baterky tak nějak na kočku...
P53e85t52r 94H78a89r13i13p23r37a52s87a27d 83H30a33j10i92č
To zase někdo straší malé děti? Kobalt je v mendělejově tabulce hned vedle železa. Je zastoupený v zemské kůře asi tak stejně, jako hořčík. Je ho dost, jenom se těží tam, kde je dostupný a protože ho není moc potřeba, tak se jinde netěží.
P77e37t33r 26H49a65r85i89p76r67a40s19a57d 46H78a28j82i22č
Aha, tak jsem se na to ještě díval. 29 ppm není mnoho. Mnou uváděný hořčík má výskyt někde mezi 19-25 0000ppm.
R71u47d64o70l61f 90L17u74k33e93š
Mimo předchozí nevýhody, by masové rozšíření elektromobilů de facto zrušilo trh s ojetinami.Baterie z havarovaných vozů pod cenou budou nepoužitelné i po poměrně malé kolizi.Nové baterie budou neustále velmi drahé.Takže luxusní velmi drahý vůz se vyplatí výměna baterie, u střední třídy i pokud bude auto jinak jako nové, je to šrot.Spousta lidí, kteří dnes jezdí v autech cca 40 000,- bude bez auta.To povede ke snížení mobility pracovní síly a zvýšenému tlaku na hromadnou dopravu.(tam už jsme jednou byli )
D15u12š15a13n 30R65a14j12n31i71n92e65c
Neverím ! Ľudia sú tak vynaliezavý , že určite niečo nájdu. Určite sa nájde nový Cimrman ...
Z90d72e68n44ě70k 87W83e61r15n42h39a60r78t
Na to, aby benzínové auto ujelo tisíc kilometrů, musí být u "zdroje energie" asi tak deset minut. Aby elektromobil ujel tisíc kilometrů, musí být připojen k nabíječce mnoho hodin. To by znamenalo, že by bylo potřeba tisíce a tisíce nabíječek a k nim přivedeny "tlusté kabely", aby se elektromobily mohly jen přiblížit k celkovému množství kilometrů ujetých klasickými vozy. To není moc reálné....
J84a94n 34V98á68c92l17a25v51í44k
Kolik běžné auto ujede za den? 50km? 100km? přes noc se pomalu nabije a nemusíte řešit žádnou pumpu ani tlusté kabely...
J72i24ř62í 56S38v47i26t25á51k
Četli tento článek naši horliví a velmi vzdělaní poslanci když ČSSD podepsala memorandum o těžbě ?
M41o80j73m94í35r 89M13o32t23y28č60k75a
Co s tím má společného těžba lithia? To si fakt myslíte že je potřeba jen do baterií??
M50i36l28a34n 41C14h42a38l64u76p23a
Kolik zla ještě musí být napácháno ve jménu shora diktovaných světlých zítřků? Hlavně musíme všichni věřit, že je elektromobil ekologický a pro společnost prospěšný.
J55a10n 54V80á24c59l46a44v88í89k
Tak u potřeby odsířených elektráren a zákazu PCB jste jim to také uvěřili...
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...