Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie bude se sháněním kobaltu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Kdyby jen kobalt. Celá "megalomanská hysterie" kolem elektromobilů je nereálná. Elektromobil si své místo najde, ale jen jako výrazně menšinový dopravní prostředek. Něco jiného ale může být elektromobil poháněný palivovými články s vodíkem. To je reálnější představa.

2 0
možnosti

A v čem přesně? Jediná výhoda je, že vodík se o něco lépe tankuje, ale jinak má všechny problémy které má i klasický elektromobil + nevýhody spojené se samotným vodíkem, tedy že je příliš malý a prochází všemi známými materiály. Nebo, že se vzduchem tvoří třaskavou směs.

0 0
možnosti

Kdyby jen kobalt. Celá megalomanská hysterie kolem elektromobilů je dost na vodě. Elektromobily najdou své místo, ale menšinové.

0 0
možnosti

Kobaltu jsou obrovské zásoby v manganových konkrecích na dně oceánů. Jen je technický problém jak je tahat z 3-4 km hloubky. I ČSSR měla kdesi v moři claim nějakých 50 000 km2 či kolik, možná to máme dodnes, dno se tenkrát rozparcelovalo pro jednotlivé státy.

2 0
možnosti

Áno stále máte , tak ako vy , má aj SR ! Aspoň niečo zanecháme pre vnukov ...keď sme to nevedeli vykopať a predať , čo už narobíš ....

0 0
možnosti
Foto

I57v77a31n 85M71a87r81e83k

26. 10. 2017 19:04

Spekulují jak hodinářští učni . . . nakonec se rádi vrátí k olověným akumulátorům 8-o

0 1
možnosti

K53a33r26e10l 44N14o75v86á70k

26. 10. 2017 8:05

Lithium je také užitečné do termojaderných pum a množivých reaktorů.

0 0
možnosti

J10a89n 52Z87e46m21a41n

26. 10. 2017 12:24

No zvlášť pro jaderné technologie s tekutým palivem zejm. LFTR, které se podotýkám také u nás vyvíjí - a tento výzkum v Řeži je v celkem pokročilém stádiu - si myslím jde o zásadní využití, zvláště uvážíme-li, že do baterek se spíše hodí izotop Lithia 6, zatímco do LFTR Lithium 7 - a počítám, že produkce, izotopová separace a takovéto využití Lithia 7 by byl ještě podstatně větší kšeft než baterky do elektromobilů - ono ostatně nejdřív je třeba tu elektřinu nějak vyrobit a bez ní jsou ty baterky tak nějak na kočku... :-P

2 0
možnosti

To zase někdo straší malé děti? Kobalt je v mendělejově tabulce hned vedle železa. Je zastoupený v zemské kůře asi tak stejně, jako hořčík. Je ho dost, jenom se těží tam, kde je dostupný a protože ho není moc potřeba, tak se jinde netěží. ;-(

0 0
možnosti

Aha, tak jsem se na to ještě díval. 29 ppm není mnoho. Mnou uváděný hořčík má výskyt někde mezi 19-25 0000ppm. :-)

4 0
možnosti

Mimo předchozí nevýhody, by masové rozšíření elektromobilů de facto zrušilo trh s ojetinami.Baterie z havarovaných vozů pod cenou budou nepoužitelné i po poměrně malé kolizi.Nové baterie budou neustále velmi drahé.Takže luxusní velmi drahý vůz se vyplatí výměna baterie, u střední třídy i pokud bude auto jinak jako nové, je to šrot.Spousta lidí, kteří dnes jezdí v autech cca 40 000,- bude bez auta.To povede ke snížení mobility pracovní síly a zvýšenému tlaku na hromadnou dopravu.(tam už jsme jednou byli ):-(

5 2
možnosti

Neverím ! Ľudia sú tak vynaliezavý , že určite niečo nájdu. Určite sa nájde nový Cimrman ...

0 0
možnosti

Na to, aby benzínové auto ujelo tisíc kilometrů, musí být u "zdroje energie" asi tak deset minut. Aby elektromobil ujel tisíc kilometrů, musí být připojen k nabíječce mnoho hodin. To by znamenalo, že by bylo potřeba tisíce a tisíce nabíječek a k nim přivedeny "tlusté kabely", aby se elektromobily mohly jen přiblížit k celkovému množství kilometrů ujetých klasickými vozy. To není moc reálné....

2 5
možnosti

Kolik běžné auto ujede za den? 50km? 100km? přes noc se pomalu nabije a nemusíte řešit žádnou pumpu ani tlusté kabely...

5 2
možnosti

Četli tento článek naši horliví a velmi vzdělaní poslanci když ČSSD podepsala memorandum o těžbě ?

0 2
možnosti

Co s tím má společného těžba lithia? To si fakt myslíte že je potřeba jen do baterií??

3 0
možnosti

Kolik zla ještě musí být napácháno ve jménu shora diktovaných světlých zítřků? Hlavně musíme všichni věřit, že je elektromobil ekologický a pro společnost prospěšný.

11 0
možnosti

Tak u potřeby odsířených elektráren a zákazu PCB jste jim to také uvěřili...

1 2
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...