Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: 26 589 750 korun stojí nejdražší ojetina v Česku

aktualizováno 
Dražší auto se v Česku teď koupit nedá. Švédský hypersport Koenigsegg Agera je ozdobou jednoho ostravského showroomu. Devítisetčtyřicetikoňový unikát toho za tři roky moc nenajel.

Koenigsegg Agera v autosalonu v Ostravě | foto: Jakub Novotnýpro iDNES.cz

Podle prodejce, kterým je ostravský obchodník s luxusními vozy AR Cars, má nejdražší auto, které je v Česku k mání, najeto necelý tisíc kilometrů. Jde o stejné auto, které právě pro AR Cars před třemi roky přijel předat českému zákazníkovi sám zakladatel švédské automobilky Christian von Koenigsegg - čtěte zde. Auto hledá nového majitele už rok.

Koenigsegg Agera v autosalonu v Ostravě

Supersport poháněný dvěma turby přeplňovaným pětilitrovým osmiválcem zrychlí z nuly na stovku za tři sekundy a sprint z nuly na dvoustovku zvládne za necelých devět sekund. Udávanou maximálku 410 kilometrů v hodině výrobce nikdy oficiálně neozkoušel. Od uvedení v roce 2011 výrobce přidal ještě dva další deriváty modelu: Agera R a Agera S.

Fotogalerie

Narazit na koenigsegg naživo je velká náhoda. Ojetin je podle německého vyhledávače aut z druhé ruky na trhu momentálně sedm. Agery jsou z toho tři, kromě ostravské ještě jedna v Mnichově a další v Dubaji.

Nový hypersport 

Na autosalon do Ženevy, který startuje za devět dní (4. března) si Koenigsegg připravil nový model. Jmenuje se One:1 a prozatím o něm tvůrci moc informací ven nepustili. Ví se, že v útrobách bude mít osmiválec z agery vyladěný ovšem na 1 400 koní. Není určitě náhoda, že stejnou hodnotu má i údaj pohotovostní hmotnosti. 

Mluví se o tom, že by se novinka měla maximálkou přiblížit čtyřistapadesátikilometrové rychlosti. Z nuly na 400 km/h se má dokázat rozjet za dvacet sekund.





Nejčtenější

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Další z rubriky

Manuel Mejido s obrazem Girlanda míru, který na Citroën DS namaloval Pablo...
Autofotka týdne: Citroën pomalovaný od Picassa se už roky hledá

Pablo Picasso nikdy citroënem nejezdil. V jeho garáži se objevovala automobilová šlechta formátu Hispano-Suizy, Oldsmobilu, Mercedesu nebo Alfy Romeo. I přesto...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.