Autofotka týdne: 26 589 750 korun stojí nejdražší ojetina v Česku

aktualizováno 
Dražší auto se v Česku teď koupit nedá. Švédský hypersport Koenigsegg Agera je ozdobou jednoho ostravského showroomu. Devítisetčtyřicetikoňový unikát toho za tři roky moc nenajel.

Koenigsegg Agera v autosalonu v Ostravě | foto: Jakub Novotnýpro iDNES.cz

Podle prodejce, kterým je ostravský obchodník s luxusními vozy AR Cars, má nejdražší auto, které je v Česku k mání, najeto necelý tisíc kilometrů. Jde o stejné auto, které právě pro AR Cars před třemi roky přijel předat českému zákazníkovi sám zakladatel švédské automobilky Christian von Koenigsegg - čtěte zde. Auto hledá nového majitele už rok.

Koenigsegg Agera v autosalonu v Ostravě

Supersport poháněný dvěma turby přeplňovaným pětilitrovým osmiválcem zrychlí z nuly na stovku za tři sekundy a sprint z nuly na dvoustovku zvládne za necelých devět sekund. Udávanou maximálku 410 kilometrů v hodině výrobce nikdy oficiálně neozkoušel. Od uvedení v roce 2011 výrobce přidal ještě dva další deriváty modelu: Agera R a Agera S.

Fotogalerie

Narazit na koenigsegg naživo je velká náhoda. Ojetin je podle německého vyhledávače aut z druhé ruky na trhu momentálně sedm. Agery jsou z toho tři, kromě ostravské ještě jedna v Mnichově a další v Dubaji.

Nový hypersport 

Na autosalon do Ženevy, který startuje za devět dní (4. března) si Koenigsegg připravil nový model. Jmenuje se One:1 a prozatím o něm tvůrci moc informací ven nepustili. Ví se, že v útrobách bude mít osmiválec z agery vyladěný ovšem na 1 400 koní. Není určitě náhoda, že stejnou hodnotu má i údaj pohotovostní hmotnosti. 

Mluví se o tom, že by se novinka měla maximálkou přiblížit čtyřistapadesátikilometrové rychlosti. Z nuly na 400 km/h se má dokázat rozjet za dvacet sekund.

Nejčtenější

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Další z rubriky

Autofotka týdne: závodní Aero Minor se opět chystá na okruh v Le Mans

Legendární automobil se čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans účastnil v roce 1949,...

Téměř sedmdesátiletý závodní speciál Aero Minor Sport se opět chystá na závod v Le Mans, tentokrát ovšem v kategorii...

Zapomenutý génius z Brna maloval slavné porsche. Zemřel příliš mladý

Moravská galerie v Brně představila 1. listopadu 2018 výstavu Jiřího Kuhnerta...

Dílo Jiřího Kuhnerta, který se z pozice technologa brněnského Zetoru dostal až k návrhům pro automobilku Porsche,...

Autofotka týdne: Slavný fotograf odhaluje krásu starých tatrovek

Kalendář tatrovek pro rok 2019 od Vladimíra Cettla

Vladimír Cettl umí svými fotografiemi vyzdvihnout krásu starých aut. Letos se zaměřil na tatrovácké srazy v Německu a v...

Najdete na iDNES.cz