Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Koenigsegg CCR: Třístovka je pro šneky!

  18:52aktualizováno  18:52
Vládcem na poli rychlosti se na autosalonu v Ženevě stal švédský "megasport" Koenigsegg CCR. Primát momentálně nejrychlejšího "sériově" vyráběného vozu tak "vyfoukl" všem italům, japoncům, němcům... Sebevrah, který za volant švédské střely sedne, okusí jízdu čtyřstovkou.

S údajem o maximální rychlosti této "bestie" je to přeci jen o něco složitější. Výrobce si nechává pootevřená zadní vrátka a v technických parametrech proto figuruje hodnota 395+.

Čisté a jednoduché linie tohoto čertovského dílka dávají už na první pohled tušit, že vysněný stroj Christiana von Koenigsegga, nebude pouze jedním z mnoha "standardně rychlých". Do relativně malých rozměrů jeho inženýři nacpali koncentrovanou sílu. CCR je 419 centimetrů dlouhý, široký bez centimetru dva metry a vysoký (tedy spíše nízký) 107 cm. 

"Cé-Cé-eRko" má sundavací střední díl střechy. Z nasupeného soba se tak stane targa, na které si řidič může ozkoušet co dělají s lidským tělem pekelné rychlosti. Střešní panely Koenigsegg samozřejmě vozí stále s sebou, vejdou se do zavazadlového prostoru v "čumáku" auta.

21. století v praxi
Nejvíce na designu celého auta ohromí čistota tvarů. Koenigsegg postrádá kilogramy zohavujících křídel, křidélek, spojlerů apod. Vzduch prořezává "nůž" předku posazený tak nízko, že mají mravenci strach o hlavu. Za to že auto při vysokých rychlostech nevzlétne mohou zázraky aerodynamiky. Před několika lety by se podobnou nestvůru snažily při zemi udržet obrovská křídla a spojlery.

Dábelská síla
Srdcem vozu je uprostřed uložený osmiválec o objemu 4,7 litru. Agregát z produkce Fordu je dovybavený kompresorem. K parametrům není co dodat: 806 koní (593 kW) při 6900 ot./min, maximální kroutící moment 920 Nm při 5900 otáčkách. Omezovač maximálních otáček je nastaven na 7600 ot./min. Zde dodejme, že Koenigsegg CCR váží 1180 kilogramů.

Humorně působí oficiální údaj o kombinované spotřebě - 17 litrů na 100 km. Vzhledem k ceně a zaměření auta, bude majitel rád, když bude jezdit/létat za dvojnásobek.

3...2...1...start!
Zajímavá není pouze maximální rychlost. Čtyřstovka je v tomto případě spíše psychologickou hranicí než základní hodnotou. Za pozornost stojí i i ostatní údaje: z 0 na 100 km/h vystřelí Koenigsegg za 3,2 sekundy.

Kola gumují asfalt, pilot postupně řadí na superkrátké šestistupňové převodovce a čtvrt míle je za ním. Těch asi 400 metrů urazil za 9 sekund a na konci mu naměřili maximální rychlost 235 kilometrů v hodině.

Rozjet se na "maximálku" je víceméně legrace, ale o to horší je oranžovou střelu zastavit. Brzdy jsou v tomto případě důležitější než motor. Kotouče mají 362 mm v průměru, krotí je šestipístkové hliníkové třmeny. Brzdy by ovšem nebyly nic bez pneumatik. Ty na Koenigseggu mají pro smrtelníka málo pochopitelné rozměry: vpředu 255/35, vzadu 335/20. Obuty jsou: vpředu na 19 palcových a vzadu na 20 palcových kolech. Ze stovky tak dokáže auto zabrzdit na 31 metrech.

KACS není zaklínadlo
Řidiče, který se nechá unést svezením v Koenigseggu a občas zapomene sundat nohu z plynu, pomáhá v boji s fyzikálními zákony Koenigsegg Advanced Control System (KACS). Systém umožňuje optimalizovat nastavení brzd, tlumičů a mnoha dalších položek řidiči přesně "na míru". CCR tak je schopný "ustát" boční zrychlení až 1,3 G bez ztráty adheze a tím i ovladatelnosti.

Koenigsegg CCR: Čisté a jednoduché linie tohoto čertovského dílka dávají už na první pohled tušit, že vysněný stroj Christiana von Koenigsegga, nebude pouze jedním z mnoha "standardně rychlých".

Koenigsegg CCR: je 419 centimetrů dlouhý, široký bez centimetru dva metry a vysoký (tedy spíše nízký) 107 cm.

Koenigsegg CCR: Srdcem vozu je uprostřed uložený osmiválec o objemu 4,7 litru. Agregát z produkce Fordu je dovybavený kompresorem. K parametrům není co dodat: 806 koní (593 kW) při 6900 ot./min, maximální kroutící moment 920 Nm při 5900 otáčkách.

Koenigsegg CCR: Pneumatiky na Koenigseggu mají pro smrtelníka málo pochopitelné rozměry: vpředu 255/35, vzadu 335/20. Obuty jsou: vpředu na 19 palcových a vzadu na 20 palcových kolech.

Koenigsegg CCR: Zajímavá není pouze maximální rychlost. Čtyřstovka je v tomto případě spíše psychologickou hranicí, než základní hodnotou. Za pozornost stojí i i ostatní údaje: z 0 na 100 km/h vystřelí Koenigsegg za 3,2 sekundy.

Koenigsegg CCR: "Cé-Cé-eRko" má sundavací střední díl střechy. Z nasupeného soba se tak stane targa, na které si řidič může ozkoušet co dělají s lidským tělem pekelné rychlosti.

Koenigsegg CCR: Nejvíce na designu celého auta ohromí čistota tvarů. Koenigsegg postrádá kilogramy zohavujících křídel, křidélek, spojlerů apod.

Koenigsegg CCR a jeho tým

Autoři: ,




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Fiat Ducato 3,0 plachta č.90.
Fiat Ducato 3,0 plachta č.90.

r.v. 2011, naj. 393 000 km, diesel
325 490 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.