Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Koenigsegg CCR: Třístovka je pro šneky!

  18:52
Vládcem na poli rychlosti se na autosalonu v Ženevě stal švédský "megasport" Koenigsegg CCR. Primát momentálně nejrychlejšího "sériově" vyráběného vozu tak "vyfoukl" všem italům, japoncům, němcům... Sebevrah, který za volant švédské střely sedne, okusí jízdu čtyřstovkou.

S údajem o maximální rychlosti této "bestie" je to přeci jen o něco složitější. Výrobce si nechává pootevřená zadní vrátka a v technických parametrech proto figuruje hodnota 395+.

Čisté a jednoduché linie tohoto čertovského dílka dávají už na první pohled tušit, že vysněný stroj Christiana von Koenigsegga, nebude pouze jedním z mnoha "standardně rychlých". Do relativně malých rozměrů jeho inženýři nacpali koncentrovanou sílu. CCR je 419 centimetrů dlouhý, široký bez centimetru dva metry a vysoký (tedy spíše nízký) 107 cm. 

"Cé-Cé-eRko" má sundavací střední díl střechy. Z nasupeného soba se tak stane targa, na které si řidič může ozkoušet co dělají s lidským tělem pekelné rychlosti. Střešní panely Koenigsegg samozřejmě vozí stále s sebou, vejdou se do zavazadlového prostoru v "čumáku" auta.

21. století v praxi
Nejvíce na designu celého auta ohromí čistota tvarů. Koenigsegg postrádá kilogramy zohavujících křídel, křidélek, spojlerů apod. Vzduch prořezává "nůž" předku posazený tak nízko, že mají mravenci strach o hlavu. Za to že auto při vysokých rychlostech nevzlétne mohou zázraky aerodynamiky. Před několika lety by se podobnou nestvůru snažily při zemi udržet obrovská křídla a spojlery.

Dábelská síla
Srdcem vozu je uprostřed uložený osmiválec o objemu 4,7 litru. Agregát z produkce Fordu je dovybavený kompresorem. K parametrům není co dodat: 806 koní (593 kW) při 6900 ot./min, maximální kroutící moment 920 Nm při 5900 otáčkách. Omezovač maximálních otáček je nastaven na 7600 ot./min. Zde dodejme, že Koenigsegg CCR váží 1180 kilogramů.

Humorně působí oficiální údaj o kombinované spotřebě - 17 litrů na 100 km. Vzhledem k ceně a zaměření auta, bude majitel rád, když bude jezdit/létat za dvojnásobek.

3...2...1...start!
Zajímavá není pouze maximální rychlost. Čtyřstovka je v tomto případě spíše psychologickou hranicí než základní hodnotou. Za pozornost stojí i i ostatní údaje: z 0 na 100 km/h vystřelí Koenigsegg za 3,2 sekundy.

Kola gumují asfalt, pilot postupně řadí na superkrátké šestistupňové převodovce a čtvrt míle je za ním. Těch asi 400 metrů urazil za 9 sekund a na konci mu naměřili maximální rychlost 235 kilometrů v hodině.

Rozjet se na "maximálku" je víceméně legrace, ale o to horší je oranžovou střelu zastavit. Brzdy jsou v tomto případě důležitější než motor. Kotouče mají 362 mm v průměru, krotí je šestipístkové hliníkové třmeny. Brzdy by ovšem nebyly nic bez pneumatik. Ty na Koenigseggu mají pro smrtelníka málo pochopitelné rozměry: vpředu 255/35, vzadu 335/20. Obuty jsou: vpředu na 19 palcových a vzadu na 20 palcových kolech. Ze stovky tak dokáže auto zabrzdit na 31 metrech.

KACS není zaklínadlo
Řidiče, který se nechá unést svezením v Koenigseggu a občas zapomene sundat nohu z plynu, pomáhá v boji s fyzikálními zákony Koenigsegg Advanced Control System (KACS). Systém umožňuje optimalizovat nastavení brzd, tlumičů a mnoha dalších položek řidiči přesně "na míru". CCR tak je schopný "ustát" boční zrychlení až 1,3 G bez ztráty adheze a tím i ovladatelnosti.

Koenigsegg CCR: Čisté a jednoduché linie tohoto čertovského dílka dávají už na první pohled tušit, že vysněný stroj Christiana von Koenigsegga, nebude pouze jedním z mnoha "standardně rychlých".

Koenigsegg CCR: je 419 centimetrů dlouhý, široký bez centimetru dva metry a vysoký (tedy spíše nízký) 107 cm.

Koenigsegg CCR: Srdcem vozu je uprostřed uložený osmiválec o objemu 4,7 litru. Agregát z produkce Fordu je dovybavený kompresorem. K parametrům není co dodat: 806 koní (593 kW) při 6900 ot./min, maximální kroutící moment 920 Nm při 5900 otáčkách.

Koenigsegg CCR: Pneumatiky na Koenigseggu mají pro smrtelníka málo pochopitelné rozměry: vpředu 255/35, vzadu 335/20. Obuty jsou: vpředu na 19 palcových a vzadu na 20 palcových kolech.

Koenigsegg CCR: Zajímavá není pouze maximální rychlost. Čtyřstovka je v tomto případě spíše psychologickou hranicí, než základní hodnotou. Za pozornost stojí i i ostatní údaje: z 0 na 100 km/h vystřelí Koenigsegg za 3,2 sekundy.

Koenigsegg CCR: "Cé-Cé-eRko" má sundavací střední díl střechy. Z nasupeného soba se tak stane targa, na které si řidič může ozkoušet co dělají s lidským tělem pekelné rychlosti.

Koenigsegg CCR: Nejvíce na designu celého auta ohromí čistota tvarů. Koenigsegg postrádá kilogramy zohavujících křídel, křidélek, spojlerů apod.

Koenigsegg CCR a jeho tým

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche

15. dubna 2024

Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...

Alfa Romeo nemá na jména štěstí. S poetickým Duettem ustoupilo dezertu

20. dubna 2024

Přejmenovat model poté, co jej slavnostně představíme? Patálie, kterou Alfa Romeo řeší s aktuálním...

Na mosteckém okruhu řádila porsche, zazářil terénní speciál i Carrera GT

20. dubna 2024

O prodlouženém velikonočním víkendu bylo v Mostě opravdu rušno. Jen den poté, co na zdejší autodrom...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  16:29

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...