Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Super-mega-hyper: Koenigsegg One:1 nemá konkurenci, jede 440 km/h

  6:39aktualizováno  6:39
Ženeva (Od zpravodajů iDNES.cz) - Švédský malosériový výrobce supersportovních aut zkonstruoval opravdové monstrum. Model One:1 má výkon 1 MW, rozjede se až na 440 kilometrů za hodinu a trvá mu to neuvěřitelně krátkých 20 sekund. Produkce bude výrazně omezená, vznikne jen šest aut. Je vyprodáno.

Neuvěřitelnými parametry se chlubí novinka švédského Koenigseggu. Jméno naznačuje, technické parametry dokazují. Model One:1 má neuvěřitelný poměr hmotnosti a výkonu jeden kilogram na jednoho koně.

Fotogalerie

Auto váží 1 360 kilogramů a výkon je rovných 1 360 koní, tedy 1 000 kW, což je rovný 1 MW. Skvostný poměr narušuje jen vrchol točivého momentu, který se hodnotou 1 360 nenechal svázat a vyskočil až na 1 371 Nm.

Koenigsegg One:1 můžeme porovnat s etalonem supersportů Bugatti Veyronem. Ten má ve verzi Super Sport maximální výkon 1 200 koní, ale jeho hmotnost je o dost vyšší, váží 1 880 kilogramů.

Novinka vychází z modelu Agera, ale přepracována byla velká část dílů a auto působí velmi agresivně. Především zadní křídlo vypadá jako ze sci-fi filmu, přítlačná křídla Formulí 1 proti němu vypadají velmi konvenčně. Podobně výjimečně působí zpětná zrcátka na tenkých nosičích.

Koenigsegg One:1

Auto leží téměř na zemi a proti ageře ho vespod zdobí další aerodynamické prvky. Za pozornost stojí jak přední spoiler, tak zadní deflektory. Pro běžný provoz ale nový koenigsegg nebude, na českých silnicích by majitel musel mít doprovodný vůz, který by za ním sbíral orvané části podvozku.

O pohon auta se stará pětilitrový osmiválec s dvojicí turbodmychadel vlastní konstrukce. O výkonu již byla řeč, takže jen dodáme, že křivka točivého momentu je velmi plochá, přes 1 200 Nm je k dispozici již od 3 000 otáček. Výkon pak vrcholí v 7 500 otáčkách, ale jde točit ještě o dalších 750 otáček.

Koenigsegg One:1

Dynamika bere dech. Výrobce vůbec neudává zrychlení z nuly na sto, ale rovnou se chlubí šíleným sprintem z nuly na 400 kilometrů za hodinu. Auto to zvládne za 20 sekund a za dalších 10 sekund stojí na místě. Fantazie, která musí pořádně hnout žaludkem každého řidiče. Ze stovky pak auto zabrzdí na 28 metrech, což je o deset metrů dříve, než zastaví obvyklé auto. A naopak, maximální rychlost je 440 kilometrů za hodinu, což z novinky dělá nejrychlejší "sériové" auto na světě.

Výkon je přenášen přes sedmistupňový automat a elektronický diferenciál na zadní kola. Trakci zajišťují pneumatiky Michelin Cup, vpředu na devatenáctipalcových, vzadu pak na dvacetipalcových ráfcích. Právě ty jsou ale limitujícím faktorem. Podle hlasů ze zákulisí by totiž nový koenigsegg uměl uhánět ještě rychleji. Michelin je ale staví jen do 440kilometrové rychlosti. 

Ráfky jsou karbonové, brzdové kotouče pak karbon-keramické a pocházejí z modelu Agera R. Karoserie auta je vyrobená opět převážně z lehkých a pevných uhlíkových vláken.

Zajímavostí je i schopnost novinky spalovat různá paliva. Vedle obvyklého benzinu zvládne také závodní benzin a především na severu Evropy cenově oblíbený bioethanol E85. Při jistě závratné spotřebě a pravděpodobně zcela astronomické ceně auta to ale asi bude šesti vyvoleným majitelům úplně jedno. 

Pokud po koenigseggu toužíte, můžete začít u slabšího modelu, právě je jeden k mání v Ostravě a je to asi nejdražší auto, které je teď v Česku na prodej - více ZDE

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.