Nejrychlejší hypersport v Ženevě jede čtyři sta a má výkon 1,1 MW

aktualizováno  9:25
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Výkon vozu se postaru udává v koňských silách, aktuálně správně v kilowattech (1 kW = 1,36 k). Ale švédský stavitel hypersportů Christian Erland Harald von Koenigsegg je počítá v megawattech. Jeho nejnovější kreace se jmenuje Regera a má výkon 1,1 MW, tedy 1 496 koní. Z nuly na 400 km/h je za 20 sekund.

I další míry do poslední chvíle utajené ženevské premiéry jsou impozantní. Dynamické zrychlení ze 150 na 250 km/h zvládne za 3,2 sekundy, kdy je třeba si uvědomit, že ve stopadesátce musí auto překonávat mnohem výraznější aerodynamický odpor než při startu z nuly (aerodynamický odpor roste s rychlostí kvadraticky).

Koenigsegg Regera

Regera přidává k přeplňovanému osmiválci tři elektromotory. Svatá trojice, jak se hybridizovaným supersportům LaFerrari, McLaren P1 a Porsche 918 Spyder, říká a které jsou dnes nejobdivovanějšími auty, musí blednout závistí. Však také slovo regera znamená ve švédštině panování, nadvláda.

Regera je bezpochyby tím nejsilnějším vozem, který mezi 900 auty na ženevském výstavišti Palexpo najdeme. Vzniknout jich má jen osmdesát (auto má regulérní silniční homologaci). A patří také k nejparádnějším po stránce vzhledu. Nezaměnitelná je hlavně střecha a klenuté čelní sklo připomínající integrální helmu. Střecha se dá sundat a schovat pod kapotu.

Regera je sestra Agery, z modelu s konvenčním pohonem si vypůjčila pětilitrový dvakrát přeplňovaný osmiválec. Motor s výkonem 1 100 koní má při 4 100 ot/min 1 280 Nm točivého momentu. V rozmezí 2 700 - 6 170 ot./min je dostupných alespoň 1 000 Nm, omezovač zasahuje v 8 250 otáčkách.

K němu je přímo na klikovou hřídel připojen první elektromotor s maximem kroutícího momentu 300 Nm a výkonem 160 kW, který mimo jiné obstarává startování benziňáku a funguje i jako motorová brzda, s jejíž pomocí se také dobíjejí baterie. Další dva elektromotory (oba po 260 Nm/180 kW) pak obsluhují každé ze zadních poháněných kol. Dohromady dávají elektromotory 820 Nm a 520 kW.  Regera nemá klasickou převodovku, vystačí s a hydraulicky ovládanou spojkou a synchronizací elektromotorů.

Koenigsegg Regera

Vodou chlazené akumulátory (LiFePO4) s kapacitou 9 kWh zabírají 67 litrů místa ve středovém tunelu karbonového šasi a váží slušných 115 kilogramů. Nabíjejí se zásuvkou, schovanou za registrační značkou. Jen na elektřinu ujede Regera 35 kilometrů.

Celkový výkon toho švédského monstra je 1 496 koní (1 100 kW = 1,1 MW), na zadní micheliny rozměru 345/30 20" putuje až 2 000 Nm. Přední pneumatiky mají rozměr 275/35 17".

Suchá hmotnost 456 centimetrů dlouhého auta je včetně více než metrákových baterií 1 420 kg. Karbonové šasi a karoserie doplněná o kevlarové prvky z toho váží  ovšem jen 75 kg. Šířka je 205 cm, výška 111 cm a rozvor je 2 662 mm.

Do nádrže se vejde 82 litrů paliva a zavazadlový prostor je 150litrový.

Koenigsegg Regera

Motor vážící 189 kilogramů je uchycen na aktivních hydraulických závěsech. Osmiválec osazený dvěma turby má suchou vanu, karbonové svody a speciální titanový výfuk, který dodává Akrapovič.

Aby stavitelé auto při takových rychlostech vůbec udrželi na podložce, má adaptivní podvozek (nastavitelný v rozmezí 85 - 105 mm) a aktivní aerodnyamiku (nastavitelné, plně sklopné křídlo a aktivní průduchy). Při 250 km/h tlačí auto k silnici 450 kilogramů. O zpomalení se starají keramické brzdy, ráfky kol jsou karbonové s centrální maticí.

Cena je tajná, ale mluví se o dvou milionech eur. K autu zákazník dostane i speciální krycí plachtu.

Autor:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč

Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...