Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kolik stojí cestou k moři levné hotely

  10:13aktualizováno  10:13
Ne každý chce cestou k moři rozkládat stan, ideální není ani volba náhražkového způsobu improvizovaného přespání v autě plném zavazadel. Řešením jsou levné hotely známých řetězců, jako jsou například Formule 1, Etap, Premiere Classe, Villages hotel...

Nejvíc jich je ve Francii, ale najdeme je prakticky po celé Evropě. Asi nejznámější z nich jsou hotely F1.

Kde je najdete?

Najdete je třeba i ve vzdálené Jižní Africe a v Austrálii, ale zdaleka nejširší síť je ve Francii, kde jich je na tři sta, v Německu se lze víc setkat s obdobnými hotely Etap.

Tyto hotely bývají v blízkosti dálnic a na dalších frekventovaných místech. Ve speciálních brožurkách je jejich umístění včetně adres a podrobných itinerářů příjezdu z různých směrů vyznačeno na mapkách. Jsou tam i telefonní čísla; ubytování lze rezervovat.

V turistických oblastech však bývá v letní sezoně dost obsazeno. Naději má ten, kdo přijede do 16. hodiny, kdy začíná fungovat recepce. Hotely mají vlastní parkoviště, které je zpravidla v ceně ubytování. Pokoje jsou malé, přesto se v nich vyspí pohodlně tři osoby, vybavení je spartánské, sprchy a WC jsou společné na chodbě.

Levné hotely na internetu

Další informace o levných hotelích lze získat na internetu: www.hotelformule1.com www.express-hotel.net

Kolik zaplatíte?

Tyto hotely jsou zajímavé cenami, v řadě zemí srovnatelnými s cenami lepších autokempinků. Platí se za pokoj bez ohledu na počet ubytovaných osob, v ceně je snídaně.

Letos je průměr cen od 25 eur do 33 eur podle ročního období a země. Hotely Etap se od hotelů F1 liší tím, že sprchy a WC jsou na každém pokoji a jsou dražší. Ve Francii se nejnižší ceny pohybují kolem 31 eur, nejvyšší kolem 36 eur, v Německu nejnižší kolem 33 eur a nejvyšší už nad 40 eur.

V Chorvatsku podobné hotely nenajdeme, ale řešení je možné - přenocování ve dvou- až tříhvězdičkovém penzionu vyjde minimálně na 15 eur. V řadě těchto levných hotelů je k mání pouze snídaně. Ve Slovinsku ovšem musíme počítat s cenami spíše dvojnásobnými.

Na kolik vyjdou dálniční poplatky

K Jadranu přes Alpy

Při cestě k Jaderskému moři musíme řešit jiný výdaj navíc: poplatek v tunelu skrz Alpy. Není totiž snadné je přejet od severu na jih a nezaplatit za to žádné poplatky. Tras, kde nemusíte platit, je skutečně jen pár. Jejich volba stojí čas, větší spotřeba pohonných hmot citelně sníží částku ušetřenou na mýtném.

Na druhou stranu cesta neplacenými horskými silnicemi nabízí nádherné výhledy. Záleží na každém, co zvolí. Kdo však jede s přívěsem, nemá moc na vybranou - jiné než hlavní trasy jsou pro vozy s přívěsem nevhodné, často i zakázané. V tabulce naleznete ceny za nejčastěji užívané tunely a průsmyky.

Ceny tunelů a průsmyků

Mont Blanc 28,10 eura (zpáteční 35,00)
Gran San Bernardo 21,90 eura (zpáteční 30,80)
Lotschberg/Goppenstein
(přeprava aut železnicí)
25 CHF
Gotthard platí švýcarská dálniční známka
San Bernardino švýcarská dálniční známka
Arlberg 8,50 eura
Brenner 8,00 eur
Felbertauern 10,00 eur
Tauern (železniční přeprava) 13,00 eur
Tauern (dálnice) 9,50 eura
Karavanky 6,50 eura
Bosruck - Gleinalm 7,50 eura

Autem k moři v pohodě: itineráře, mapy a praktické rady na cestu

Autoři:


Témata: Mýto

Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Němci vyvíjejí auto se slunečním pohonem, objednává se zatím bez baterek

Německá automobilka Sono Motors vyvíjí elektromobil Sion se solárními články na...

Německá společnost Sono Motor pracuje na plně elektrickém automobilu Sion, který má v karoserii zabudované solární...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Najdete na iDNES.cz