Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kolik stojí cestou k moři levné hotely

  10:13aktualizováno  10:13
Ne každý chce cestou k moři rozkládat stan, ideální není ani volba náhražkového způsobu improvizovaného přespání v autě plném zavazadel. Řešením jsou levné hotely známých řetězců, jako jsou například Formule 1, Etap, Premiere Classe, Villages hotel...

Nejvíc jich je ve Francii, ale najdeme je prakticky po celé Evropě. Asi nejznámější z nich jsou hotely F1.

Kde je najdete?

Najdete je třeba i ve vzdálené Jižní Africe a v Austrálii, ale zdaleka nejširší síť je ve Francii, kde jich je na tři sta, v Německu se lze víc setkat s obdobnými hotely Etap.

Tyto hotely bývají v blízkosti dálnic a na dalších frekventovaných místech. Ve speciálních brožurkách je jejich umístění včetně adres a podrobných itinerářů příjezdu z různých směrů vyznačeno na mapkách. Jsou tam i telefonní čísla; ubytování lze rezervovat.

V turistických oblastech však bývá v letní sezoně dost obsazeno. Naději má ten, kdo přijede do 16. hodiny, kdy začíná fungovat recepce. Hotely mají vlastní parkoviště, které je zpravidla v ceně ubytování. Pokoje jsou malé, přesto se v nich vyspí pohodlně tři osoby, vybavení je spartánské, sprchy a WC jsou společné na chodbě.

Levné hotely na internetu

Další informace o levných hotelích lze získat na internetu: www.hotelformule1.com www.express-hotel.net

Kolik zaplatíte?

Tyto hotely jsou zajímavé cenami, v řadě zemí srovnatelnými s cenami lepších autokempinků. Platí se za pokoj bez ohledu na počet ubytovaných osob, v ceně je snídaně.

Letos je průměr cen od 25 eur do 33 eur podle ročního období a země. Hotely Etap se od hotelů F1 liší tím, že sprchy a WC jsou na každém pokoji a jsou dražší. Ve Francii se nejnižší ceny pohybují kolem 31 eur, nejvyšší kolem 36 eur, v Německu nejnižší kolem 33 eur a nejvyšší už nad 40 eur.

V Chorvatsku podobné hotely nenajdeme, ale řešení je možné - přenocování ve dvou- až tříhvězdičkovém penzionu vyjde minimálně na 15 eur. V řadě těchto levných hotelů je k mání pouze snídaně. Ve Slovinsku ovšem musíme počítat s cenami spíše dvojnásobnými.

Na kolik vyjdou dálniční poplatky

K Jadranu přes Alpy

Při cestě k Jaderskému moři musíme řešit jiný výdaj navíc: poplatek v tunelu skrz Alpy. Není totiž snadné je přejet od severu na jih a nezaplatit za to žádné poplatky. Tras, kde nemusíte platit, je skutečně jen pár. Jejich volba stojí čas, větší spotřeba pohonných hmot citelně sníží částku ušetřenou na mýtném.

Na druhou stranu cesta neplacenými horskými silnicemi nabízí nádherné výhledy. Záleží na každém, co zvolí. Kdo však jede s přívěsem, nemá moc na vybranou - jiné než hlavní trasy jsou pro vozy s přívěsem nevhodné, často i zakázané. V tabulce naleznete ceny za nejčastěji užívané tunely a průsmyky.

Ceny tunelů a průsmyků

Mont Blanc 28,10 eura (zpáteční 35,00)
Gran San Bernardo 21,90 eura (zpáteční 30,80)
Lotschberg/Goppenstein
(přeprava aut železnicí)
25 CHF
Gotthard platí švýcarská dálniční známka
San Bernardino švýcarská dálniční známka
Arlberg 8,50 eura
Brenner 8,00 eur
Felbertauern 10,00 eur
Tauern (železniční přeprava) 13,00 eur
Tauern (dálnice) 9,50 eura
Karavanky 6,50 eura
Bosruck - Gleinalm 7,50 eura

Autem k moři v pohodě: itineráře, mapy a praktické rady na cestu

Autoři:


Témata: Mýto


Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.