VIDEO: Výroba vylepšených aut z Kolína odstartovala, podívejte se na první kusy

  15:20aktualizováno  15:20
V šest ráno ve středu 2. května se rozběhla linka v kolínské fabrice TPCA na miniauta značek Toyota, Peugeot a Citroën. Tisícihlavá první směna přivítala první kusy faceliftovaného provedení zdejších strojů. Auta dostala technická i estetická vylepšení a hlavně nový posílený motor splňující ekonormu povinnou od letošního podzimu.

První kusy inovovaných modelů Toyota Aygo, Citroën C1 a Peugeot 108 vyrobili ve středu ráno. Při faceliftu nabíhá výroba nových provedení modelů plynule. 

Šéf továrny by měl řídit vůz, který vyrábí, říká japonský prezident TPCA

První auto vyrobili v Ovčárech u Kolína 28. února 2005. Továrna je společným podnikem japonské Toyoty a francouzského koncernu PSA, výrobní procesy obstarává Toyota. Dosud zde vzniklo přes 3,2 milionu aut. „Vozy všech tří značek byly za třináct let výroby zastoupeny poměrně rovnoměrně, takže každá z nich má nyní na kontě přes milion aut,“ uvádí Marek Hovorka, mluvčí kolínské továrny. 

Tato auta jezdí v celí Evropě, ale  i v Jižní Africe nebo Izraeli. „V posledních letech patří mezi nejvýznamnější trhy Velká Británie, Francie, Německo nebo Itálie,“ dodává Hovorka.

Druhá generace malého tria se vyrábí od roku 2014. Nejvýraznější změnou faceliftovaného provedení je nový motor splňující ekonormu Euro 6.2 (označováno také jako Euro 6c), která bude platit od září letošního roku. Litrový benzinový tříválec při úpravách posílil o 3 kW na 53 kW (72 koní). Motor vyvinutý Toyotou vyrábí japonská automobilka v Polsku. TPCA uvádí, že jejich malé modely jsou seskládané z více než dvou tisíc komponent.

Nejčtenější

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Jozef Kabaň: Změny budou, hlavně musí posouvat BMW správným směrem

Šéfdesignér značky BMW Jozef Kabaň

Jozef Kabaň se v Česku proslavil především coby šéfdesignér domácí automobilky Škoda. Když před rokem přestoupil do...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Autofotka týdne: Elektrické monstrum atakuje americké modly

Rivian R1T

Zapamatujte si značku Rivian. Zatím není známá, ale když všechno dobře dopadne, mohla by to být druhá Tesla. Rivian...

Další z rubriky

Odpovědnost za řízení zatím nese člověk. Otázka je, jak dlouho

Autonomní kabinka Volkswagen Sedric

Divoké představy o budoucí podobě silničního provozu se pomalu začínají naplňovat. Jaké problémy s provozem autonomních...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Ředitelka muzea Škody: Veteráni jsou dobrá investice

Andrea Frydlová vede Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi

Andrea Frydlová vede Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi a za pět let z něj vytvořila vyhledávané multifunkční kulturní...

Najdete na iDNES.cz