Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kolíňata patří mezi nejekologičtější auta na světě

aktualizováno 
Malé automobily, které vyrábějí automobilky Peugeot, Citroën a Toyota ve společném podniku TPCA v českém Kolíně, patří mezi nejekologičtější na světě. V žebříčku, který sestavil německý ekologicky orientovaný autoklub Verkehrsclub Deutschland (VCD), se umístily na třetím místě.

Toyota Aygo má ještě dvě dvojčata: Peugeot 107 a Citroën C1 | foto: Toyota

V kategorii rodinných vozů se v celosvětové konkurenci neztratily dvě verze modelové řady Škoda Fabia, které se umístily na 8. a 9. místě.

Absolutním vítězem žebříčku se stal hybridní japonský vůz Toyota Prius následovaný Hondou Civic, rovněž ve verzi s hybridním pohonem. Toyota Prius podle autoklubu do ovzduší vypouští 104 gramů CO2 na jeden ujetý kilometr.

Mezi převážně japonskými automobily se prosadily minivozy vyráběné v kolínské automobilce TPCA. Třetí příčku se shodným počtem bodů sdílejí třídveřová verze modelu Citroën C1 1.0 Advance, model Peugeot 107 Petit Filou 70 a Toyota Aygo 1.0.

Zcela stejně byl hodnocen i jejich japonský konkurent Daihatsu Cuore. V první desítce žebříčku je šest vozů japonských značek. Celý žebříček zahrnuje více než 350 modelů všech tříd.

Německý autoklub ve svém každoročně zveřejňovaném žebříčku hodnotí především spotřebu, množství emisí CO2 na počet ujetých kilometrů, míru hluku a množství škodlivin, které vycházejí z výfuku.

Škodovky se objevily v první desítce nejekologičtějších rodinných vozů, kde je i absolutní vítěz celé studie Toyota Prius. Na osmé příčce se umístila Škoda Fabia 1.2 Combi, devátou obsadila Škoda Fabia 1.4 TDI GreenLine Combi. Za vítěznou toyotou si nejlépe vedly vozy Ford Focus Turnier a Renault Clio Grandtour.

V celkovém hodnocení VCD si sice vedly německé vozy hůře než japonské, ale uspěly v kategorii kompaktní třídy, tedy vozů delších než čtyři metry nebo vyšších než 1,55 metru. Za vítěznou Hondou Civic Hybrid se umístily ekologické varianty vozů řad Audi A3, Ford Focus, Volkswagen Golf a Mercedes A. Kategorii sedmimístných vozů ovládly vany Opel Zafira a Volkswagen Touran s plynovým pohonem.

Žebříčku ekologicky nejangažovanějších značek vévodí Toyota, následují Daimler/Smart, BMW/Mini, Renault/Dacia a Volkswagen. Dohromady německý automotoklub udělil 80 z 350 hodnocených vozidel pozitivní doporučení.

"Aktuální žebříček VCD ekologických automobilů ukazuje, že na trhu je mnoho vozidel, které mají přijatelnou spotřebu a dobře se vypořádávají s hlukem a škodlivinami," řekl Hermann-Josef Vogt z vedení VCD. Vzhledem k rostoucím cenám pohonných hmot se podle něj stále více vyplácí kupovat automobily s nízkou spotřebou.

Autoři: ,




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.