Daewoo Nubira kombi

Daewoo Nubira kombi na autosalonu v Ženevě 2004 | foto: iDNES

Kombík od Daewoo - zatopí nubira Evropanům?

  • 58
Právě před rokem představilo Daewoo v Ženevě premiérově stávající generaci Daewoo Nubira. Sedan, kterému ušili oblek u Pininfariny, dostal evropštější vzhled než předchůdce a zařadil se do modelové řady, která alespoň co se designu týká, patří k tomu lepšímu ve světové produkci.

Rok se s rokem sešel a v Ženevě probíhá další premiéra auta, které má na zádi označení nubira. Automobilka kombík chápe jako model doplňující sedan (Nubira) a hatchback (Lacetti), čímž pokryje všechny skupiny řidičů zaměřených na tuto kategorii automobilů.

Daewoo Nubira StationWagon není jen sedanem, na který v Koreji "nalepili kombíkovský zadek". Auto bylo víceméně nezávislým projektem vycházejícím ze sedanu, který vznikal ve stylistickém centru v jihokorejském Bupyongu.

Design interiéru vychází z Daewoo Lacetti, kterému ještě ani neoschl certifikát homologace. Na rodinné výlety budou moci první majitelé s nubirou kombi vyrážet koncem letošního léta. V roce 2005 chtějí Korejci v Evropě prodat na 50 tisíc lacetti a nubir.

Kombík je pro svého majitele nejzajímavější objemem zavazadelníku, ten v nubiře pojme až 1410 litrů. V základní konfiguraci má zavazadelník 400 litrů objemu. Délka vozu je 4562 milimetrů, do šířky kombík narostl na 1725 mm, vysoký je 1495 mm.

Na 25 odkládacích míst a schránek rozesetých po interiéru potěší každého kdo nastupuje do auta s náručí plnou hloupostí.

Pod kapotu bude na výběr ze čtyřválcových šestnáctiventilů "popíjejících" benzín. Slabší 80 kiloWattový (109 koní) o objemu 1,6 litru, umí nubiru kombi rozjet na maximálních 179 km/h. Se silnější 1.8 (90 kW/122 koní) dosáhne na maximálních 183 kilometrů v  hodině. Tento motor bude v nabídce také se čtyřstupňovým automatem.

Protože jsme ve Švýcarsku, připravíme si na autosalon v Ženevě něco extra, řekli si u Daewoo. Dali modely kalos a lacetti do parády švýcarským tunerům od Delta Motor. Tím vznikly Kalos Sprint a Lacetti Sprint.

Pod kapotou menšího z nich bije 1,4 litrové srdce 16V. v základní verzi dává 69 kW/94 koní. Díky kompresoru rolex a chladiči stlačeného vzduchu výkon narostl až na 96 kW/131 Cv při 5.850 ot./min. Výrazný je i nárůst kroutícího momentu: z 130 Nm při 3400 ot/min na 168 Nm při 4120 ot. Výkonovému dopinku se přizpůsobily i brzdy, na autě proto najdeme kotouče o průměru 256 mm a 24 milimetrech tloušťky.

Lacetti DMK Sprint, postavené na základě Lacetti 1.8 16V, prošlo stejnou "kůrou" jako kalos. Z původních 90 kW/122 koní výkonu se technici dostali na 121 kW/165 koní při 6000 ot/min. Už na první pohled je na ostrém lacetti vidět, že všechno není vpořádku. Auto má mimo jiné kouřová skla a sportovní sedadla se čtyřbodovými pásy. Nechybí ani hasicí přístroj.

,