Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kombík pro spořivé: Dacia Logan Break diesel

  23:40aktualizováno  23:40
Dacia Logan: velké auto za malé peníze slaví úspěchy i na západních trzích, na které se původně vůbec nemělo dovážet. Podle informací italského listu La Repubblica se brzy zbaví svého největšího handicapu, kterým je nepraktická tříprostorová karoserie. Logan Break by měl dorazit s novým rokem. Do nabídky motorů také přibude dieselový motor.

Ekonomické auto pro řidiče, kteří se svým autem nemají potřebu předvádět, ale potřebují jezdit, potěší lepší využitelnost kufru kombíku.

Repubblica říká, že nový kombík z Rumunska nesoucí jméno Break, je už ve výrobě.

V příštích týdnech by měl dokončit poslední testy a s počátkem nového roku vyrazit do prodeje.

Podle prozatím neoficiálních obrázků si auto zachová hranatý design. Kombíkáři by ovšem neměli být zklamáni.

V reportáži z výrobního závodu v rumunské Pitesti magazín auto.sme.sk píše, že by plánovaný kombík měl mít dokonce sedm míst. Dá se předpokládat, že sedmimístný logan dostane prodloužený podvozek. Uspořádání interiéru by bylo 2+3+2 s tím, že by poslední řada sedadel byla sklápěcí, případně vyjímatelná.

***

2006 nebo 2007?

V původní tiskové zprávě Renaultu z 6. února 2004, která logan poprvé oficiálně představila, se ovšem píše, že další verze loganu přijdou až začátkem roku 2007.

***

V roce 2007 by se měl logan dočkat i pickupové verze. Grafici si ho prozatím představují takto:

Další zpráva potěší zastánce naftových motorů. Od října letošního roku by měl být logan k mání s naftovým motorem 1,5. Turbodiesel dCi z produkce Renaultu nabídne 65 koní výkonu (48 kW) a 4,2 litru spotřeby na sto kilometrů jízdy.

Prozatím je logan k mání pouze ve dvou benzinových verzích s motory 1,4 a 1,6 litru. Příští rok by měla ještě přibýt verze spalující plyn.

La Repubblica spekuluje i o ceně dieselového loganu. V plné polní (maximální výbavě) by měl stát kolem 9000 euro (270 tisíc korun). Ve Francii se pak mluví o 8000 eurech (240 tisíc korun) za základní Logan Break.

Neoficiální fotografie Dacie Logan Break

Autoři:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.