Kombík pro spořivé: Dacia Logan Break diesel

  • 118
Dacia Logan: velké auto za malé peníze slaví úspěchy i na západních trzích, na které se původně vůbec nemělo dovážet. Podle informací italského listu La Repubblica se brzy zbaví svého největšího handicapu, kterým je nepraktická tříprostorová karoserie. Logan Break by měl dorazit s novým rokem. Do nabídky motorů také přibude dieselový motor.

Ekonomické auto pro řidiče, kteří se svým autem nemají potřebu předvádět, ale potřebují jezdit, potěší lepší využitelnost kufru kombíku.

Repubblica říká, že nový kombík z Rumunska nesoucí jméno Break, je už ve výrobě.

V příštích týdnech by měl dokončit poslední testy a s počátkem nového roku vyrazit do prodeje.

Podle prozatím neoficiálních obrázků si auto zachová hranatý design. Kombíkáři by ovšem neměli být zklamáni.

V reportáži z výrobního závodu v rumunské Pitesti magazín auto.sme.sk píše, že by plánovaný kombík měl mít dokonce sedm míst. Dá se předpokládat, že sedmimístný logan dostane prodloužený podvozek. Uspořádání interiéru by bylo 2+3+2 s tím, že by poslední řada sedadel byla sklápěcí, případně vyjímatelná.

***

2006 nebo 2007?

V původní tiskové zprávě Renaultu z 6. února 2004, která logan poprvé oficiálně představila, se ovšem píše, že další verze loganu přijdou až začátkem roku 2007.

***

V roce 2007 by se měl logan dočkat i pickupové verze. Grafici si ho prozatím představují takto:

Další zpráva potěší zastánce naftových motorů. Od října letošního roku by měl být logan k mání s naftovým motorem 1,5. Turbodiesel dCi z produkce Renaultu nabídne 65 koní výkonu (48 kW) a 4,2 litru spotřeby na sto kilometrů jízdy.

Prozatím je logan k mání pouze ve dvou benzinových verzích s motory 1,4 a 1,6 litru. Příští rok by měla ještě přibýt verze spalující plyn.

La Repubblica spekuluje i o ceně dieselového loganu. V plné polní (maximální výbavě) by měl stát kolem 9000 euro (270 tisíc korun). Ve Francii se pak mluví o 8000 eurech (240 tisíc korun) za základní Logan Break.

Neoficiální fotografie Dacie Logan Break