Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kombík Škody Superb vyjede už příští rok

  8:05aktualizováno  8:05
Škoda vyjede s trojkou nových aut. Firma začne příští rok se zkušební výrobou terénního vozu Yeti. Na silnicích se objeví nový Superb a poprvé v historii představí také verzi kombi.

Špionážní fotky Škody Superb | foto: Blesk

MF DNES pečlivě utajované informace o datu potvrdily nezávisle na sobě zdroje  z automobilky i někteří dodavatelé, kteří budou na nové modely vyrábět díly.

Škoda Auto počítá také příští rok se zahájením předsériové výroby terénních vozů Yeti, ty se mají na trhu ale objevit až v roce 2009.

Superby nebudou jedinými novinkami ze zdejších dvou automobilek: proměnou projde už příští rok i trio malých vozů Toyota, Peugeot a Citröen, které se vyrábí v kolínském závodě TPCA.

Škoda Auto odhalené plány oficiálně nekomentuje. "Mohu potvrdit, že superb představíme na jaře na ženevském autosalónu,"  řekl mluvčí Jaroslav Černý.

Podle plánů, které má MF DNES k dispozici, by měla začít sériová výroba superbů v květnu, vozi kombi pak v závěru roku. V září by se pak měla rozjet takzvaná předsériová výroba modelu Yeti.

Jak bude vypadat Superb Kombi?
O novém modelu superbu zatím proniká na svět dost spekulací o jeho vzhledu. Ti, co auto viděli, na něj zatím pějí jen chválu.

"Nový Superb bude bomba," tvrdí šéf dozorčí rady Škoda Auto Vratislav Kulhánek.

Podle něj půjde rozhodně o úspěšnější model, než je nynější verze. "Už jsem s tím jezdil, má to skvělé jízdní vlastnosti," tvrdí Kulhánek.

Nemyslí si ani, že by nová škodovácká limuzína ohrozila prodeje Volkswagenu Passat, pro Superba v Česku nejbližšího konkurenta.

"V Česku možná dopadne úspěch Superbu na úkor Passatu, v Evropě jde ale o jiné druhy trhů," tvrdí Kulhánek.

Uvedení verze kombi ještě ten samý rok kopíruje start nové fabie: tu letos Škoda představila v krátké verzi v Ženevě a za půl roku už ve Frankfurtu na autosalónu ukázala její větší kombidvojče.

Nová verze superbu přichází v době, kdy se škodovácká limuzína příliš dobře neprodává, zejména v porovnání s jinými modely její prodeje spíše stagnují.

"Odbyt modelu Superb dosáhl v uplynulých devíti měsících úrovně roku předcházejícího," uvedla firma ve své poslední zprávě o rekordních prodeji vozů za prvních devět měsíců letošního roku.

Prodej všech modelových řad přitom letos stoupá Škodě o téměř třináct procent. Nárůst zaznamenaly především octavie a roomstery.

Loni Škoda vyrobila téměř 560 tisíc vozů, superbů přitom sjelo z výrobních linek jen dvacet tisíc, v celkové produkci tak jde o poměrně zanedbatelný zlomek a to se jich navíc vyrobilo o téměř pět procent méně než v roce 2005.

Kvasiny v boji o Up!
Prodeje superbu klesaly už i dříve, i proto byl osud závodu v Kvasinách, kde se limuzína vyrábí, nejistý.

Nakonec ho zachránily obří investice na výrobu roomsterů, nově se tu kromě superbů bude vyrábět i model Yeti.

Závod Vrchlabí chce Škoda modernizovat a ucházet se v rámci koncernu o výrobu i jiných značek. Hovoří se například o chystaném miniautě Up!

Masivní investice do obou závodů mají přispět k tomu, že Škoda bude už v roce 2010 vyrábět až milion aut ročně. Firma tak bude mít tři plnohodnotné závody.

Automobilka navíc velmi vážně uvažuje, že začně část vozů vyrábět na Slovensku v závodě Volkswagen Bratislava. Mělo by jít o octavie, koncern o tom má rozhodnout během listopadu.

Úplnou novinkou, jejíž prototypy už jezdí po zkušebních okruzích, bude terénní vůz Yeti. Jeho koncept firma vystavuje i na autosalónu v Sydney, kde Škoda začíná s prodeji aut v Austrálii.

Boleslav chce zaplnit chybějící segment
Škodě terénní vůz zatím v portfoliu chybí, s výjimkou úprav Scout u oktávií a roomsterů do lehkého terénu.

Trh takových aut označovaných jako SUV přitom v Česku velmi prudce roste, letos za prvních devět měsíců prodej stoupl o polovinu.

Už příští rok by se tak měla výroba aut u nás dostat přes hranici milionu aut: přes tři sta tisíc vozů se chce letos dostat také kolínská automobilka TPCA.

"Loni jsme najeli na plný výkon, letos chceme být nad tímto plným výkonem a hledáme rezervy ve výrobě, abychom byli schopni vyrobit ještě více aut v příštím roce," uvedl generální manažer TPCA Vadim Petrov.

Majitelé automobilky – Toyota a francouzský koncern PSA  – už chystají úpravu vzhledu nynější malých vozů nazývanou facelift. Novou tvář by měla dostat auta vyráběná už příští rok, roce 2012 by pak měly na trh přijít úplně nové vozy z Kolína.

V roce 2009 se navíc začnou vyrábět auta ve třetí automobilce: nošovickém Hyundai. Tam by měla roční výroba dosáhnout nejméně tří set tisíc vozů.

Autoři: ,






Nejčtenější

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.