Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kombikupé Audi A5 Sportback se odhaluje. Ale ne moc

  12:00aktualizováno  12:00
Ingolstadtská automobilka přichází s první ochutnávkou nového díla Wolfganga Eggera a jeho designérského týmu Audi. Elegantní pětidveřové kupé, které odveze až 480 litrů zavazadel, dorazí už na podzim.

Audi A5 Sportback vychází z velkého kupé A5, které je nejmilovanějším dílem šéfdesignéra celého koncernu VW Waltera de Silvy.

Novinka má zavést nový automobilový druh: má být elegantní jako kupé, komfortní jako limuzína a praktické jako kombík. Prozatím není jasné, jak si s tím u Audi poradili, přibližnou představu si můžeme udělat podle prvních dvou oficiálních obrázků. Novinka má čtyři boční dveře bezrámové, zadní stěna je celá výklopná, A5 Sportback je o 36 milimetrů nižší než Audi A4.

Kupé a kabriolet řady A5 tak doplní varianta s druhým párem dveří, která by měla konkurovat třeba Mercedesu CLS. K hlavním konkurentům můžeme počítat i nový liftback z nové generace pětkové řady BMW, vycházející z konceptu Gran Turismo, který bude v září parkovat na frankfurtském autosalonu o pár stánků dál.

Mezi 281 centimetrů rozvoru se poskládají čtyři cestující, s sebou si mohou vzít až 480 litrů zavazadel, když se sklopí zadní sedadla, naloží tohle kombikupé až 980 litrů. Uvnitř je prý stejně místa jako v Audi A4 Avant.

Pod kapotu dostane A5 Sportback benzinový čtyřválec 2,0 TFSI s výkonem 211 koní a šestiválec 3,2 litru ukrývající 265 koní (pouze s pohonem všech kol). Nabídku turbodieselů otevře 2,0 TDI 170 koní, uprostřed bude 190 koní v 2,7litru a 240 koňských sil má třílitrové TDIčko.

A5 Sportback bude k mání od září. Startovací cena byla určena na 36 050 eur za verzi s motorem 2,0 TDI. Rezervace ale prý budou dealeři nabírat už od července, takže obrázky ukazující celý sportback můžeme očekávat co nevidět.

Audi A5 Sportback
Autor:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.