Diskuze
POLEMIKA: Je motorismus hřích?
Děkujeme za pochopení.
J21a37r18o66s24l64a28v 37L73e63b61e37d96a
Místo aby se řidiči učili přizpůsobit rychlost podmínkám a svým schopnostem, budou cajti buzerovat i mimo obec kvůli překročení nesmyslně (neb jednotně) stanovené maximální rychlosti?
Místo aby se řidiči učili správnému a bezpečnému předjíždění, budou cajti buzerovat kvůli přejetí plné čáry, kterou cestáři malují na mnoha místech tak pitomě, že nad tím zůstává rozum stát? Kromě úseků _za_ křižovatkou a za horizontem třeba https://mapy.cz/s/2j2Mh
A k těm značkám: co takhle zkusit řidiče informovat o problému (například křižovatka za horizontem či zatáčkou) místo omezování rychlosti už půl kilometru předem, aniž by řidič tušil nějaký důvod?
P92e18t70r 76Č34e81r26v40e65n42ý
Bylo by dobré, aby u každé značky omezující rychlost musela být zároveň výstražná značka, která upozorní, z jakého důvodu je třeba tu rychlost snížit.
Ale proveditelnost je velkou otázkou, protože už vidím tu lidovou tvořivost "dopravních expertů", kdy by nad každou omezující značkou byla nicneříkající značka "jiné nebezpečí".
J19a35n 41V85e36s78e34l79ý
To je zas volba jak mezi Losnou a Mažňákem. Můj pohled na věc je jasný, automobilismus není hřích, automobilismus, hlavně ve městech, je problém. Auta si fakticky pro sebe uzurpovala obrovský kus veřejného prostoru ve městech, jsou z nich parkoviště a jízdní dráhy, nic jiného nemá šanci. Navíc auta smrdí a hlučí a musí se kvůli nim kupovat ropa od geopolitických nepřátel. Na druhou stranu je třeba přiznat, že individuální automobilová doprava (IAD) je MNOHEM komfortnější než doprava hromadná a dokáže pružněji reagovat na osobní potřeby, takže nevidím velkou šanci, že by bylo možné lidi jednoduše vyhnat z aut do MHD.
Jak z tohoto problému ven? Musí se udělat takový systém dopravy, který nemá nevýhody IAD, ale zároveň poskytuje komfort jako IAD. Jsem přesvědčený, že takové řešení je na cestě díky elektromobilitě, autonomnímu řízení vozidel a obchodnímu modelu mobility-as-a-service. Má to navíc tu výhodu, že podle ekonomických propočtů bude levnější zaplatit si paušál do téhle přepravy než provozovat vlastní auto se všemi starostmi a výdaji.
J38i32n27d48ř39i50c94h 96Š40k52o64p51e79k
má to jednu vadu.
Ta elektřina se musí z něčeho vyrobit. A pokud jsou špatné tepelné elektrárny, navíc nemají za chvíli co pálit, jsou špatné i jaderné, tak víceméně zbývají plynové, ale ty zas pálí ten plyn od geonepřátel.........
J68o77s63e73f 93L63e67b13d93u96š51k33a
Projet úsek, kde na 3 až 5 kilometrech není vesnice, každé 2 kilometry není křižovatka, je skoro nemožné. Chybějí obchvaty a když je před kdejakou křižovatkou plná čára, omezení na 70, ačkoliv vyhláška umožňuje předjíždět v křižovatce, pokud jede řidič po hlavní, je to tímto způsobem znemožněno. Do toho zbytečně dlouhé plné čáry po opuštění zatáčky, asi se šetří při na přerušované čáře. Pak je z toho přestupek předjíždění na plné čáře, zejména když jedete za někým, kdo považuje 70 za maximální povolenou rychlost a vy, díky provozu a mnohdy nesmyslnému značení za ním už jedete už 10 kilometrů. K tomu natahané hromady bláta z kdejaké stavby, pole. Další problém je spousta kamionů, mnohdy se naštosují za sebou a neponechají rychlejším vozidlům možnost je předjet. A pak v kdejakém kopci jede kolona za třemi kamiony. A co se týče dálnic a povolených 130. Při výstavbě prvé dálnice v ČR jezdila spousta aut s bubnovými brzdami, s šnekovým řízením, bez ABS, ESP, BAS, EBV, naprosto bez jakýchkoliv deformačních zón a s maximální rychlostí kolem 140 kilometrů za hodinu, Dnešní auta jsou stavena na rychlosti kolem 200 km za hodinu, mají kvalitní brzdy, řízení, spoustu systémů umožňujících nejen zastavit na kratší dráze, ale i vyrovnat smyk, udržující bezpečnou vzdálenost a podobně. Tedy i přes nárůst provozu je možné zvýšit povolenou rychlost. Ovšem problémem je opět kvalita dálnic. Vyjeté koleje, hrboly a i dopravní značení, kdy například v noci není řádně vidět jízdní pruhy, svodidla a do toho náhle ohromná cedule označující sjezd s reflexní plochou, takže je to jako kdyby protijedoucí auto svítilo dálkovými světly. Dalším problémem je, že většina dálnic směřuje východ - západ. směr sever - jih a ve středu ČR žádná není, jen silnice prvé třídy s úseky kde se dá jet a s úseky kličkujícími mezi vesnicemi a starostovou loukou a kde zase platí to zbytečné omezování plnými čarami. Jaký to rozdíl, když vyrazíte třeba do Německa, na dálnici neomezeně, po silnici I. třídy 100.
J15i39n85d50ř46i83c37h 56Š67k67o79p53e77k
právě proto, že technický stav dálnic včetně jejího zančení, je přizpůsoben na nějakých 130 - 150 km/h, nelze rychlost na našich dálnicích zvýšit
T51o73m75á23š 62Z38e65m62á32n62e83k
Nesouhlasím s autorem. Největší nešvar je u nás nedodržení bezpečné vzdálenosti a zbytečná omezení rychlosti.
J69o22s35e37f 30Š95o15l45t64e20s
Individuální motorismus představuje osobní svobodu jednotlivce. Přístup pana Maška upřednostňuje celek oproti jednotlivci, což se mi absolutně příčí, protože podobné režimy jsme tu už měli a moc dobře víme, kam lze pod záminkou dobra pro společnost a celek dojít.
R88a15d79e24k 33N21e11u97m19a94n73n
Redaktor papouškuje podporovatele silničního fašismu u nás
1) Bodový systém ničemu neprospěl
2) "mnohé nehody nejsou následkem přestupku - řidič povolenou rychlost nepřekročil" - ale to je argument pro řidiče s IQ tak max 70 - nemá se jezdit nějakou maximálně povolenou rychlostí, ale rychlostí odpovídající podmínkám - snad i toho IQ 70 by nenapadlo do každé zatáčky na okresce jet 90. Naopak 180 na dálnici je zcela pohodová a bezpečná rychlost - pokud zvládá řidič, auto a podmínky na vozovce
P81a40v60e30l 31S37o70b75o72t32k28a
V Bibli se o autech nic nepíše, takže samozřejmě, že motorismus hříchem je.
M98i66l43a42n 39V58o57l71e84k
Hlavně ta omezení rychlosti pořád neměňte. Ukázkový příklad je pražská magistrála na Pankráci. Během několika let se tam prostřídaly různé rychlosti (poslední 50 km/h byla kvůli hluku). Teď už je tam hodně dlouho 80 km/h (silnice pro motorová vozdila v obci) a stejně tam hodně vystresovaných řidičů jezdí ze zvyku 50 km/h.
J26i26ř62í 67S94c98h38w26a64c63h
měli by vrátit řidičák, když neví k čemu tam ty cedule jsou.....
K22a67r20e86l 80V73a17c97h67u44t
Aby se každých 50m střídaly značky 50 a 80 km/h = to je opravdu holá zhůvěřilost.
J15a25n 88M78a62c67h32á60č
Pan Mašek na mě dělá dojem člena spolku Automat.To jsou ti kuliferdové,kteří se v noci probouzejí spoceni představou,jak na magistrále v Praze jezdí jenom na kolech a již nikdy jinak!Nechť si svoje ekorady a porady strčí za klobouk,a modleme se k Bohu,aby tento fanatik nechtěl kandidovat do zastupitelstva hl.m.Prahy,nebo do sněmovny.Jemu podobných škůdců je všude dost,viz popsané chování teroristů z Dětí Země,kteří pro několik křečků blokují dostavbu obchvatu Přerova.
Jsem rád,že jsem po revoluci dosáhl věku 18 let,udělal si řidičák a zažil motoristický ráj,kdy auta neměla elektronická pomahátka,byla rychlá a spolehlivá,policie tolerantní a demokracie se tvářila jako opravdová.Dnes je vše pryč,a s EU kráčíme opět ke ,,světlým zítřkům".....
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...