Diskuze

POLEMIKA: Je motorismus hřích?

Nebuzerujme řidiče labyrintem značek, volá reportér MF DNES Jakub Pokorný a ve svém komentáři navrhuje, co by policie měla udělat, aby bylo na silnicích bezpečněji. Jeho názor, že „jízda autem má být pro řidiče pohodlná a příjemná“, vyvolal ostrou reakci čtenáře, který si myslí, že řidič má být „plísněn a považován za hříšného“.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Místo aby se řidiči učili přizpůsobit rychlost podmínkám a svým schopnostem, budou cajti buzerovat i mimo obec kvůli překročení nesmyslně (neb jednotně) stanovené maximální rychlosti?

Místo aby se řidiči učili správnému a bezpečnému předjíždění, budou cajti buzerovat kvůli přejetí plné čáry, kterou cestáři malují na mnoha místech tak pitomě, že nad tím zůstává rozum stát? Kromě úseků _za_ křižovatkou a za horizontem třeba https://mapy.cz/s/2j2Mh

A k těm značkám: co takhle zkusit řidiče informovat o problému (například křižovatka za horizontem či zatáčkou) místo omezování rychlosti už půl kilometru předem, aniž by řidič tušil nějaký důvod?

1 0
možnosti

Bylo by dobré, aby u každé značky omezující rychlost musela být zároveň výstražná značka, která upozorní, z jakého důvodu je třeba tu rychlost snížit.

Ale proveditelnost je velkou otázkou, protože už vidím tu lidovou tvořivost "dopravních expertů", kdy by nad každou omezující značkou byla nicneříkající značka "jiné nebezpečí".

0 0
možnosti

To je zas volba jak mezi Losnou a Mažňákem. Můj pohled na věc je jasný, automobilismus není hřích, automobilismus, hlavně ve městech, je problém. Auta si fakticky pro sebe uzurpovala obrovský kus veřejného prostoru ve městech, jsou z nich parkoviště a jízdní dráhy, nic jiného nemá šanci. Navíc auta smrdí a hlučí a musí se kvůli nim kupovat ropa od geopolitických nepřátel. Na druhou stranu je třeba přiznat, že individuální automobilová doprava (IAD) je MNOHEM komfortnější než doprava hromadná a dokáže pružněji reagovat na osobní potřeby, takže nevidím velkou šanci, že by bylo možné lidi jednoduše vyhnat z aut do MHD.

Jak z tohoto problému ven? Musí se udělat takový systém dopravy, který nemá nevýhody IAD, ale zároveň poskytuje komfort jako IAD. Jsem přesvědčený, že takové řešení je na cestě díky elektromobilitě, autonomnímu řízení vozidel a obchodnímu modelu mobility-as-a-service. Má to navíc tu výhodu, že podle ekonomických propočtů bude levnější zaplatit si paušál do téhle přepravy než provozovat vlastní auto se všemi starostmi a výdaji.

0 0
možnosti

má to jednu vadu.

Ta elektřina se musí z něčeho vyrobit. A pokud jsou špatné tepelné elektrárny, navíc nemají za chvíli co pálit, jsou špatné i jaderné, tak víceméně zbývají plynové, ale ty zas pálí ten plyn od geonepřátel.........

0 0
možnosti

Projet úsek, kde na 3 až 5 kilometrech není vesnice, každé 2 kilometry není křižovatka, je skoro nemožné. Chybějí obchvaty a když je před kdejakou křižovatkou plná čára, omezení na 70, ačkoliv vyhláška umožňuje předjíždět v křižovatce, pokud jede řidič po hlavní, je to tímto způsobem znemožněno. Do toho zbytečně dlouhé plné čáry po opuštění zatáčky, asi se šetří při na přerušované čáře. Pak je z toho přestupek předjíždění na plné čáře, zejména když jedete za někým, kdo považuje 70 za maximální povolenou rychlost a vy, díky provozu a mnohdy nesmyslnému značení za ním už jedete už 10 kilometrů. K tomu natahané hromady bláta z kdejaké stavby, pole. Další problém je spousta kamionů, mnohdy se naštosují za sebou a neponechají rychlejším vozidlům možnost je předjet. A pak v kdejakém kopci jede kolona za třemi kamiony. A co se týče dálnic a povolených 130. Při výstavbě prvé dálnice v ČR jezdila spousta aut s bubnovými brzdami, s šnekovým řízením, bez ABS, ESP, BAS, EBV, naprosto bez jakýchkoliv deformačních zón a s maximální rychlostí kolem 140 kilometrů za hodinu, Dnešní auta jsou stavena na rychlosti kolem 200 km za hodinu, mají kvalitní brzdy, řízení, spoustu systémů umožňujících nejen zastavit na kratší dráze, ale i vyrovnat smyk, udržující bezpečnou vzdálenost a podobně. Tedy i přes nárůst provozu je možné zvýšit povolenou rychlost. Ovšem problémem je opět kvalita dálnic. Vyjeté koleje, hrboly a i dopravní značení, kdy například v noci není řádně vidět jízdní pruhy, svodidla a do toho náhle ohromná cedule označující sjezd s reflexní plochou, takže je to jako kdyby protijedoucí auto svítilo dálkovými světly. Dalším problémem je, že většina dálnic směřuje východ - západ. směr sever - jih a ve středu ČR žádná není, jen silnice prvé třídy s úseky kde se dá jet a s úseky kličkujícími mezi vesnicemi a starostovou loukou a kde zase platí to zbytečné omezování plnými čarami. Jaký to rozdíl, když vyrazíte třeba do Německa, na dálnici neomezeně, po silnici I. třídy 100.

3 0
možnosti

právě proto, že technický stav dálnic včetně jejího zančení, je přizpůsoben na nějakých 130 - 150 km/h, nelze rychlost na našich dálnicích zvýšit

0 2
možnosti
Foto

Nesouhlasím s autorem. Největší nešvar je u nás nedodržení bezpečné vzdálenosti a zbytečná omezení rychlosti.

2 0
možnosti

Individuální motorismus představuje osobní svobodu jednotlivce. Přístup pana Maška upřednostňuje celek oproti jednotlivci, což se mi absolutně příčí, protože podobné režimy jsme tu už měli a moc dobře víme, kam lze pod záminkou dobra pro společnost a celek dojít.

2 0
možnosti

Redaktor papouškuje podporovatele silničního fašismu u násRv

1) Bodový systém ničemu neprospěl

2) "mnohé nehody nejsou následkem přestupku - řidič povolenou rychlost nepřekročil" - ale to je argument pro řidiče s IQ tak max 70 - nemá se jezdit nějakou maximálně povolenou rychlostí, ale rychlostí odpovídající podmínkám - snad i toho IQ 70 by nenapadlo do každé zatáčky na okresce jet 90. Naopak 180 na dálnici je zcela pohodová a bezpečná rychlost - pokud zvládá řidič, auto a podmínky na vozovce

3 0
možnosti

V Bibli se o autech nic nepíše, takže samozřejmě, že motorismus hříchem je.

0 0
možnosti

Hlavně ta omezení rychlosti pořád neměňte. Ukázkový příklad je pražská magistrála na Pankráci. Během několika let se tam prostřídaly různé rychlosti (poslední 50 km/h byla kvůli hluku). Teď už je tam hodně dlouho 80 km/h (silnice pro motorová vozdila v obci) a stejně tam hodně vystresovaných řidičů jezdí ze zvyku 50 km/h.

3 0
možnosti

měli by vrátit řidičák, když neví k čemu tam ty cedule jsou.....

0 1
možnosti

Aby se každých 50m střídaly značky 50 a 80 km/h = to je opravdu holá zhůvěřilost.

3 0
možnosti

J13a72n 41M48a64c24h86á66č

6. 1. 2018 15:33

Pan Mašek na mě dělá dojem člena spolku Automat.To jsou ti kuliferdové,kteří se v noci probouzejí spoceni představou,jak na magistrále v Praze jezdí jenom na kolech a již nikdy jinak!Nechť si svoje ekorady a porady strčí za klobouk,a modleme se k Bohu,aby tento fanatik nechtěl kandidovat do zastupitelstva hl.m.Prahy,nebo do sněmovny.Jemu podobných škůdců je všude dost,viz popsané chování teroristů z Dětí Země,kteří pro několik křečků blokují dostavbu obchvatu Přerova.

Jsem rád,že jsem po revoluci dosáhl věku 18 let,udělal si řidičák a zažil motoristický ráj,kdy auta neměla elektronická pomahátka,byla rychlá a spolehlivá,policie tolerantní a demokracie se tvářila jako opravdová.Dnes je vše pryč,a s EU kráčíme opět ke ,,světlým zítřkům".....

10 2
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...