Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Glosa: Sláva normálním autům, ve Frankfurtu jich je pomálu

  10:30aktualizováno  10:30
Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) - V trekových botách vás do divadla nepustí a kvůli červené šusťákovce ve městě nad vámi módní policistky ohrnují nos. Ovšem auta s vizáží horských šplhavců jsou v kurzu, i když v městském provozu nevypadají o nic méně nemístně. Popularitu SUV a jejich kříženců dokazuje autosalon ve Frankfurtu. Normálních aut je tu pomálu.

V očích některých tradičních zákazníků se musel Bentley svou novinkou jménem Bentayga diskvalifikovat. Automobilka ale předpokládá, že mnohem víc klientů z nových rostoucích trhů jako je Čína, přiláká. | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Škodu Superb Combi, Audi A4 nebo Alfu Romeo Giulia už viděli asi úplně všichni, koho to zajímá. Autosalonová premiéra ve Frankfurtu už tak pro ně je spíše formálním uvedením na trh. I tak zaslouží pozornost. Takových normálních aut totiž na výstavišti ve Frankfurtu najdete pár. Na jejich spočítání stačí i matematické znalosti předškoláka.

Fotogalerie

Renault Talisman (nástupce laguny), Opel Astra, Renault Megane a Suzuki Baleno nebo taková Kia Optima tak zaslouží zvýšený zájem a ocenění publika. Aut, která nemají zvýšený podvozek a alespoň na pohled ambice vyšplhat nejmíň do základního tábora Mont Blancu, automobilky na salonu ve Frankfurtu moc nepředstavují.

To znamená, že do něčeho vysokého na zvýšeném podvozku a obřích kolech časem budou nuceni usednout i ti, kdo jsou dnes spokojení se svými hatchbacky a kombíky. To, že SUV a jejich klony, kterým se říká módně crossovery, většinou jezdí hůř, žerou víc a jsou méně praktické než většina klasicky stavených aut, dnes mnoho lidí utopených v módní vlně trekových aut nevnímá, nebo vidět nechce.

Staromódním automobilistům, kteří nechtějí ohromovat sousedy mohutností přídě a netrvají na výhledu z pozice řidiče náklaďáku, začínají krušné časy.

Podívejte se na první den frankfurtského autosalonu objektivem kameramana iDNES.cz:




Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...



KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Tři dětské sedačky v autě: ne každý rodinný vůz sveze pět lidí

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací.

Rodiny se třemi dětmi musí při koupi auta ze svých přání hodně slevit. Ne každý rodinný vůz se třemi sedadly vzadu...

Další z rubriky

Kalašnikov namířený na Muska. Moskvič se vrací jako elektromobil

Ruský elektromobil Kalašnikov CV-1

Sekta teslistů možná dostane nové protivníky. Věčnému americkému start-upu, který drží nad vodou hlavně vůle a charisma...

Corolla se vrací. Nový kombík s velkým kufrem jede do Paříže

Toyota Corolla kombi

Ještě na jaře se to auto jmenovalo Auris, Toyota se ovšem nyní rozhodla, že důležitému modelu pro evropské trhy bude...

Nadvláda Tesly končí, Mercedes se pouští do elektromobility

Mercedes-Benz EQC

Elektrický Mercedes EQC je nové kladivo na Teslu. Má přes 400 koní a ujede údajně až 450 kilometrů. Prodávat se začne v...

Najdete na iDNES.cz