Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

KOMENTÁŘ: Ta korektnost nás ubije, sláva hulvátovi Clarksonovi

  9:00aktualizováno  9:00
Patří k dobrým vlastnostem chlapů stát si za svými činy. Když se Matt LeBlanc a Ken Block rozhodnou pálit gumy a řádit v centru Londýna, zdá se to jen jako pitomý nápad dvou puberťáků s mokrými papíry. Anebo taky ne: když v centru města řádí agent jeho Výsosti 007, taky z toho není aféra.

Ken Block a Matt Le Blanc si na fotografii právě užívají během natáčení Top Gearu smyky v centru Londýna v okolí válečného památníku na Whitehall, válečným veteránům se ale podlamují kolena. | foto: Profimedia.cz

LeBlancovi a Blockovi u toho také asistují kamery a produkce k tomu vyběhala povolení. Stejně jako Bondovi.

Nový Top Gear se ještě ani nevysílal a už vzbuzuje silné emoce. První aféra je na světě, víc než domnělá neúcta k památce válečných hrdinů a následná omluva spíš ale zaujme, že Top Gear snad poprvé couvnul a kontroverzní záběry neodvysílá. Hyperkorektní BBC, zdá se, s Clarksonem ztratila i velkou pýchu: nekorektní humor.

Hyperkorektnost a potřeba omlouvat se okamžitě, když se ozve první vřeštící nespokojenec, ukazuje na nejistotou. Každý nápad nemusí být dobrý, i omlouvat se je správné. Ale omlouvat se za každou cenu a každému, kdo se špatně probudí?

Nový Top Gear provokuje

Chuligáni Joey a Block naštvali válečné veterány

Ken Block a Matt Le Blanc si na fotografii právě užívají během natáčení Top...

Jeremy Clarkson, ten hulvát a sprosťák, který z Top Gearu nuceně odešel před rokem, nemusí být každému sympatický, ale publikum ho milovalo taky proto, že zbytečně necouval. Jeho obhroublý humor a nekorektní hlášky, kterými dokázal urazit bez servítků kohokoliv, byly často opravdu „přes čáru“, ale následným útokům dokázal čelit, ne se dopředu krčit v koutě. Jeho nástupce Chris Evans se už dopředu omlouvá a kaje.

Matt „Joey“ LeBlanc si na jednu stranu libuje na svém twitteru, jaká to byla parádní zábava, driftovat v centru Londýna (čtěte zde). Na druhé straně už BBC rozhodlo, že se dané záběry neodvysílají.

Ano, v Anglii a zvlášť v Americe se na válečné veterány nesahá, to Američan LeBlanc určitě ví. Na druhou stranu si při tom kalupu s Blockem za volantem asi zrovna nevšímal, které londýnské památky halí do kouře od pneumatik. Celou záležitost šlo však hlavně vyřešit s mnohem větší grácií a s opravdovou osobností v čele by Top Gear mohl dostat veterány na svou stranu, určitě mezi nimi bude spousta chlapů, kterým voní benzin.

Takhle se Evans nedokázal v první vyhrocenější situaci postavit za LeBlanca a ukázal se jako slaboch, který nemá vedení pořadu pevně v rukou.

A to ani nešlo o nekorektní vtip, ale vykonstruovanou urážku veteránů, jejichž památník se nachází přímo uprostřed rušné ulice Whitehall a kterého se můžete téměř dotknout z okolojedoucího autobusu hromadné dopravy.

Konec srandy

Top Gear a vedení BBC se zachovalo hyperkorektně, ale rozhodně ne ve prospěch britského humoru, který vyznával také Jeremy Clarkson. „Mě něco uráží každý den, například britské noviny,“ říká klasik britského humoru John Cleese ze skupiny Monty Python. „Nečekám ale, že jim to někdo zatrhne,“ doplňuje ve svém videu O politické korektnosti, který zveřejnilo internetové forum Big Think.

Facka za 3,5 milionu

Clarkson se omluvil kolegovi z Top Gearu

Jeremy Clarkson opouští pořad Top Gear.

„Celý smysl humoru a komedie, a věřte mi, že jsem se nad tím zamyslel, spočívá v tom, že veškerý humor je kritický. Když začnete prohlašovat, že nikoho nesmíme kritizovat nebo urazit, humor vymizí. A v tom případě, alespoň co se mě týče, žijeme v knize 1984,“ říká na závěr Cleese.

Top Gear určitě bude pokračovat i bez Clarksona, o tom není pochyb. Bude to zajímavý, atraktivní a možná i zábavný pořad, ale na pořádně ostrý britský humor asi můžou fanoušci staré verze pořadu podle všeho zapomenout.

Trio průšvihářů - s Clarksonem v čele - mělo na svém kontě spoustu podobných vroubků, ale nakonec je dokázalo obrátit ve svůj prospěch tak, že bylo publikum ještě nažhavenější na jejich vylomeniny. Jak se těšit na Top Gear, o kterém se už předem ví, že zajímavou (možná lehce kontroverzní) scénu vynechá?

Že přípravy Top Gearu nové „postclarksonovské“ éry váznou, je veřejným tajemstvím. Pokud hlavně jeho protagonisté uhnou před každým křiklounem, hrozí, že nové díly svou superkorektností unudí k smrti.



Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Za dva roky nové auto: vietnamská automobilka ohromuje rychlostí

Skici chystaných modelů nové vietnamské automobilky VinFast

Pařížský autosalon bude letos chudý, nejstarší automobilová přehlídka se má změnit na salon mobility, spousta značek se...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Evropa hlasuje o emisních limitech. Podle výrobců jsou mimo realitu

Měření emisí v laboratoři

Evropský parlament schválil cíle pro snižování emisí pro osobní automobily a lehká užitková vozidla. Výbor pro životní...

Najdete na iDNES.cz