Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

KOMENTÁŘ: Ta korektnost nás ubije, sláva hulvátovi Clarksonovi

  9:00aktualizováno  9:00
Patří k dobrým vlastnostem chlapů stát si za svými činy. Když se Matt LeBlanc a Ken Block rozhodnou pálit gumy a řádit v centru Londýna, zdá se to jen jako pitomý nápad dvou puberťáků s mokrými papíry. Anebo taky ne: když v centru města řádí agent jeho Výsosti 007, taky z toho není aféra.

Ken Block a Matt Le Blanc si na fotografii právě užívají během natáčení Top Gearu smyky v centru Londýna v okolí válečného památníku na Whitehall, válečným veteránům se ale podlamují kolena. | foto: Profimedia.cz

LeBlancovi a Blockovi u toho také asistují kamery a produkce k tomu vyběhala povolení. Stejně jako Bondovi.

Nový Top Gear se ještě ani nevysílal a už vzbuzuje silné emoce. První aféra je na světě, víc než domnělá neúcta k památce válečných hrdinů a následná omluva spíš ale zaujme, že Top Gear snad poprvé couvnul a kontroverzní záběry neodvysílá. Hyperkorektní BBC, zdá se, s Clarksonem ztratila i velkou pýchu: nekorektní humor.

Hyperkorektnost a potřeba omlouvat se okamžitě, když se ozve první vřeštící nespokojenec, ukazuje na nejistotou. Každý nápad nemusí být dobrý, i omlouvat se je správné. Ale omlouvat se za každou cenu a každému, kdo se špatně probudí?

Nový Top Gear provokuje

Chuligáni Joey a Block naštvali válečné veterány

Ken Block a Matt Le Blanc si na fotografii právě užívají během natáčení Top...

Jeremy Clarkson, ten hulvát a sprosťák, který z Top Gearu nuceně odešel před rokem, nemusí být každému sympatický, ale publikum ho milovalo taky proto, že zbytečně necouval. Jeho obhroublý humor a nekorektní hlášky, kterými dokázal urazit bez servítků kohokoliv, byly často opravdu „přes čáru“, ale následným útokům dokázal čelit, ne se dopředu krčit v koutě. Jeho nástupce Chris Evans se už dopředu omlouvá a kaje.

Matt „Joey“ LeBlanc si na jednu stranu libuje na svém twitteru, jaká to byla parádní zábava, driftovat v centru Londýna (čtěte zde). Na druhé straně už BBC rozhodlo, že se dané záběry neodvysílají.

Ano, v Anglii a zvlášť v Americe se na válečné veterány nesahá, to Američan LeBlanc určitě ví. Na druhou stranu si při tom kalupu s Blockem za volantem asi zrovna nevšímal, které londýnské památky halí do kouře od pneumatik. Celou záležitost šlo však hlavně vyřešit s mnohem větší grácií a s opravdovou osobností v čele by Top Gear mohl dostat veterány na svou stranu, určitě mezi nimi bude spousta chlapů, kterým voní benzin.

Takhle se Evans nedokázal v první vyhrocenější situaci postavit za LeBlanca a ukázal se jako slaboch, který nemá vedení pořadu pevně v rukou.

A to ani nešlo o nekorektní vtip, ale vykonstruovanou urážku veteránů, jejichž památník se nachází přímo uprostřed rušné ulice Whitehall a kterého se můžete téměř dotknout z okolojedoucího autobusu hromadné dopravy.

Konec srandy

Top Gear a vedení BBC se zachovalo hyperkorektně, ale rozhodně ne ve prospěch britského humoru, který vyznával také Jeremy Clarkson. „Mě něco uráží každý den, například britské noviny,“ říká klasik britského humoru John Cleese ze skupiny Monty Python. „Nečekám ale, že jim to někdo zatrhne,“ doplňuje ve svém videu O politické korektnosti, který zveřejnilo internetové forum Big Think.

Facka za 3,5 milionu

Clarkson se omluvil kolegovi z Top Gearu

Jeremy Clarkson opouští pořad Top Gear.

„Celý smysl humoru a komedie, a věřte mi, že jsem se nad tím zamyslel, spočívá v tom, že veškerý humor je kritický. Když začnete prohlašovat, že nikoho nesmíme kritizovat nebo urazit, humor vymizí. A v tom případě, alespoň co se mě týče, žijeme v knize 1984,“ říká na závěr Cleese.

Top Gear určitě bude pokračovat i bez Clarksona, o tom není pochyb. Bude to zajímavý, atraktivní a možná i zábavný pořad, ale na pořádně ostrý britský humor asi můžou fanoušci staré verze pořadu podle všeho zapomenout.

Trio průšvihářů - s Clarksonem v čele - mělo na svém kontě spoustu podobných vroubků, ale nakonec je dokázalo obrátit ve svůj prospěch tak, že bylo publikum ještě nažhavenější na jejich vylomeniny. Jak se těšit na Top Gear, o kterém se už předem ví, že zajímavou (možná lehce kontroverzní) scénu vynechá?

Že přípravy Top Gearu nové „postclarksonovské“ éry váznou, je veřejným tajemstvím. Pokud hlavně jeho protagonisté uhnou před každým křiklounem, hrozí, že nové díly svou superkorektností unudí k smrti.





Nejčtenější

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě...
Škoda by mohla přesunout výrobu Superbu do Německa

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa. Důvodem má být velká poptávka po vozech...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Další z rubriky

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.