Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

KOMENTÁŘ: Ta korektnost nás ubije, sláva hulvátovi Clarksonovi

  9:00aktualizováno  9:00
Patří k dobrým vlastnostem chlapů stát si za svými činy. Když se Matt LeBlanc a Ken Block rozhodnou pálit gumy a řádit v centru Londýna, zdá se to jen jako pitomý nápad dvou puberťáků s mokrými papíry. Anebo taky ne: když v centru města řádí agent jeho Výsosti 007, taky z toho není aféra.

Ken Block a Matt Le Blanc si na fotografii právě užívají během natáčení Top Gearu smyky v centru Londýna v okolí válečného památníku na Whitehall, válečným veteránům se ale podlamují kolena. | foto: Profimedia.cz

LeBlancovi a Blockovi u toho také asistují kamery a produkce k tomu vyběhala povolení. Stejně jako Bondovi.

Nový Top Gear se ještě ani nevysílal a už vzbuzuje silné emoce. První aféra je na světě, víc než domnělá neúcta k památce válečných hrdinů a následná omluva spíš ale zaujme, že Top Gear snad poprvé couvnul a kontroverzní záběry neodvysílá. Hyperkorektní BBC, zdá se, s Clarksonem ztratila i velkou pýchu: nekorektní humor.

Hyperkorektnost a potřeba omlouvat se okamžitě, když se ozve první vřeštící nespokojenec, ukazuje na nejistotou. Každý nápad nemusí být dobrý, i omlouvat se je správné. Ale omlouvat se za každou cenu a každému, kdo se špatně probudí?

Nový Top Gear provokuje

Chuligáni Joey a Block naštvali válečné veterány

Ken Block a Matt Le Blanc si na fotografii právě užívají během natáčení Top...

Jeremy Clarkson, ten hulvát a sprosťák, který z Top Gearu nuceně odešel před rokem, nemusí být každému sympatický, ale publikum ho milovalo taky proto, že zbytečně necouval. Jeho obhroublý humor a nekorektní hlášky, kterými dokázal urazit bez servítků kohokoliv, byly často opravdu „přes čáru“, ale následným útokům dokázal čelit, ne se dopředu krčit v koutě. Jeho nástupce Chris Evans se už dopředu omlouvá a kaje.

Matt „Joey“ LeBlanc si na jednu stranu libuje na svém twitteru, jaká to byla parádní zábava, driftovat v centru Londýna (čtěte zde). Na druhé straně už BBC rozhodlo, že se dané záběry neodvysílají.

Ano, v Anglii a zvlášť v Americe se na válečné veterány nesahá, to Američan LeBlanc určitě ví. Na druhou stranu si při tom kalupu s Blockem za volantem asi zrovna nevšímal, které londýnské památky halí do kouře od pneumatik. Celou záležitost šlo však hlavně vyřešit s mnohem větší grácií a s opravdovou osobností v čele by Top Gear mohl dostat veterány na svou stranu, určitě mezi nimi bude spousta chlapů, kterým voní benzin.

Takhle se Evans nedokázal v první vyhrocenější situaci postavit za LeBlanca a ukázal se jako slaboch, který nemá vedení pořadu pevně v rukou.

A to ani nešlo o nekorektní vtip, ale vykonstruovanou urážku veteránů, jejichž památník se nachází přímo uprostřed rušné ulice Whitehall a kterého se můžete téměř dotknout z okolojedoucího autobusu hromadné dopravy.

Konec srandy

Top Gear a vedení BBC se zachovalo hyperkorektně, ale rozhodně ne ve prospěch britského humoru, který vyznával také Jeremy Clarkson. „Mě něco uráží každý den, například britské noviny,“ říká klasik britského humoru John Cleese ze skupiny Monty Python. „Nečekám ale, že jim to někdo zatrhne,“ doplňuje ve svém videu O politické korektnosti, který zveřejnilo internetové forum Big Think.

Facka za 3,5 milionu

Clarkson se omluvil kolegovi z Top Gearu

Jeremy Clarkson opouští pořad Top Gear.

„Celý smysl humoru a komedie, a věřte mi, že jsem se nad tím zamyslel, spočívá v tom, že veškerý humor je kritický. Když začnete prohlašovat, že nikoho nesmíme kritizovat nebo urazit, humor vymizí. A v tom případě, alespoň co se mě týče, žijeme v knize 1984,“ říká na závěr Cleese.

Top Gear určitě bude pokračovat i bez Clarksona, o tom není pochyb. Bude to zajímavý, atraktivní a možná i zábavný pořad, ale na pořádně ostrý britský humor asi můžou fanoušci staré verze pořadu podle všeho zapomenout.

Trio průšvihářů - s Clarksonem v čele - mělo na svém kontě spoustu podobných vroubků, ale nakonec je dokázalo obrátit ve svůj prospěch tak, že bylo publikum ještě nažhavenější na jejich vylomeniny. Jak se těšit na Top Gear, o kterém se už předem ví, že zajímavou (možná lehce kontroverzní) scénu vynechá?

Že přípravy Top Gearu nové „postclarksonovské“ éry váznou, je veřejným tajemstvím. Pokud hlavně jeho protagonisté uhnou před každým křiklounem, hrozí, že nové díly svou superkorektností unudí k smrti.




Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

V Nošovicích startuje výroba nového auta. Ladného fastbacku Hyundai

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show

Právě dnes startuje výroba dalšího auta z Česka. Ladný Hyundai i30 Fastback doplňuje nabídku aut vyráběných ve...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Další z rubriky

Čínské pneumatiky na cestě do Evropy. Linglongu pomáhají Španělé i Češi

Testuje se mimo jiné ovalita – pneumatika se roztočí a stroj zjistí, jestli...

Čínský výrobce pneumatik Linglong plánuje expanzi v Evropě. V Číně nyní otevírají nejmodernější testovací trať na...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

V Nošovicích startuje výroba nového auta. Ladného fastbacku Hyundai

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show

Právě dnes startuje výroba dalšího auta z Česka. Ladný Hyundai i30 Fastback doplňuje nabídku aut vyráběných ve...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.