Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hvězda autosalonu v Ženevě Bentley EXP 10 je zhmotněním rychlosti

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - To zelené kupé je jedním z největších překvapení ženevského autosalonu. Vypadá skvěle, naživo mnohem lépe než na fotkách. Dechberoucího svalovce se Bentleyi podařilo utajit do posledních hodin před otevřením autosalonu.

Je také mnohem menší, než působí z obrázků a také je mnohem méně opulentní oproti zvyklostem Bentleye. Krásný, nápaditě a odvážně tvarovaný koncept je rychlý už na pohled, i když podle všeho nemá v útrobách motor.

EXP 10 Speed 6, jak se koncept Bentleye jmenuje, oblékl nejtypičtější barvu ostrovních sporťáků, tedy British Racing Green.

Bentley EXP 10 Speed 6

Britský svalovec má skvěle vyvážené proporce, ale není to umírněný design. Je odvážný, svalnatý, výrazný. Hlavně přední světla nejprve překvapí, ale nakonec se do nich zakoukáte. Na malém kupátku hrají vysportované svaly blatníků a v nich nepřehlédnutelná kola. Šperky jsou mřížka masky chladiče, koncovky výfuku, madla dveří a boční ventilační otvory vyrobené metodou 3D tisku.

Bentley je tradiční britská značka proslavená závodními úspěchy, takže slovo speed, což znamená anglicky rychlost, je pro ni typické. Proto ho do názvu dostal i nový koncept. „Mohla by to v budoucnu být další modelová řada nabízená vedle modelů Continental GT,“ říká Wolfgang Dürheimer, výkonný ředitel Bentley Motors.

Fotogalerie

V klasicky tvarovaném interiéru čalouněném medovou kůží Poltrona Frau trůní uprostřed přístrojovky dvanáctipalcový dotykový displej. Vnitřek oživují klasické detaily v novém podání, typické vroubkování ovladačů je v EXP 10 tvořeno kombinací oceli a mědi. Odkazem na tradice je třeba klasický ciferník otáčkoměru.

Bentley neprozradil, co se skrývá pod kapotou, omezil se na prohlášení, že má jít o hybridní ústrojí. U Bentleye samozřejmě musí spolupracovat s elektromotorem benzinový motor, britský aristokrat by se přece nešpinil s naftou. Magazín Autoexpress už spekuluje o případné produkční verzi, která by mohla dostat čtyřlitrový osmiválec twin-turbo z Continentalu GT.

„Zatím jsme neuvažovali ani o motoru ani o platformě,“ uvedl pro Autoexpress šéfinžených Bentleye Rolf Frech. Podle vývojáře by pro vůz byla vzhledem k velikosti a architektuře vhodná platforma MSB koncernu Volkswagen pro auta s pohonem zadních kol a motorem vepředu. Šéfdesignér Bentleye Luc Donckerwolke (kdysi maloval škodovky) už prozradil, že designéři a vývojáři na nejnovějším konceptu spolupracovali velmi intenzivně od samého začátku. „Toto auto je perfektní harmonií mezi formou a funkcí,“ dodal designér.

Bentley EXP 10 Speed 6

Designéři vymysleli, že by se rychlík od Bentleye startoval pomocí tlačítka, které je umístěné na asymetricky tvarované hlavici voliče automatické převodovky. Hlavice je vyrobena z kombinace hliníku, mědi a třešňového dřeva.

EXP 10 je čistě dvoumístný, za předními sedadly je na dvě části rozdělený prostor, který vyplňuje čtveřice na míru ušitých zavazadel.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě...
Škoda by mohla přesunout výrobu Superbu do Německa

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa. Důvodem má být velká poptávka po vozech...  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.