Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Nejkrásnější interiér snoubí komfort, modernu a art-deco

aktualizováno 
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Pařížský autosalon končí. Brány výstaviště u Porte de Versailles se zavřou v neděli 16. října naposledy. Tradičně se chtěly na domácím autosalonu vytáhnout francouzské automobilky. Citroën přivezl parádní koncept, který zdobí nejkrásnější interiér letošního autosalonu.

Citroen CXperience Concept | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Svým jménem Cxperience upozorňuje na vytříbenou aerodynamiku, která zdobila ladné nadčasové velké citroëny minulosti. Pozornost ale zaslouží také interiér.

Kdo ví, jak to ti Francouzi dělají. Vnitřky velkých konceptů Citroënu si v průběhu desetiletí obdivuhodně zachovávají kontinuitu. Spíš než sportovnost a eleganci v nich najdeme extravagantní nadčasovost říznutou stylem designem futuristických obýváků sedmdesátých let (zapomeňte ale na obývací stěnu ze sektorového nábytku u tchyně).

Ten čtyřmístný citrónově žlutý v nejaktuálnějším počinu designérů značky je tak trochu ve stylu art-deco. Dovnitř vás pozvou dveře otvírané od sebe jako u almary, o čemž sní bez úspěchu designéři už desítky let. Až na pár výjimek a netradičních snaživých řešení je konstruktéři s těmito nápady posílají zpátky snít do studia. Toto řešení totiž totiž nelze smysluplně skloubit s požadavky na ochranu posádky a s ní související tuhost karoserie.

Křiklavá barva ladící s dřevěnými doplňky, na pohled jednoduché, ale velmi rafinované tvary a do posledního detailu vycizelovaná křesla vypadají skvěle. K tomu pár chytrých nápadů, odkazů na minulost (třeba obruč volantu uchycená na jediném rameni) a spousta moderních technologií. Kromě volantu nenajdete žádný mechanický ovladač, designéři vše uklidili do menu infotainmentu, obsluhovaného obří devatenáctipalcovou televizí vévodící přístrojovce. Zrcátka nahradily kamery, kapličku přístrojů pod volantem zastupuje průhledový head-up displej.

Fotogalerie

CXperience je samozřejmě jen rozmáchlé designérské cvičení. Ozývají se ale spekulace, že by mohl být stopou naděje, že to Citroën v kategorii velkých avantgardních limuzín, kterými se proslavil, úplně nebalí. Prý by z jeho nápadů mohl čerpat nástupce charismatické C5 a neopakovatelně odvážné C6.

Luxusní, ladně elegantní koncept je dlouhý 4,85 metru, široký dva a vysoký jen 1,37 metru. Ohromující je třímetrový rozvor, který otevírá prostor pro hrátky interiérových snílků.

V pohonu hraje důležitou roli elektromotor, bez toho se už dnes koncepty na autosalonech ani neodvažují ukázat. Lépe řečeno hybridní soustrojí benzinového motoru a elektromotoru (ten je integrovaný do osmistupňové automatické převodovky). Tyto dva motory motory roztáčí přední dvaadvacetipalcová kola, druhý elektromotor obsluhuje ta zadní. Auto má tedy pohon všech kol bez mechanického propojení přední a zadní nápravy. Celkový výkon pohonu auta je 300 koní. Na elektřinu uloženou v 13kWh akumulátorech ujede CXperience 60 kilometrů.

CXperience představuje nové pojetí jízdního komfortu, které museli vymyslet konstruktéři značky poté, co opustila proslavené hydropneumatické odpružení dávající citroënům charakteristickou houpavost (více čtěte zde).

Křišťálová Lupa 2016



Nejčtenější

Vánoční shon znamená i chaos na parkovišti. A „ťukanců“ přibývá

Parkoviště před pražským obchodním centrem Metropole Zličín bylo během druhé...

Dlouhé minuty čekání, pak ještě delší hledání parkovacího místa a k tomu vystresovaní řidiči, kteří si navzájem...

Trik s dotací: Bude každý majitel Tesly v Německu vracet 4 tisíce eur?

Tesla Model S 85D

Aby bylo možné získat v Německu na koupi elektromobilu dotaci ve výši 4 tisíce eur, nesmí překročit cena vozu hranici...



Poctivost zdraží kontroly aut. Konec švindlů s měřením emisí

Fiat 500X při měření emisí ve švýcarské laboratoři na objednávku německé...

Od Nového roku začnou platit přísnější pravidla pro emisní kontroly. Každé auto bude mít fotku. Ale jsou s tím opět...

První jízda s Eclipse Cross. Nová éra Mitsubishi začíná nadějně

Mitsubishi Eclipse Cross

Japonsko je pro Evropana úplně jiný svět. Co je zvykem jinde, se tam nedělá. Třeba se nepřetahují zaměstnanci, prostě...

Filtr pevných částic z druhovýroby: Příliš drahá atrapa

Použitý filtr pevných částic

Problém s drahými filtry pevných částic řeší tisíce řidičů. Často se snaží ušetřit a vybírají mezi lacinými kopiemi....



Další z rubriky

Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Wey

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná...

Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Elektrická tříkolka Nobe

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro...

Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí,...



Najdete na iDNES.cz