Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Nechte se zhypnotizovat Citroënem Numéro 9

aktualizováno 
Čína bude pro některé tradiční automobilky brzo trhem číslo jedna. Svou budoucnost si tak maluje i Citroën. A tak se na tamní trh soustřeďuje stále důrazněji. Koncept pro autosalon v Pekingu to dokazuje. Možná už na podzim tento futuristický koráb dorazí jako další z řady DS.

Velikostí a majestátem se hypnotizující koncept Číslo 9 (francouzsky Numéro 9) hrne mezi velké luxusní limuzíny, jen typ karoserie - jak je už u futuristických citroënů zvykem - je nezařaditelný.

Citroën Numéro 9

Koncept s třímetrovým rozvorem je 493 cm dlouhý, 127 cm nízký a 194 cm široký hatchback protáhlý stejně jako u právě uváděného modelu DS5 do sportovního kombíku ve stylu shooting brake.

Fotogalerie

Jak je už dnes u konceptů zvykem, hraje v jeho pohonu výraznou roli elektromotor. U koncernu PSA, kam Citroën patří, si ještě vymysleli speciální architekturu Hybrid4, ve které spalovací motor - v případě "devítky" je to přeplňovaná benzinová šestnáctistovka (225 k, 275 Nm) - pohání přední jedenadvacetipalcová kola a na zadní nápravě je usazený elektromotor (70 k a 200 Nm). Do této modulární architektury ale mohou konstruktéři zahrnout i nafťák, jak to udělali u sériových modelů Peugeotu (3008, 508) a Citroënu DS5. Díky specifické konstrukci nabídne pohon všech kol, anebo může řidič využívat i pohon jednotlivých náprav zvlášť.

S celkovým výkonem 295 koní se rozfrčí tento vesmírný koráb na kolech na stovku za 5,4 sekundy a maximálně ukáže tachometr 244 km/h.

Citroën Numéro 9

Spotřeba 1,7 l/100 km bude dosažitelná asi jen v laboratoři, reálný život bude o tři čtyři litry dražší. Numéro 9 je takzvaný Full Hybrid Plug-in, což znamená, že může jet až 50 km jen na elektřinu s vypnutým benziňákem a li-ion baterky může dobít za tři a půl hodiny ze zásuvky.

Může se hodit

Uvažujete o koupi nového auta a líbí se vám Citroën? Pořiďte si ho na Automodul.cz/Citroën.

Citroën pluje na aktivním hydraulikou odpruženém podvozku. Za pozornost stojí design kol připomínající turbínu. To napomáhá lepšímu průtoku vzduchu kolem podběhu kol. Což napomáhá spoření paliva a snižuje hluk.

Devítka ukazuje hned tři nové modely

"Tento koncept je předobrazem budoucnosti řady DS a ohlašuje stylistické principy tří dalších modelů řady," uvádí Citroën. Má to být středně velký sedan, SUV a luxusní velká limuzína.

Citroën Numéro 9

A ještě se chlubí, že řada DS, tvořená modely DS3, DS4 a DS5, zaznamenala dva roky po uvedení na trh již více než 200 000 prodaných kusů. Hlavně Francouzi jsou z nových stylových citroënů nadšení. Francouzský autoserver Caradisiac píše, že za loňský rok prodala automobilka na domácím trhu 13 300 "dé-esek", což znamená, že dražší řada francouzského výrobce předběhla BMW s Mercedesem. Je ovšem pravda, že tyto značky neloví ve stejném revíru...

Kdo chce snový koncept, který Citroën přetaví do modelu DS9, vidět naživo, musí vyrazit na autosalon do Pekingu, který se pro veřejnost otevře 25. dubna. Snad tam také tento koncept otevřou - v sérii parádních fotek, kterou Citroën "devítce" nadělil, zatím není jediný pohled do interiéru...





Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.