Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Koncept E-Up! ukazuje bratislavský minivolkswagen. Bude z něj i škodovka

  13:40aktualizováno  13:40
Frankfurt (Od zvláštního zpravodaje) - V roce 2011 odstartuje ve slovenské továrně Volkswagenu výroba miniaut. Kromě značky VW ponesou také loga Škody a Seatu. Jak by miniauta z Bratislavy měly vypadat naznačuje elektrický koncept E-Up!.

VW E-Up | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Volkswagen představuje na autosalonu ve Frankfurtu koncept E-Up! Citronově žlutý elektromobil se představí v sériové produkci v roce 2013, ještě o dva roky dřív se představí verze s klasickým spalovacím motorem.

E-Up! ukazuje třídveřovou variantu celé rodiny malých volkswagenů, nazvanou symbolicky "New Small Family". Kromě znaku německé automobilky ponesou její členové také značku Škody a Seatu.

Elektromobil má 40kilowattový elektromotor (krátkodobě umí dodat dokonce 60 kW), který zásobují energií v podlaze uložené li-ion akumulátory (18 kWh) zajišťující 130kilometrový rádius. Dobíjet se bude z domácí zásuvky nebo na speciálních dobíjecích místech. Rychlonabíjení dodá 80 % energie za jedinou hodinu. Volkswagení miniatura má na délku 3,19 metru (šířka 1,64, výška 1,47 a rozvor 2,19 metru) a váží 1 085 kilogramů. Přední kola přenáší 210 newtonmetrů kroutícího momentu.

Koncept prozrazující podobu bratislavského minivolkswagenu umí jet maximálně 135kilometrovou rychlostí, z nuly na padesátku vyrazí za 3,5 sekundy a na stovce je za 11 sekund po startu.

VW E-Up

VW E-Up má podobný design ale docela jinou architekturu než původní Up!, který se ve Frankfurtu představil před dvěma roky. Původní koncept měl totiž poháněná zadní kola a motor u zadní nápravy, pro nový Up konstruktéři zvolili dnes oblíbenější řešení "vše vpředu" (motor i poháněná náprava).

Interiér má uspořádání 3+1, což znamená, že za řidičem zbude místo pouze pro dítě. Spolujezdec má sedadlo posunuté vůči tomu řidičovu o pár centimetrů vpřed, takže se za něj vejde další dospělý. Do kufru se vejde 85 litrů, když se sklopí zadní sedadla, nacpete do upu až po střechu 520 litrů. Sklápět lze i opěradlo sedadla spolujezdce, to se pak do volkswagenovské miniatury naloží až dva metry dlouhý náklad.

Autor:




Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.