Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Koncept E-Up! ukazuje bratislavský minivolkswagen. Bude z něj i škodovka

  13:40aktualizováno  13:40
Frankfurt (Od zvláštního zpravodaje) - V roce 2011 odstartuje ve slovenské továrně Volkswagenu výroba miniaut. Kromě značky VW ponesou také loga Škody a Seatu. Jak by miniauta z Bratislavy měly vypadat naznačuje elektrický koncept E-Up!.

VW E-Up | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Volkswagen představuje na autosalonu ve Frankfurtu koncept E-Up! Citronově žlutý elektromobil se představí v sériové produkci v roce 2013, ještě o dva roky dřív se představí verze s klasickým spalovacím motorem.

E-Up! ukazuje třídveřovou variantu celé rodiny malých volkswagenů, nazvanou symbolicky "New Small Family". Kromě znaku německé automobilky ponesou její členové také značku Škody a Seatu.

Elektromobil má 40kilowattový elektromotor (krátkodobě umí dodat dokonce 60 kW), který zásobují energií v podlaze uložené li-ion akumulátory (18 kWh) zajišťující 130kilometrový rádius. Dobíjet se bude z domácí zásuvky nebo na speciálních dobíjecích místech. Rychlonabíjení dodá 80 % energie za jedinou hodinu. Volkswagení miniatura má na délku 3,19 metru (šířka 1,64, výška 1,47 a rozvor 2,19 metru) a váží 1 085 kilogramů. Přední kola přenáší 210 newtonmetrů kroutícího momentu.

Koncept prozrazující podobu bratislavského minivolkswagenu umí jet maximálně 135kilometrovou rychlostí, z nuly na padesátku vyrazí za 3,5 sekundy a na stovce je za 11 sekund po startu.

VW E-Up

VW E-Up má podobný design ale docela jinou architekturu než původní Up!, který se ve Frankfurtu představil před dvěma roky. Původní koncept měl totiž poháněná zadní kola a motor u zadní nápravy, pro nový Up konstruktéři zvolili dnes oblíbenější řešení "vše vpředu" (motor i poháněná náprava).

Interiér má uspořádání 3+1, což znamená, že za řidičem zbude místo pouze pro dítě. Spolujezdec má sedadlo posunuté vůči tomu řidičovu o pár centimetrů vpřed, takže se za něj vejde další dospělý. Do kufru se vejde 85 litrů, když se sklopí zadní sedadla, nacpete do upu až po střechu 520 litrů. Sklápět lze i opěradlo sedadla spolujezdce, to se pak do volkswagenovské miniatury naloží až dva metry dlouhý náklad.

Autor:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Konec dieselů. Volvo S60 Made in USA už je mít nebude

Volvo S60 2018

Volvo v nové šedesátkové řadě nejprve představilo kombík, na sedan přišla řada za půl roku až se slavnostním otevřením...

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

T-Cross trénuje v přestrojení. Nejmenší VW možná poleze do terénu Škodě

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

Volkswagen reaguje na neutuchající zájem o vozy SUV či crossovery a zahušťuje své portfolio takto stavěných aut....

Najdete na iDNES.cz