Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Souboj elektrických géniů začíná. Faraday Future chce oslabit Teslu

aktualizováno 
Peking (od zpravodaje iDNES.cz) - Po Tesle přichází další společnost, která sídlí v Kalifornii, jmenuje se po významném vědci a i ona chce změnit svět elektrických aut. Koncept elektrického supersportu FFZERO1, je první vlaštovkou začínajícího konkurenčního boje.

Faraday Future FFZERO1 | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

Jedním z nejvýznamnějších objevitelů na poli elektřiny byl Angličan Michael Faraday, který žil v letech 1791 až 1867. Z dlouhého seznamu jeho zásluh je nejdůležitější odhalení principů elektromagnetismu a vytvoření teoretického základu pro fungování elektromotoru.

Fotogalerie

Vypůjčit si jméno tohoto vynálezce proto bylo pro společnost, která se chce vymezit vůči Tesla Motors, logickou volbou. Nová firma se jmenuje Faraday Future, sídlí nedaleko Los Angeles v bývalém vývojovém centru Nissanu a svoji továrnu staví v americkém státě Nevada, nedaleko Las Vegas.

Faraday Future bude operovat pod značkou FF a chystá hned několik různých modelů. Tajemstvím úspěchu má být modulární platforma Variable Platform Architecture (VPA), jejíž princip spočívá v umístění bateriových modulů do podlahy vozu mezi jeho nápravy.

Použitím většího množství těchto modulů se zvětší rozvor, takže bude možné postavit větší auto s vyšší celkovou kapacitou baterií. Společnost hodně sází právě na kapacitu, respektive energetickou hustotu baterií, proto také do svého týmu přetáhla řadu inženýrů od Tesla Motors.

Faraday Future FFZERO1

Aby značka demonstrovala potenciál svých technologií, vytvořila na platformě VPA koncept supersportu FFZERO1. Futuristickou karoserii s jednomístným kokpitem navrhl šéfdesignér Richard Kim, který je autorem BMW i3 a i8. Nejde přitom o čistě designové cvičení, Faraday Future nevylučuje malosériovou výrobu. V takovém případě by měl elektrický supersport 1 000 koní, na stovku by zrychlil za tři sekundy a nejrychleji by jel 320 km/h.

Světovou premiéru měl na výstavě elektroniky CES v Las Vegas, podruhé je k vidění na pekingském autosalonu. Obě místa jsou pro vznikající automobilku velmi důležitá, USA a Čínu totiž považuje za trhy s největším potenciálem.

Svůj první sériový vůz chce začít vyrábět v roce 2017, nebude to ale supersport. Faraday Future se navzdory charakteru svého prvního konceptu chce zaměřit hlavně na elektromobily pro běžné použití.

Autoři:


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Další z rubriky

Dieselgate snížila v ČR prodej nových dieselů, u ojetin zájem nepolevuje

Turbodiesel řady EA 189

Aféra dieselgate s podvodným softwarem u naftových vozů koncernu VW způsobila v Česku pokles prodeje nových dieselů za...

Elektrifikace je dražší, než se myslelo. Šéf VW na ni musí vydělat

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Když Herbert Diess prezentoval v předvečer autosalonu v Šanghaji na jaře 2017 koncept elektrického vozu, zářily mu oči....

Němci měli velké oči. Milion elektromobilů u nich v roce 2020 jezdit nebude

Mercedes-Benz EQC

Milion elektromobilů na německých silnicích do roku 2020 pravděpodobně jezdit nebude. Poradci berlínské vlády nově...

Najdete na iDNES.cz