Souboj elektrických géniů začíná. Faraday Future chce oslabit Teslu

aktualizováno 
Peking (od zpravodaje iDNES.cz) - Po Tesle přichází další společnost, která sídlí v Kalifornii, jmenuje se po významném vědci a i ona chce změnit svět elektrických aut. Koncept elektrického supersportu FFZERO1, je první vlaštovkou začínajícího konkurenčního boje.

Faraday Future FFZERO1 | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

Jedním z nejvýznamnějších objevitelů na poli elektřiny byl Angličan Michael Faraday, který žil v letech 1791 až 1867. Z dlouhého seznamu jeho zásluh je nejdůležitější odhalení principů elektromagnetismu a vytvoření teoretického základu pro fungování elektromotoru.

Fotogalerie

Vypůjčit si jméno tohoto vynálezce proto bylo pro společnost, která se chce vymezit vůči Tesla Motors, logickou volbou. Nová firma se jmenuje Faraday Future, sídlí nedaleko Los Angeles v bývalém vývojovém centru Nissanu a svoji továrnu staví v americkém státě Nevada, nedaleko Las Vegas.

Faraday Future bude operovat pod značkou FF a chystá hned několik různých modelů. Tajemstvím úspěchu má být modulární platforma Variable Platform Architecture (VPA), jejíž princip spočívá v umístění bateriových modulů do podlahy vozu mezi jeho nápravy.

Použitím většího množství těchto modulů se zvětší rozvor, takže bude možné postavit větší auto s vyšší celkovou kapacitou baterií. Společnost hodně sází právě na kapacitu, respektive energetickou hustotu baterií, proto také do svého týmu přetáhla řadu inženýrů od Tesla Motors.

Faraday Future FFZERO1

Aby značka demonstrovala potenciál svých technologií, vytvořila na platformě VPA koncept supersportu FFZERO1. Futuristickou karoserii s jednomístným kokpitem navrhl šéfdesignér Richard Kim, který je autorem BMW i3 a i8. Nejde přitom o čistě designové cvičení, Faraday Future nevylučuje malosériovou výrobu. V takovém případě by měl elektrický supersport 1 000 koní, na stovku by zrychlil za tři sekundy a nejrychleji by jel 320 km/h.

Světovou premiéru měl na výstavě elektroniky CES v Las Vegas, podruhé je k vidění na pekingském autosalonu. Obě místa jsou pro vznikající automobilku velmi důležitá, USA a Čínu totiž považuje za trhy s největším potenciálem.

Svůj první sériový vůz chce začít vyrábět v roce 2017, nebude to ale supersport. Faraday Future se navzdory charakteru svého prvního konceptu chce zaměřit hlavně na elektromobily pro běžné použití.

Autoři:

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Kodiaq RS poprvé naživo v Česku. Je to nejdražší škodovka

Návštěvníci si prohlížejí automobil Škoda Kodiaq RS na výstavišti v Lysé nad...

V Lysé nad Labem právě začal třídenní autosalon Kola 2018. Při slavnostním zahájení festivalu byl veřejnosti poprvé v...

Další z rubriky

Rudá vlajka nad Mnichovem: značka Maových limuzín má designéra rollsů

Rudá vlajka

Hongqi, čínská luxusní značka koncernu FAW, otevírá v Mnichově designérské centrum. Místo pro slavnostní otevření...

Soud nařídil zákazy starších dieselů v Essenu, nemohou ani na dálnici

Ilustrační snímek

Německý správní soud nařídil zavést zákazy jízdy starších naftových automobilů v některých částech západoněmeckého...

PRODLUŽUJEME: Soutěž o zimní pneu pokračuje, ve hře je sada gum navíc

Ilustrační snímek

Doba přezouvání do zimního obutí je v plném proudu. Od začátku listopadu platí povinnost mít na autě zimní pneumatiky v...

Najdete na iDNES.cz