Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hudba budoucnosti: netradiční motorka Kawasaki J má čtyři kola

  9:47aktualizováno  9:47
Natahuje se a rozšiřuje podle rychlosti, kterou jedete, a místo řidítek má dvě páky. Podivný koncept doplňují dva elektromotory a jediné, co symbolizuje značku Kawasaki, je tradiční zelená barva. Vypadá takto budoucnost motocyklů?

Koncept Kawasaki J | foto: Kawasaki

Bezpečnost je poslední dobou hlavním tématem nejen českých silnic, ale celého světa. A do této koncepce klasické motocykly přece jen nezapadají. Začínají se tak objevovat zajímavé koncepty, které přinášejí emoce spojené s jízdou na motorce, ale zároveň bezpečnost, kterou poskytují dvě stopy. Jedním z nich je i koncept Kawasaki J, který japonská značka představila v Tokiu.

Fotogalerie

Motocykly se čtyřmi koly už tu byly, ale Kawasaki přichází se zcela jedinečnou koncepcí. Motorka má totiž proměnnou geometrii, která se mění v závislosti na aktuální rychlosti stroje.

Pokud jedete pomalu po městě, motorka se zkrátí a kola se roztáhnou do stran. Ale jakmile zrychlíte, motorka se prodlouží, sníží a kola se přisunou k sobě. Vy tak máte ideální sportovní a aerodynamickou pozici.

Netradiční je také ovládání. Namísto klasických řídítek jsou tu dvě páky, které ovládají dvě nezávisle zavěšená kola na výkyvných ramenech. Na každém z nich je brzdový kotouč.

Koncept Kawasaki J

Koncept Kawasaki J

Dvojice zadních kol bude poháněna elektromotorem, který zásobuje buďto baterie, nebo palivové články umístěné uprostřed stroje se zajímavým nasvícením v zelené barvě.

Než se tato Kawa bude prohánět po silnicích, si budeme muset ještě pár let počkat, ale budoucnost je to rozhodně zajímavá.

Autoři:




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Harley-Davidson 2018
Harleye budou jezdit líp. Změny pro novou éru nejsou jen kosmetické

Ikonická americká značka vždy těžila z tradice a své dlouhé historie a k modernizacím přistupuje hodně opatrně. Pod označením Next Custom Revolution...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Distinguished Gentleman's Ride - spanilá jízda motorek Prahou
OBRAZEM: Frajeři s kníry profrčeli Prahou

V neděli si přesně v poledne přes 92 tisíc elegantně oblečených motorkářů v 95 zemích nalepilo symbolický knírek na světlomet svého klasického „oldschool“...  celý článek

Peugeot Ludix 50 Snake
Peugeot Ludix 50 Snake

r.v. 2008, naj. 9 000 km, 1. majitel
17 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.