Koncept od Subaru: kupé nebo sedan?

  10:46aktualizováno  10:46
Zástupci automobilky ji lišácky nazvali Gran Utility Turismo - tedy cosi jako rallye MPV. Svalnatý sedan, který svými majestátně rozmáchlými liniemi zrůrazňujícími dynamičnost vozu umně kamufluje přítomnost druhého páru dveří. Pod kapotou se překvapení nekoná - osvědčená a úspěšná koncepce motoru typu boxer, jehož výkon přenášejí na silnici všechna čtyři kola je uplatněna i v B11S.
Koncept Subaru B11S zepředu

Koncept Subaru B11S zepředu | foto: Subaru

Design
Vysoké boky vozu, podporují kupé-vzhled a především dávají Subaru B11S nutnou příchuť bezpečnosti a sportovního ducha.  Přední části dominuje rozměrný chladič evokující tvar letecké turbiny.

Řešení od sebe se otevírajících dveří, v poslední době velmi populární usnadňuje přístup k zadním sedadlům. Dalšim dominantním prvkem karoserie jsou rozměrné nárazníky plynuje navazující na prahové lišty dveří.

Zaujmou i paprsková "jedenadvecetipalcová" kola, vpředu obutá do pneumatik 275|35, vzadu pak do 325|30.

Interiér
S bílou barvou karoserie kontrastuje interiér vyvedený v barvě Subaru vlastní - modré. Uvnitř nabízí tento kupé-sedan dostatek prostoru a pohodlí čtyřem dospělým cestujícím. Do detailu zpracovaný interiér poskytne řidiči a spolujezdcům všechny myslitelné vymoženost moderní techniky, které mohou zpříjemnit cestování, kvalitní audiosoustavou počínaje a satelitní navigací GPS konče.

400 koní pod kapotou
Pozadu za sportovním a dynamickým designem není ani pohonná jednotka. Agregát ukrytý pod kapotou využívá klasickou architekturu boxer s šesti válci umístěnými proti sobě. Třílitrový šestiválec biturbo "trhá silnici" výkonem 294 kW (400 koní), maximální točivý moment činí 55O Nm. Motor spolupracuje s elektrohydraulickou pětistupňovou automatickou převodovkou.

Pohon, pro Subaru klasický 4x4, využívá nově vyvinutý systém  VTD, který má za úkol co nejefektivněji rozdělovat sílu 400 koní na všechna kola. Za ideálních podmínek je 35% výkonu přeneseno na přední a 65% na zadní nápravu.

Subaru B11S

motor šestiválec boxer s dvěma turbodmychadly
obsah 3000 ccm
max. výkon 294 kW/400 koní
max. toč. moment 550 Nm
délka 4758 mm
šířka 1935 mm
výška 1370 mm
rozvor 2800 mm

Autoři:


Témata: silnice, Subaru

Nejčtenější

Šéf VW ztratil nervy. Varuje před elektromobily a ohrožením autoprůmyslu

Herbert Diess, šéf značky Volkswagen představuje na autosalonu ve Frankfurtu...

Šéf VW Diess se bouří proti WLTP a emisním limitům EU. Hřímá, že válečné tažení proti automobilům ohrozí existenci...

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...



ČR zkusí odbočení na červenou. Inspiruje se u Němců, ti ho možná zruší

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Když někteří němečtí dopravní experti slyší o zelené šipce, vidí rudě. Pozůstatek z dob NDR, který se z východního...

Miniauta nedávají smysl. Toyota a PSA dumají, co s fabrikou v Kolíně

Toyota Aygo

Poloviční auto se za poloviční peníze vyrobit nedá. Nejmenší modely vozů tedy nejsou v Evropě rozhodně prodejními...

Zemřel zachránce Renaultu a otec Twinga, nevyšla mu jen koupě Škody

Renault Twingo

Bez něj by dnes automobilové dějiny byly chudší o legendární miniauto Renault Twingo. A možná i o celou značku Renault....

Další z rubriky

Autofotka týdne: Nádherný koncept vzpomíná na krásné peugeoty

Peugeot e-Legend

Dost pravděpodobně to bude poslední autosalon v Paříži. Tradiční a asi nejslavnější autopřehlídka světa otevře letos...

Více svalů i místa a digitální vnitřek. První jízda novým Audi Q3

Audi Q3 2018

Po sedmi letech Audi přichází s novou generací menšího SUV. Nové Q3 je větší, luxusnější a samozřejmě lépe vybavené....

Corolla je zpátky s velkým kufrem. Místo dieselů má hybrid

Toyota Corolla

Po dvou generacích Aurisu se Toyota vrací k osvědčenému jménu Corolla. Kombi musí v nabídce nahradit nejen předchozí...



Najdete na iDNES.cz