Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Renault v Ženevě: koncept Captur je šílený jako brácha Nissan Juke

aktualizováno 
Ženeva (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Captur je nejnovější designérskou kreací Renaultu, která navazuje na předchozí DeZir. Kompaktní crossover může mnohým připomínat neobvyklý Nissan Juke, na rozdíl od něj se ale pravděpodobně do sériové produkce nedostane.

Renault Captur | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Captur je totiž druhým dílem nejspíš celé nové šňůry konceptů, která je inspirovaná různými fázemi lidského života. Sérii započala sportovní studie DeZir, která vyjadřovala fázi zamilovávání se.

Nový koncept na ni navazuje fází, kdy pár prozkoumává svět kolem sebe. Série konceptů představuje veřejnosti nový designérský styl automobilky, čerstvě určovaný Laurensem Van den Ackerem, který přišel malovat nové renaulty od Mazdy.

Renault Captur

Pro koncept jsou charakteristické oblé a svalnaté linie a působí velmi energicky. Na mohutnosti mu přidávají dvaadvacetipalcová kola. Vnější design se prý inspiroval svalnatými atlety a vyznavači extrémních sportů, nemůžeme se ale ubránit dojmu, že u Renaultu tentokrát tolik práce neměli. Již před časem jim ji totiž ulehčili kolegové u Nissanu (Renault s Nissanem tvoří alianci) s jejich crossoverem juke. K jeho bláznivým tvarům ale přidává výklopné dveře a odnímatelný střešní panel.

Autosalon Ženeva 2011

Jako vůz pro volný čas je captur navržen hodně prakticky a se širokými možnostmi přizpůsobení. Renault v konstrukci používá vysokopevnostní lehké materiály a efektně to ukazuje třeba v případě sedadel, která jsou přichycena ke středové konzoli a jakoby se vznáší ve vzduchu. Velmi nezvykle je řešeno čalounění nebo podlaha zavazadlového prostoru. Jsou z vysokopevnostních lan. Ta umožní snadné a zafixované uložení nákladu. Zpod lan se přitom dají "vytáhnout" zadní sedadla.

Renault Captur

Koncept Captur pohání překvapivě civilní motor. Turbodiesel Energy dCi 160 s objemem 1,6 litru dává výkon 160 koní a vychází ze sériového provedení Energy dCi 130. Maximální točivý moment 380 Nm je k dispozici už při 1 750 otáčkách za minutu. Motor je spřažen s dvouspojkovou převodovkou EDC, nový mechanický samosvorný diferenciál na přední nápravě umí přenést část nebo všechen výkon z prokluzujícího kola na druhé kolo s větší adhezí.





Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.