Renault Captur

Renault Captur | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Renault v Ženevě: koncept Captur je šílený jako brácha Nissan Juke

  • 20
Ženeva (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Captur je nejnovější designérskou kreací Renaultu, která navazuje na předchozí DeZir. Kompaktní crossover může mnohým připomínat neobvyklý Nissan Juke, na rozdíl od něj se ale pravděpodobně do sériové produkce nedostane.

Captur je totiž druhým dílem nejspíš celé nové šňůry konceptů, která je inspirovaná různými fázemi lidského života. Sérii započala sportovní studie DeZir, která vyjadřovala fázi zamilovávání se.

Nový koncept na ni navazuje fází, kdy pár prozkoumává svět kolem sebe. Série konceptů představuje veřejnosti nový designérský styl automobilky, čerstvě určovaný Laurensem Van den Ackerem, který přišel malovat nové renaulty od Mazdy.

Renault Captur

Pro koncept jsou charakteristické oblé a svalnaté linie a působí velmi energicky. Na mohutnosti mu přidávají dvaadvacetipalcová kola. Vnější design se prý inspiroval svalnatými atlety a vyznavači extrémních sportů, nemůžeme se ale ubránit dojmu, že u Renaultu tentokrát tolik práce neměli. Již před časem jim ji totiž ulehčili kolegové u Nissanu (Renault s Nissanem tvoří alianci) s jejich crossoverem juke. K jeho bláznivým tvarům ale přidává výklopné dveře a odnímatelný střešní panel.

Autosalon Ženeva 2011

Jako vůz pro volný čas je captur navržen hodně prakticky a se širokými možnostmi přizpůsobení. Renault v konstrukci používá vysokopevnostní lehké materiály a efektně to ukazuje třeba v případě sedadel, která jsou přichycena ke středové konzoli a jakoby se vznáší ve vzduchu. Velmi nezvykle je řešeno čalounění nebo podlaha zavazadlového prostoru. Jsou z vysokopevnostních lan. Ta umožní snadné a zafixované uložení nákladu. Zpod lan se přitom dají "vytáhnout" zadní sedadla.

Renault Captur

Koncept Captur pohání překvapivě civilní motor. Turbodiesel Energy dCi 160 s objemem 1,6 litru dává výkon 160 koní a vychází ze sériového provedení Energy dCi 130. Maximální točivý moment 380 Nm je k dispozici už při 1 750 otáčkách za minutu. Motor je spřažen s dvouspojkovou převodovkou EDC, nový mechanický samosvorný diferenciál na přední nápravě umí přenést část nebo všechen výkon z prokluzujícího kola na druhé kolo s větší adhezí.