Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Koncept rollsu je dokonalý odvaz. Volant nahradí kyberasistentka Eleanor

  17:00aktualizováno  17:00
Rollsy už dávno nejsou auta pro lordy v tvídovém saku čpícím fajfkovým tabákem, které vozí do klubu devadesátiletý majordomus. V podání rollse vypadá automobilová smetánka opravdu tak, jak má. Odvážně, majestátně a vždy dokonale. A vůbec nevadí, že má v útrobách techniku BMW.

Německý vlastník britské ikony letos slaví století existence (více čtěte zde). Nadělil si k tomu parádní koncept.

Když o svém nejnovějším konceptu Rolls-Royce mluví jako o ‘Haute Couture’, není to nemístné vychloubání. Ten chrám moderního luxusu na kolech měří na délku 5,9 metru. Vysoký je 1,6 metru a každý z 28palcových ráfků je skládaný ručně z 65 hliníkových dílů.

Rolls-Royce VISION NEXT 100 s kódovým označením 103EX bude určitě na titulkách knih o automobilovém designu začátku jedenadvacátého století. Velkolepé kupé dostalo odvážně futuristický vzhled. Majestátní proporce, které dokonale souzní se značkou R-R, dostaly novou interpretaci v odvážných tvarech a výrazných detailech. Pozorný divák ale odhalí i odkaz na bohatou minulost značky. Předlouhá příď, která se směrem vpřed zužuje a nahoře ji objímá oblouk nesoucí pontony kol, připomíná předválečné rollsy. Křivky tvarující boky zas evokují otočené prahy starých rollsů.

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)

„Chtěli jsme dbát na to, abychom neustrnuli v minulosti. Chtěli jsme být co nejvíce inovativní a zároveň přenést historii značky,“ vysvětluje úkol, který si dali designéři, jejich šéf Giles Taylor. Dnešní šéfdesignér britské automobilky si tímto konceptem postavil pomník. Zároveň se potvrzuje jeho genialita, je to právě on, kdo vymyslel nestárnoucí tvary první generace beruškovitého Citroënu C3, aby o pár let na to stál u vytváření moderního tvarosloví aktuálních jaguarů.

Fotogalerie

Kabina futuristického konceptu rollsu je jak z jachty - samozřejmě bez volantu, jinak by to nebylo auto budoucnosti, nechybí originální otevírání dveří a speciální šuplík na kufry za předním kolem.

Interiér připomíná nóbl budoár, tvůrci o něm mluví jako o svatyni. Odvolávají se při tom na motto Coco Chanel, podle kterého je „jednoduchost klíčem opravdovým k opravdové eleganci“. Fajnové drahé dřevo doplňuje OLED displej, posádka si hoví v pohodlném sofa čalouněném hedvábím.

Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)
Rolls-Royce VISION NEXT 100 (103EX)

Na palubě čeká na posádku Eleanor Thorntonová, která nahradila toho komorníka čpícího naftalínem. Thorntonová byla sekretářkou pionýra automobilismu, lorda Montagu of Beaulieu a jeho milenkou, se kterou měl i dítě. Hlavně ale stála modelem sochaři Charlesi Sykesovi, když tvaroval tu slavnou sošku Spirit of Ecstasy, která balancuje na přídi všech rollsů. V jednadvacátém století je Eleanor virtuální kybernetickou asistentkou, digitální bytostí obhospodařující životní a pracovní agendu přebohatého majitele rollse. iPhonisté mají svou robotickou Siri, rollsaři by tak mohli mít svou Eleanor, které nadiktují, kam chtějí jet a ona vše obstará.

Rolls-Royce říká, že pro urozený, neslyšně se převalující dvanáctiválec pod kapotou už nebude v budoucnosti místo. „Můžeme jen tušit, co bude rolls-royce pohánět,“ uvádí automobilka. Pro koncept na oslavu století mateřského BMW si vysnili bezemisní (rozuměj elektrický) pohon.





Nejčtenější

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to je závěr závodní sezony v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový je závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově, z něhož iDNES.cz...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Další z rubriky

TVR Griffith
Autofotka týdne: Osmiválec s manuálem, to je trumf oživené britské ikony

Značka TVR vstala z mrtvých, po létech pokusů o vzkříšení a slibů se představuje nový sporťák Griffith. Je to kompletně nové auto, na jehož vývoji se podílel...  celý článek

Dacia Duster
Dacia Duster je nejdůležitější premiéra Frankfurtu, prošmejdili jsme ji

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Až na začátku příštího roku potkáte v provozu novou Dacii Duster, dost možná si ji spletete se stávajícím modelem. Její design je od základu nový, ale zároveň...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.