Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Koncept S - Suzuki vystoupilo ze svého stínu

  12:09aktualizováno  12:09
Suzuki se s conceptem-S opravdu vytáhlo. Studie nového sportovního kompaktu je zajímavým příslibem do budoucna - v případě, že by se nakonec dostala do výroby, mohla by zcela jistě ohrozit pozice evropských minivozů s nejsilnějšími motory ve stylu GTi.

Sportovní překvapení od Suzuki je dlouhé pouhých 3,65 metru. Co ale designéři ubrali na délce, přidali do šíře. Zde lze naměřit 1,73 metru, což je hodnota přesahující šířku většiny čtyřmetrových vozů. Tyto dimenze spolu s nízkoprofilovými osmnáctipalcovými pneumatikami dle Suzuki zajišťují nevídanou stabilitu.

Také po designové stránce je concept-S ryze sportovní záležistostí. Toto potvrzuje nejen boční profil, ale zejména detaily přední a zadní partie. Na zádi, která působí odvážně subtilním dojmem třílitrového sporťáku, umístili designéři dva výfuky s chromovanými koncovkami, každý na jednu stranu. Při pohledu na příď upoutají kromě velkého znaku "es" svislé přední reflektory, jejichž tvar zasahuje nahoře daleko do blatníků. Monstrózním dojmem působí i velký efektní prostor sání umístěný v dolní části předního nárazníku. Tolik vzduchu že potřebuje čtyřválcová šestnáctistovka?

Ano, concept-S je zatím osazen pouze motorem o obsahu 1,6 litru. O jeho výkonu se zatím výrobce nezmiňuje, ale lze předpokládat, že bude v relativně lehkém voze dostatečně živý.

Největší překvapení však Suzuki avizuje v interiéru. Veškerá důležitá ovládání jsou prý umístěna na volantu a řidič se tak po celou dobu může plně věnovat řízení. Na volantu se nachází i tlačítka řazení sekvenční převodovky, jež přenáší sílu motoru na všechna čtyři kola. Dotykové displaye, navigace přes internet či přehrávač skladeb ve formátu MP3 jsou též samozřejmostí. Více informací o conceptu-S přineseme v průběhu pařížského autosalonu, kde by vedení japonské firmy mohlo také naznačit šance vzhledné studie na budoucí reálnou existenci.

Autor:


Témata: pariz02, Suzuki

Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...



KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Tři dětské sedačky v autě: ne každý rodinný vůz sveze pět lidí

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací.

Rodiny se třemi dětmi musí při koupi auta ze svých přání hodně slevit. Ne každý rodinný vůz se třemi sedadly vzadu...

Další z rubriky

Vědci se snaží lépe analyzovat průběh nehod, pomáhají crashtesty

Ukázku postupu záchranářů při simulované automobilové nehodě mohli vidět...

Lépe analyzovat průběh a příčiny dopravních nehod mají vědcům pomoci crashtesty, testovací nehody vozů sledované...

OBRAZEM: Takové budou ulice v Evropě. Den bez aut v Paříži a Bruselu

Den bez aut v centru Paříže (16. září 2018)

Starostové Paříže a Bruselu by chtěli zavést celoevropský den bez aut. Obě města dala autům na den stopku o uplynulém...

Evropa hlasuje o emisních limitech. Podle výrobců jsou mimo realitu

Měření emisí v laboratoři

Evropský parlament schválil cíle pro snižování emisí pro osobní automobily a lehká užitková vozidla. Výbor pro životní...

Najdete na iDNES.cz