Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Koncept S - Suzuki vystoupilo ze svého stínu

  12:09aktualizováno  12:09
Suzuki se s conceptem-S opravdu vytáhlo. Studie nového sportovního kompaktu je zajímavým příslibem do budoucna - v případě, že by se nakonec dostala do výroby, mohla by zcela jistě ohrozit pozice evropských minivozů s nejsilnějšími motory ve stylu GTi.

Sportovní překvapení od Suzuki je dlouhé pouhých 3,65 metru. Co ale designéři ubrali na délce, přidali do šíře. Zde lze naměřit 1,73 metru, což je hodnota přesahující šířku většiny čtyřmetrových vozů. Tyto dimenze spolu s nízkoprofilovými osmnáctipalcovými pneumatikami dle Suzuki zajišťují nevídanou stabilitu.

Také po designové stránce je concept-S ryze sportovní záležistostí. Toto potvrzuje nejen boční profil, ale zejména detaily přední a zadní partie. Na zádi, která působí odvážně subtilním dojmem třílitrového sporťáku, umístili designéři dva výfuky s chromovanými koncovkami, každý na jednu stranu. Při pohledu na příď upoutají kromě velkého znaku "es" svislé přední reflektory, jejichž tvar zasahuje nahoře daleko do blatníků. Monstrózním dojmem působí i velký efektní prostor sání umístěný v dolní části předního nárazníku. Tolik vzduchu že potřebuje čtyřválcová šestnáctistovka?

Ano, concept-S je zatím osazen pouze motorem o obsahu 1,6 litru. O jeho výkonu se zatím výrobce nezmiňuje, ale lze předpokládat, že bude v relativně lehkém voze dostatečně živý.

Největší překvapení však Suzuki avizuje v interiéru. Veškerá důležitá ovládání jsou prý umístěna na volantu a řidič se tak po celou dobu může plně věnovat řízení. Na volantu se nachází i tlačítka řazení sekvenční převodovky, jež přenáší sílu motoru na všechna čtyři kola. Dotykové displaye, navigace přes internet či přehrávač skladeb ve formátu MP3 jsou též samozřejmostí. Více informací o conceptu-S přineseme v průběhu pařížského autosalonu, kde by vedení japonské firmy mohlo také naznačit šance vzhledné studie na budoucí reálnou existenci.

Autor:


Témata: pariz02, Suzuki


Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.