Koncept S - Suzuki vystoupilo ze svého stínu

  • 2
Suzuki se s conceptem-S opravdu vytáhlo. Studie nového sportovního kompaktu je zajímavým příslibem do budoucna - v případě, že by se nakonec dostala do výroby, mohla by zcela jistě ohrozit pozice evropských minivozů s nejsilnějšími motory ve stylu GTi.

Sportovní překvapení od Suzuki je dlouhé pouhých 3,65 metru. Co ale designéři ubrali na délce, přidali do šíře. Zde lze naměřit 1,73 metru, což je hodnota přesahující šířku většiny čtyřmetrových vozů. Tyto dimenze spolu s nízkoprofilovými osmnáctipalcovými pneumatikami dle Suzuki zajišťují nevídanou stabilitu.

Také po designové stránce je concept-S ryze sportovní záležistostí. Toto potvrzuje nejen boční profil, ale zejména detaily přední a zadní partie. Na zádi, která působí odvážně subtilním dojmem třílitrového sporťáku, umístili designéři dva výfuky s chromovanými koncovkami, každý na jednu stranu. Při pohledu na příď upoutají kromě velkého znaku "es" svislé přední reflektory, jejichž tvar zasahuje nahoře daleko do blatníků. Monstrózním dojmem působí i velký efektní prostor sání umístěný v dolní části předního nárazníku. Tolik vzduchu že potřebuje čtyřválcová šestnáctistovka?

Ano, concept-S je zatím osazen pouze motorem o obsahu 1,6 litru. O jeho výkonu se zatím výrobce nezmiňuje, ale lze předpokládat, že bude v relativně lehkém voze dostatečně živý.

Největší překvapení však Suzuki avizuje v interiéru. Veškerá důležitá ovládání jsou prý umístěna na volantu a řidič se tak po celou dobu může plně věnovat řízení. Na volantu se nachází i tlačítka řazení sekvenční převodovky, jež přenáší sílu motoru na všechna čtyři kola. Dotykové displaye, navigace přes internet či přehrávač skladeb ve formátu MP3 jsou též samozřejmostí. Více informací o conceptu-S přineseme v průběhu pařížského autosalonu, kde by vedení japonské firmy mohlo také naznačit šance vzhledné studie na budoucí reálnou existenci.


Témata: pariz02, Suzuki