Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Seat by mohl vyrazit do terénu. Koncept IBX slibuje hezký kabát

  17:51aktualizováno  17:51
Seat má už druhý koncept, který ukazuje, jak by mělo vypadat auto do lehkého terénu podle představ španělské automobilky. Podle šéfa automobilky by bílý crossover IBX mohl dorazit do výroby.

Seat IBX | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Před čtyřmi roky se Seat na autosalonu ve Frankfurtu pochlubil konceptem tribu. Namísto SUV čekalo na případné zájemce zklamání, nejterénnějším modelem v nabídce zůstává i nadále bachratá Altea Freetrack.

IBX je jakýmsi terénním kupé. Vehementně se hlásí k loni představenému konceptu malého hatchbacku IBE. Podle světel, zrcátek a dalších drobností se dá usuzovat, že novým oblíbeným znakem stylistů značky budou trojúhelníky.

"IBX byl vytvořen z genofondu nové generace našich vozidel. Tato DNA designu výrazně ovlivní všechny naše modely," potvrzuje šéfdesignér značky Luc Donckerwolke.

Seat IBX

Stavitelé si pro IBX vymysleli hybridní pohon, s elektromotorem by měly spolupracovat zážehové nebo vznětové turbomotory. "Přestože v tomto směru nepadlo ještě žádné konkrétní rozhodnutí, mohli bychom si zajisté představit IBX jako budoucí rozšíření našeho produktového portfolia," slíbil mnohoznačně šéf španělské značky James Muir.

V základní konfiguraci by IBX měl pohon předních kol, vyšší výbavy by dostaly haldexem ovládanou čtyřkolku.

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.