Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zetor chystá nový traktor, oblékl ho krejčí Ferrari, slavný Pininfarina

  13:00aktualizováno  13:00
Rudý koncept s designem od Pininfariny - není to ferrari, je to zetor. Slavná česká značka traktorů představí na veletrhu Agritechnica v Hannoveru studii nového traktoru. Design je dílem slavného italského studia. Brněnská značka zatím ukázala obrázek siluety a detail nového traktoru.

Koncept nového traktoru Zetor s designem od studia Pininfarina | foto: Zetor

Jedno z nejslavnějších designérských studií světa se proslavilo hlavně auty (Pininfarina dnes míří do rukou indických investorů - čtěte zde). Ale jako všichni ostatní designéři bere i Pininfarina zakázky z jiných oborů. Studio usazené v Cambianu nedaleko Turína tak kromě aut navrhuje také jachty, interiéry, vlaky, doplňky, ale jeho designéři navrhli už i lyžáky nebo dron.

Jednou z nejnovějších kreací je traktor pro český Zetor. Firma se s konceptem nového stroje představí na veletrhu v Hannoveru.

Koncept nového traktoru Zetor s designem od studia Pininfarina

Koncept nového traktoru Zetor s designem od studia Pininfarina

Zetor se tímto krokem zařazuje mezi renomované výrobce traktorů, kteří patří k pravidelným zákazníků designérských studií. Konkurenční italské designstudio Italdesign má mezi tradičními zákazníky například výrobce traktorů Lamborghini a Deutz-Fahr.

Studio Pinifarina, které letos v květnu oslavilo 85. výročí, má pobočky v Itálii, Německu, Číně a USA. Mezi klienty má Ferrari, Alfu Romeo, BMW, Toyotu a další automobilky. Mezi další důležité klienty z jiných oborů patří Eurostar, Iveco nebo Prinoth. Spolupráce Pininfariny se Zetorem ovšem není první českou zakázkou slavného studia. Už před 11 lety se představila třetinková lahev Mattoni, kterou navrhli designéři z Cambiana.

Fotogalerie

Chystají se i další traktory

Designový směr a spolupráce s významným designovým studiem však nejsou jedinou novinkou, kterou Zetor plánuje v Německu uvést. Vystaveny budou prototypy traktorů, které budou v budoucnu rozšiřovat stávající produktové portfolio značky.

„Dále představíme prototypy nových strojů a poodhalíme tak aktuální směr vývoje značky. Prezentována bude i letošní novinka v našem portfoliu, tedy šestiválcový Zetor Crystal. S evropskou výstavou se zároveň zahajují oslavy 70 let existence značky,“ dodává Alexandr Kuchař ze Zetoru.

„Agritechnica je největší veletrh zemědělské techniky v Evropě, na který se vracíme opět po šesti letech,“ říká Margaréta Víghová, ředitelka komunikace. Výstava se bude konat od 10. do 14. listopadu.

„Cílem i nadále zůstává rozšíření modelových řad z aktuálních čtyř na šest, abychom obsáhli výkonnostní spektrum od 50 do 200 koní,“ doplňuje Adam Žert, ředitel prodeje a marketingu.

Zetor nyní nabízí modelové řady pojmenované Major, Proxima, Forterra a Crystal. Stroje jsou osazeny motory vlastní produkce, alternativně pak agregáty značky DEUTZ AG.

Zetor = traktor

Zetor existuje na trhu od roku 1946, doposud bylo prodáno více než 1,2 milionu traktorů této značky.

Název brněnského výrobce se v někdejším Československu stal prakticky synonymem pro traktor, stejně tak to bylo v některých zemích na Blízkém východě. V období socialismu se ze Zetoru stal jeden z největších světových producentů traktorů.

Na západ mířila paradoxně většina exportu už za minulého režimu. V dobách největšího rozmachu se vyrábělo v Zetoru kolem třiceti tisíc traktorů, z toho osmdesát procent šlo na vývoz. Většina mířila do západní Evropy.

Majitelem firmy je dnes slovenský strojírenský HTC Holding.





Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.