Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Končící rok je ve znamení Ruska a ekologie

aktualizováno 
Automobilky v končícím roce 2007 většinou prodaly tolik aut, kolik chtěly, a mnou si ruce nad novými nebo rostoucími trhy, které se jim otevírají v Rusku, Číně, Jižní Americe anebo ve východní Evropě. Jaké jsou hlavní automobilové události roku, kterému zbývá několik posledních dní?

Nového majitele má od letoška i Aston Martin. Ford prodal britského výrobce v březnu | foto: Motorauthority

Toyota se přetahovala s General Motors o pozici největšího světového producenta osobních aut. Ale ambici vyšplhat se na nejvyšší stupínek letos ohlásil také Volkswagen. Během deseti let chce být první.

A pomoci mu v tom má i Škodovka, která proto má za úkol zvednout svou výrobu během příštích let na milion aut ročně. Celková produkce Volkswagenu se z nynějších šesti milionů má vyšplhat nejméně na deset.

Za tuzemskou událost číslo jedna lze označit uvedení nové fabie, vůbec nejžádanějšího auta na českém trhu.

V Evropě se však zraky upírají na Rusko – zatím se sice v této obrovské zemi prodává docela málo nových aut, ale s rostoucí prosperitou se Rusko brzy podle předpokladů zařadí mezi největší odbytiště starého kontinentu. Proto si tam automobilky připravují pozice například otevíráním fabrik.

Hlavně v Evropě a Spojených státech sílí tlak na automobilky, aby snižovaly spotřebu nových aut.

Úspornější auto znamená také šetrnější vůz vůči svému okolí. Většina značek proto začala letos nabízet vozy s přívlastky jako Greenline, Ecoflex či Bluetec.

Nejedna automobilka změnila v roce 2007 svého vlastníka. Mercedes už nemá nic společného s Chryslerem, kterého se německý výrobce rád zbavil.

Zato Porsche začalo ovládat koncern Volkswagen.
Před pár týdny skončila také licitace o podíl v ruské automobilce vyrábějící Lady. Získal ji Renault, který začátkem 90. let prohrál s Volkswagenem souboj o vlastnictví Škody, pak ale převzal dnes úspěšnou Dacii.

Na přelomu roku by mělo být jasné, komu prodá Ford značky Land Rover a Jaguar. Nejčastěji se mluví o zájemcích z Indie.

Autem roku se stal Fiat 500. Potvrzuje, že návraty legendárních modelů zákazníci vítají. Na rozdíl od Mini a Volkswagenu Beetle přitom malý fiátek zůstal lidový díky ceně pod 300 tisíc korun.

Autoři:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.