Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konec čekání, malá závodnice Alfa Romeo Mi.To je tady

  2:00aktualizováno  2:00
Alfisté se konečně dočkali, někde mezi Milánem a Turínem se narodila nová malá závodnice, v tom prvním ji vymysleli a zkonstruovali, v tom druhém ji budou vyrábět a jmenuje se právě po těchto dvou severoitalských městech - italsky MIlano a TOrino.

Svůj osud má ve jménu
Původně jí automobilka sice vybrala jméno Furiosa a celý svět jí říkal Junior, ale nakonec je všechno jinak... Svůj osud má nová alfa vepsaný ve jménu. Mito znamená italsky mýtus. Malá novinka z Arese tak se tak musí činit, aby dostála svému jménu.

Čtyři metry a šest milimetrů dlouhou, 1,44 metru vysokou a 172 centimetrů širkou a výhradně třídveřovou alfičku s rozvorem 2 510 mm poznáte na první pohled, genetiku slavného chovu nezapře. Hlavně čumákem se odvolává na momentálně nejalfovatější alfu - 8C competizione. Zezadu ji poznáte třeba podle propracovaných koncových světel složených z LED diod.

Alfa Romeo Mi.To

Technika bude na kategorii malých aut výjimečná. Vychází z Grande Punta Abarth, u Alfy na ní ale pořádně zapracovali. Řidič dostane možnost si přenastavovat charakteristiku Mi.Ta podle aktuální situace. Inspirací bylo konstruktérům známé "manettino" od Ferrari. Alfisté budou ovladači říkat "Alfa DNA". Na výběr bude ze tří úrovní nastavení: sportovní Dynamic, městské Normal a maximálně bezpečné All Weather.

Upravovat se bude charakteristika motoru, brzdy, řízení, odpružení a řazení. Mi.To podle neoficiálních informací totiž dostane také novou dvouspojkovou automatickou převodovku, kterou koncern Fiat chystá.

Startovací nabídka motorů bude složená ze čtyř benziňáků a jednoho naftového motoru s výkony od 90 po stopětapadesát koní. Kromě toho, že budou všechny přeplňované, o nich Italové nic bližšího neporozradili.

Dá se ale předpokládat, že mezi nimi bude devadesátikoňový naftový Multijet 1,3 a nejsilnějším motorem standardní nabídky bude přeplňovaná jedna-čtyřka z abarthtího Grande Punta.

Všechnu konkurenci strčí do kapsy svým podvozkem. Dostane elektronicky ovládané tlumiče, bezpečnost obstará stabilizační systém VDC ve všech stupních výbavy.

Na příští rok se chystá také zuřivá verze pod tradičním označením GTA, která by prý měla dostat přeplňovanou přímovstřikovou jedna-osmičku s výkonem 230 koní, tedy víc, než má třeba o třídu větší legenda VW Golf GTI.


Naživo ukáže Alfa Romeo Mi.To v červnu, prodej má odstartovat měsíc nato. Renomovaný italský automagazín Quattroruote odhaduje starovací cenu na 15 tisíc euro.

Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Ford Ka+ 1,2 Ti-VCT  Ultimate
Ford Ka+ 1,2 Ti-VCT Ultimate

r.v. 2017, naj. 2 000 km, benzín
281 996 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.