Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konec čekání, nové BMW M3 je tady

  18:52aktualizováno  18:52
Čtyři písmena a jedno číslo, stačí je vyslovit a milovníkům aut běhá mráz po zádech - BMW M3 je tady a úplně nové. Prozatím neoficiální fotky ukazují do rudé karoserie z odlehčených materiálů zabalené 420koňové osmispřeží. Jeden z vrcholů automobilové techniky letošního roku přijíždí.

Takto bude nová M3 k vidění pravděpodobně nejčastěji... | foto: Autoblog

Předchozí generaci M3 (E46) považují znalci za nepřekonatelný mix nekompromisních jízdních vlastností, špičkového motoru... jedním slovem "dokonalost".

Konstruktéři s bílomodrou vrtulí vyšitou na bílých pláštích se tak museli pořádně činit, aby neudělali ostudu a vytvořili zdatného pokračovatele, protentokrát s kódovým označením E92.

Uvedení nové generace žijící legendy jménem M3 je na spadnutí, každým dnem utíkají z Mnichova další a další snímky. Prozatím neoficiálně kolují mezi automobilovými nadšenci fotky červené "eM-trojky" posazené na černých ráfcích. Podle všeho jde o firemní fotky.

Stejně jako ženevský koncept, dostane i sériové provedení víko motoru z hliníku a střechu z materiálu z uhlíkových vláken. Že jde opravdu o  čistokrevnou M3 prozrazuje "powerdome" vystupující z kapoty.

Už předem mnichovská automobilka prozradila, co se bude dít pod kapotou. Z osmiválce s objemem čtyři litry motoráři vyždímali 420 koní (o 22 % víc než odjíždějící M3 série E46). Zadní pneumatiky bude ničit 400 newtonmetrů kroutícího momentu.

Tabulková průměrná spotřeba - která je ovšem při využívání M3 tak, jak se má - se má teoreticky udržet na 12,4 litrech na 100 kilometrů jízdy. Ručičku tachometru omezovač nepustí za dvěstěpadesátku, kdo si připlatí za jeho deaktivaci, bude upalovat až 295 kilometrů v hodině.

Kdo bude chtít M3 ujet, musí to stihnout na stovku za dřív než za 4,8 sekundy. Podvozek dostal tři předdefinované charakteristiky, které budou zohledňovat různé jízdní režimy.

popisek AUTOKATALOG
VŠE O BMW 

Osmiválec se pod kapotu vrcholové trojky podívá vůbec poprvé. Už sám o sobě je klenotem, zasluhujícím pár řádek pozornosti. Vznikl obráním desetiválce z BMW M5 a M6 o dva válce. Celý motor váží 202 kilogramů, což je o 15 méně, než kolik má šestiválec 3,2 litru současné M3.

Za dietní hmotnost mohou vyšlechtěné slitiny hliníku, lehké jako pírko. Samozřejmostí je osazení motoru systémem variabilního časování sacích i výfukových ventilů systémem Double-Vanos. Každý z osmi válců má pak vlastní škrticí klapku, nejen o její ovládání se stará celkem padesát senzorů, kterými je agregát osazen. Mazání obstarávají dvě olejová čerpadla.

Maximum výkonu 309 kW je k mání při "motorkových" 8300 otáčkách, maximální moment nabídne při 3900 otáčkách, 340 Nm je k dispozici od 2000 otáček/min.

BMW M3BMW M3BMW M3



BMW M3Motor BMW M3BMW M3



BMW M3BMW M3BMW M3




Autor:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.