Předchozí generaci M3 (E46) považují znalci za nepřekonatelný mix nekompromisních jízdních vlastností, špičkového motoru... jedním slovem "dokonalost".
Konstruktéři s bílomodrou vrtulí vyšitou na bílých pláštích se tak museli pořádně činit, aby neudělali ostudu a vytvořili zdatného pokračovatele, protentokrát s kódovým označením E92.
Uvedení nové generace žijící legendy jménem M3 je na spadnutí, každým dnem utíkají z Mnichova další a další snímky. Prozatím neoficiálně kolují mezi automobilovými nadšenci fotky červené "eM-trojky" posazené na černých ráfcích. Podle všeho jde o firemní fotky.
Stejně jako ženevský koncept, dostane i sériové provedení víko motoru z hliníku a střechu z materiálu z uhlíkových vláken. Že jde opravdu o čistokrevnou M3 prozrazuje "powerdome" vystupující z kapoty.
Už předem mnichovská automobilka prozradila, co se bude dít pod kapotou. Z osmiválce s objemem čtyři litry motoráři vyždímali 420 koní (o 22 % víc než odjíždějící M3 série E46). Zadní pneumatiky bude ničit 400 newtonmetrů kroutícího momentu.
Tabulková průměrná spotřeba - která je ovšem při využívání M3 tak, jak se má - se má teoreticky udržet na 12,4 litrech na 100 kilometrů jízdy. Ručičku tachometru omezovač nepustí za dvěstěpadesátku, kdo si připlatí za jeho deaktivaci, bude upalovat až 295 kilometrů v hodině.
Kdo bude chtít M3 ujet, musí to stihnout na stovku za dřív než za 4,8 sekundy. Podvozek dostal tři předdefinované charakteristiky, které budou zohledňovat různé jízdní režimy.
Osmiválec se pod kapotu vrcholové trojky podívá vůbec poprvé. Už sám o sobě je klenotem, zasluhujícím pár řádek pozornosti. Vznikl obráním desetiválce z BMW M5 a M6 o dva válce. Celý motor váží 202 kilogramů, což je o 15 méně, než kolik má šestiválec 3,2 litru současné M3.
Za dietní hmotnost mohou vyšlechtěné slitiny hliníku, lehké jako pírko. Samozřejmostí je osazení motoru systémem variabilního časování sacích i výfukových ventilů systémem Double-Vanos. Každý z osmi válců má pak vlastní škrticí klapku, nejen o její ovládání se stará celkem padesát senzorů, kterými je agregát osazen. Mazání obstarávají dvě olejová čerpadla.
Maximum výkonu 309 kW je k mání při "motorkových" 8300 otáčkách, maximální moment nabídne při 3900 otáčkách, 340 Nm je k dispozici od 2000 otáček/min.