Takto bude nová M3 k vidění pravděpodobně nejčastěji... | foto: Autoblog

Konec čekání, nové BMW M3 je tady

  • 64
Čtyři písmena a jedno číslo, stačí je vyslovit a milovníkům aut běhá mráz po zádech - BMW M3 je tady a úplně nové. Prozatím neoficiální fotky ukazují do rudé karoserie z odlehčených materiálů zabalené 420koňové osmispřeží. Jeden z vrcholů automobilové techniky letošního roku přijíždí.

Předchozí generaci M3 (E46) považují znalci za nepřekonatelný mix nekompromisních jízdních vlastností, špičkového motoru... jedním slovem "dokonalost".

Konstruktéři s bílomodrou vrtulí vyšitou na bílých pláštích se tak museli pořádně činit, aby neudělali ostudu a vytvořili zdatného pokračovatele, protentokrát s kódovým označením E92.

Uvedení nové generace žijící legendy jménem M3 je na spadnutí, každým dnem utíkají z Mnichova další a další snímky. Prozatím neoficiálně kolují mezi automobilovými nadšenci fotky červené "eM-trojky" posazené na černých ráfcích. Podle všeho jde o firemní fotky.

Stejně jako ženevský koncept, dostane i sériové provedení víko motoru z hliníku a střechu z materiálu z uhlíkových vláken. Že jde opravdu o  čistokrevnou M3 prozrazuje "powerdome" vystupující z kapoty.

Už předem mnichovská automobilka prozradila, co se bude dít pod kapotou. Z osmiválce s objemem čtyři litry motoráři vyždímali 420 koní (o 22 % víc než odjíždějící M3 série E46). Zadní pneumatiky bude ničit 400 newtonmetrů kroutícího momentu.

Tabulková průměrná spotřeba - která je ovšem při využívání M3 tak, jak se má - se má teoreticky udržet na 12,4 litrech na 100 kilometrů jízdy. Ručičku tachometru omezovač nepustí za dvěstěpadesátku, kdo si připlatí za jeho deaktivaci, bude upalovat až 295 kilometrů v hodině.

Kdo bude chtít M3 ujet, musí to stihnout na stovku za dřív než za 4,8 sekundy. Podvozek dostal tři předdefinované charakteristiky, které budou zohledňovat různé jízdní režimy.

popisek AUTOKATALOG
VŠE O BMW 

Osmiválec se pod kapotu vrcholové trojky podívá vůbec poprvé. Už sám o sobě je klenotem, zasluhujícím pár řádek pozornosti. Vznikl obráním desetiválce z BMW M5 a M6 o dva válce. Celý motor váží 202 kilogramů, což je o 15 méně, než kolik má šestiválec 3,2 litru současné M3.

Za dietní hmotnost mohou vyšlechtěné slitiny hliníku, lehké jako pírko. Samozřejmostí je osazení motoru systémem variabilního časování sacích i výfukových ventilů systémem Double-Vanos. Každý z osmi válců má pak vlastní škrticí klapku, nejen o její ovládání se stará celkem padesát senzorů, kterými je agregát osazen. Mazání obstarávají dvě olejová čerpadla.

Maximum výkonu 309 kW je k mání při "motorkových" 8300 otáčkách, maximální moment nabídne při 3900 otáčkách, 340 Nm je k dispozici od 2000 otáček/min.

BMW M3BMW M3BMW M3



BMW M3Motor BMW M3BMW M3



BMW M3BMW M3BMW M3