Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konec čekání. Škoda oficiálně představila novou fabii

  10:35aktualizováno  15:03
Právě dnes se mladoboleslavská automobilka pochlubila novou fabií. Malý hatchback se naživo ukáže v Ženevě v březnu příštího roku. Má být větší a prostornější než předchůdkyně. Do startu dostane sedm motorů, zajímavou novinkou je benzinová 1,6.

Nová Škoda Fabia | foto: Škoda auto

Po studii joyster a dvou nových verzích roomsteru (scout a praktik) představuje tuzemská automobilka tento podzim už čtvrté nové auto. Škoda si schovala tu NEJ novinku až na úplný závěr roku. Napjatě očekávaná nová fabia je tady. Minulý týden odstartovala její výroba, dnes přinesla automobilka první informace a fotografie.

Jeden ze stěžejních modelů, který loví své zákazníky mezi malými auty, se po sedmi letech (premiéra proběhla na frankfurtském autosalonu v roce 1999) dočkává nové generace. "Starou" fabii si koupilo na 1,5 milionu řidičů, nová chce na její úspěchy samozřejmě navázat.

popisek AUTOKATALOG
VŠE O ŠKODOVKÁCH 

Podle prohlášení výrobce se chlubí ve své třídě největším prostorem pro kolena a hlavy cestujících na zadních sedadlech.

Vnější rozměry české novinky jsou 3992 mm délky, 1642 mm šířky a 1498 mm výšky. Oproti stávající generaci tedy moc milimetrů nepřibrala (3970 x 1646 x 1451 mm). Celková délka vozu vzrostla především s novým designem nárazníků.

Interiér prý podle škodováků nabídne více místa posádce na předních i zadních sedadlech. Zavazadlový prostor má základní objem 300 l a po sklopení zadních sedadel se může zvýšit až na 1163 litrů (o 40 a 147 litrů více než předchůdkyně).

Nová škodovka má podle očekávání tvář roomsteru. Předchozí spekulace, že se tvarově přiblíží Suzuki Swift se víceméně potvrzují. Mohutné boky doplňuje jednolitá plocha oken nenarušená sloupky. Překrývá je totiž černý plast. Druhá generace fabie působí jednolitějším dojmem. Tvary jsou hravější a boubelatější. Na první pohled působí vyšším dojmem.

Nová Škoda Fabia

LÍBÍ SE VÁM NOVÁ ŠKODA FABIA?
HLASUJTE V ANKETĚ

Nezbytná pozornost byla věnována také bezpečnosti. Nově mohou být cestující na předních i zadních sedadlech chráněni hlavovými airbagy. Na zadních sedadlech lze upevnit dětskou sedačku pásem Top-Tether, který při případném čelním nárazu omezuje pohyb horní části dětské sedačky vpřed.

S novým modelem přináší škodovka také ve své nejmenší modelové řadě možnost zvolit místo pětistupňové manuální převodovky šestistupňovou automatickou převodovku Tiptronic.

Pro novou fabii je připraveno celkem sedm motorů – čtyři zážehové a tři vznětové. Oba benzinové tříválce nyní disponují zvýšeným výkonem.

Premiéra nové generace vozu Škoda Fabia proběhne na Autosalonu v Ženevě v březnu 2007. Následně bude nový model uveden na evropské trhy. Výroba karosářských verzí Fabia Combi a Fabia Sedan první generace má pokračovat i nadále.

Benzinové motory:
1,2 HTP/44 kW

1,2 12V HTP/51 kW

1,4 16V/63 kW

1,6 16V/77 kW (také s automatickou převodovkou)

Naftové motory:
1,4 TDI PD/51 kW

1,4 TDI PD/59 kW

1,9 TDI PD/77 kW

KOMENTÁŘ DESIGNÉRA:
Po odvážnějším roomsteru přichází usedlejší Fabie II. Celkově dobře vyváženým proporcím malého hatchbacku se nedá téměř nic vytknout. K dobru nové škodovce slouží pěkné detaily jako jsou zatmavené sloupky nebo ostřejší prolis
procházející přes celý bok, který je pod okny krásně zjemněn a směrem k zadnímu světlu
opět nabírá na síle.

Pověst robustních a solidních automobilů
stylisticky podporuje vysoká hrana bočních oken. Lehce vypouklá střecha se pravděpodobně velkou měrou podílí na vzrůstu celkové výšky o 47 mm. Fabia II je přirozeným nástupcem úspěšného modelu a z pohledu designu zatím není zřejmý důvod, proč by se spokojení zákazníci první generace měli poohlížet po jiném vozu. Design
není překvapením, ale o to bude mít
pravděpodobně trvalejší hodnotu. Větší rozruch
by mohla způsobit případná třídveřová varianta.
Radek Laube, designér, šéfredaktor AutoDesign&Styling

Na fotografiích auto působí velice atraktivně. Není to takový odvaz jako u Hondy Civic, ale to by asi od Škodovky stejně nikdo neočekával.

Vzhledem k tomu, jaké hodnoty značka reprezentuje vypadá nová fabie jako výborně odvedená práce. Zamrzí jen, že na jejím designu není možné vystopovat vyloženě originální řešení.

Něco jsme již viděli na roomsteru, a to že se Fabia v základních rysech podobá Suzuki Swift je bohužel také evidentní. Snad nejvíce mě zaujala zadní světla a vůbec zpracování zadní části. Oproti předchozí generaci je to rozhodně posun vpřed. Design působí sportovněji.

Být to na mě, asi bych se snažil vizuálně rozbít obrovskou plochu vysokého profilu pontonu karoserie (nějakým dynamicky tvarovaným prolisem nebo alespoň protioděrovou lištou). Ten jí sice dává výrazný dojem robustnosti, ale zároveň působí až těžkopádně.

S litými koly, která určitě nebudou v základní výbavě, je vše v pořádku, ale v provedení se základními ráfky a pneumatikami už bych se o celkový dojem trochu bál.

Celkově mám ale z nové Fabie dobrý pocit. Solidní, rodiný hatchback akcentující dojem bezpečnosti bude určitě dobře prodejný, protože konzervativnější klientela je dobrým základem komerčního úspěchu.
Jan Prokop, designér


Autoři: ,




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.