Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konec nudy! Renault Mégane Coupé Concept

aktualizováno 
Tým šéfdesignéra renaultu Patricka Le Quementa se opět pořádně odvázal. Tentokrát dostali téma velmi citlivé: Namalujte nástupce masového méganu. Výsledek je skvělý. Ale jestli u Renaultu najdou odvahu něco takového vyrábět, je otázka.

Renault Mégane Coupé Concept | foto: Renault

Mégane je jedním z nejstarších modelů své kategorie, které říkáme nižší střední anebo také golfo-focuso-octavio... třída. V Ženevě stojí na stánku Renaultu velmi nekonvenčně tvarované kupé naznačující, jak bude nová generace auta, které v ní před lety svým radikálním designem udělalo pěkný průvan, možná vypadat.

Na výstavišti se šeptá, že sériová verze bude téhle futuristické věci bližší, než si dokážeme představit. Strohým konzervativním tvarům odzvonilo.

Konceptu ale samozřejmě nechybí nesériové atributy, kterými se koncepty rádi zdobí: světla složená z LED diod, jedenadvacetipalcové ráfky (pneumatiky 245/35), leštěný hliník... I kdyby zůstalo jenom u odvážných tvarů, na velký povyk mezi renaultisty by to stačilo také.

Mégane brouk
Megane Coupé Concept má na bocích čtyři dveře, ty ale pouští posádku dovnitř jinak, než jsme zvyklí. Otevírají se vzhůru jako krovky. Problémem podobných dveří je jejich prostorová náročnost.

Když zaparkujete natěsno vedle souseda v nízké garáži, z auta se dveřmi otevíranými vzhůru také nemusíte vůbec dostat. U Renaultu je proto rozdělili. Podélně. Nejdřív se vyklopí vzhůru okna a pak se pod ně vysune a zároveň vyklopí i spodní plechový díl.

Nekonvenční koncept dostal k jízdě veskrze konvenční techniku. Dvoulitrový přeplňovaný benziňák má 200 koní výkonu, 280 kroutících newtonmetrů rozjede méganní budoucnost na stovku za 7,2 sekundy. Spotřeba a emise se mají podle tabulek držet na šesti a půl litrech na stovku kilometrů a 154 gramech CO2 na km. Auto dostalo start-stop systém, který spoří benzin i životní prostředí, a šestistupňovou manuální převodovku.

Renaultí kupé není žádný drobeček, dlouhé je víc než čtyři a půl metru. Do šířky měří 1 908 a na výšku 1 371 milimetrů, rozvor je 2 749 mm. A odveze 290 litrů nákupu.

K otevření stačí mobil
Místo dálkového ovládání otevírání dveří konstruktéři naprogramovali mobilní telefon Samsung F700. Nejdřív si s ním řidič otevře, pak se s ním připojí bezdrátově k palubnímu počítači.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.