Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konec škrábanců na karoserii. Lak se opraví sám

  13:31aktualizováno  13:31
Škrábance a rýhy na karoserii dokážou majitele aut pořádně naštvat. Teď však přichází pomoc: karoserie, jejíž nátěr se dokáže sám opravit. Je to nápad japonské firmy Nissan, která vyvinula nátěr obsahující elastickou pryskyřici. Díky ní zmizí z karoserie rýhy i četné škrábance, které si řidiči přivážejí z automyček nebo z výletů po polních cestách.
Nissan 350Z čelně

Nissan 350Z čelně - Přechůdcem 350Z je světově nejprodávanější sportovní kupé sedmdesátých let: Datsun 240Z. | foto: iDNES.cz

Automyčky jsou podle Nissanu vůbec nejčastějším zdrojem škrábanců a rýh na vyblýskané karoserii. Důvodem je používání stále lehčích a méně odolných materiálů.

Průhledný nátěr, který se jmenuje Scratch Guard Coat, však dokáže většinu takových škrábanců odstranit.

Podmínkou je, aby rýhy nebyly hlubší než setina milimetru. „Samooprava“ karoserie pak trvá obvykle týden.

Pryskyřice se přitom mění na tekutinu, ovšem jen na molekulární úrovni - nějaké „přelévání“ nátěru tedy nikdo neuvidí. Tekutý materiál vyplňuje rýhy a vyrovnává povrch.

Ale týden je dlouhá doba a ne každý chce čekat. Karoserii je však možné „pomoci“: stačí ji polévat horkou vodou a rýhy i škrábance prý zmizí během několika minut.

Nátěr údajně dokáže chránit auto před škrábanci až tři roky. Nissan, který jej chce zatím použít u svých sportovních aut, však požaduje příplatek - 250 dolarů. To může být podle evropských výrobců aut překážkou v šíření celého nápadu.

Ochranný nátěr je jen jedním ze způsobů, jimiž se výrobci aut snaží čelit drobným poškozením. Konkurenční Honda zvolila jiný postup: u nového civicu zavedla nátěr, který dokáže poškrábání odolávat.

Čerstvě poškrábaný lak

...o týden později

Autoři:


Témata: Dolar, Honda, Nissan


Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.