Nissan 350Z čelně

Nissan 350Z čelně - Přechůdcem 350Z je světově nejprodávanější sportovní kupé sedmdesátých let: Datsun 240Z. | foto: iDNES.cz

Konec škrábanců na karoserii. Lak se opraví sám

  • 34
Škrábance a rýhy na karoserii dokážou majitele aut pořádně naštvat. Teď však přichází pomoc: karoserie, jejíž nátěr se dokáže sám opravit. Je to nápad japonské firmy Nissan, která vyvinula nátěr obsahující elastickou pryskyřici. Díky ní zmizí z karoserie rýhy i četné škrábance, které si řidiči přivážejí z automyček nebo z výletů po polních cestách.

Automyčky jsou podle Nissanu vůbec nejčastějším zdrojem škrábanců a rýh na vyblýskané karoserii. Důvodem je používání stále lehčích a méně odolných materiálů.

Průhledný nátěr, který se jmenuje Scratch Guard Coat, však dokáže většinu takových škrábanců odstranit.

Podmínkou je, aby rýhy nebyly hlubší než setina milimetru. „Samooprava“ karoserie pak trvá obvykle týden.

Pryskyřice se přitom mění na tekutinu, ovšem jen na molekulární úrovni - nějaké „přelévání“ nátěru tedy nikdo neuvidí. Tekutý materiál vyplňuje rýhy a vyrovnává povrch.

Ale týden je dlouhá doba a ne každý chce čekat. Karoserii je však možné „pomoci“: stačí ji polévat horkou vodou a rýhy i škrábance prý zmizí během několika minut.

Nátěr údajně dokáže chránit auto před škrábanci až tři roky. Nissan, který jej chce zatím použít u svých sportovních aut, však požaduje příplatek - 250 dolarů. To může být podle evropských výrobců aut překážkou v šíření celého nápadu.

Ochranný nátěr je jen jedním ze způsobů, jimiž se výrobci aut snaží čelit drobným poškozením. Konkurenční Honda zvolila jiný postup: u nového civicu zavedla nátěr, který dokáže poškrábání odolávat.

Čerstvě poškrábaný lak

...o týden později


Témata: Dolar, Honda, Nissan