Diskuze
Konec škrabkám na led, volkswagenům nebudou namrzat okna
Děkujeme za pochopení.
MaRaB
Pokud je to na vnější straně skla
nebylo by lepší to dát na vnitřní stranu? Pak by otěr od poletujících částic, hmyzu a vzduchu nebyl směrodatný.
Krysařík je nezničitelný.
Pevný roztok?
Asi něco jako kulatá krychle.
Chytracisko
Re: Pevný roztok?
Pevný roztok je terminus technicus čéče.
boris.pouzar
sklo
Mám u auta el.vyhřívané přední sklo - za příplatek cca 5000kč - do minuty je sklo rozmrazené,viditelnost přes sklo je i s mikrodrátkama naprosto normální.
Mohu vřele doporučit.
Jsem zvědav,kolik si bude automobilka účtovat za tuhle novou technologii....
BlackMax
Re: sklo
Většině lidí ty drátečky v předním skle moc nevadí, ale já je vidím a když jsem přes to sklo koukal hodinu, přivádělo mne u auta na zkoušku k šílenství. Nemám a raději škrábu nebo v nejhorším pustím motor 3 min. předem.
_xprim01_
Jedinou otázkou je cena
a marketing, který tomu udělají. Samo o sobě jsou dnes technické provedení a technologická vyspělost podružné parametry.
m2d .
Má to jen jednu drobnou chybu
Když rozbiješ čelní sklo, škoda bude v desítkách tisíc....
Obludni_K
Re: Má to jen jednu drobnou chybu
má to dvě drobné chybky... stačí se jednou projet na silnici za deště, a odletující mlha vodní tříště spolu s částečkami prachu + pár pohybů stěračem tu mikrovstvičku spolehlivě rozškrábe jako cokoli jiného, a nikterak levný efekt půjde do kytek.
libedejroznec
a já myslel
že už konečně objevili vyhřívaná přední skla
Petr z Bologni
Re: a já myslel
Mmch, pokud na takovou vrstvu pripojite zdroj proudu, skutecne se zacne zahrivat (odpor kvalitni vrstvy ITO s propustnosti svetla okolo 88% je tak okolo 10 Ohmu na ctverec).
Petr z Bologni
...
No tady se zase seslo odborniku . Tak tedy - vrstva ITO je sama o sobe znacne tvrda, odolna poskrabani a velmi dobre prilnava k substratu (sklo). Navic neni problem tuto vrstvu pokryt nekolik desitek nanometru silnou vrstvou CeO2 nebo tuheho roztoku CeO2 + TiO2 (obvykle slozeni antireflexnich vrstev), ktere se opet velmi dobre vazi na vrstvu ITO. CeO2 je mnohem tvrdsi, oteru a poskrabani odolny material nez samotne sklo (prasek kyslicniku ceru so pouziva na vybrusovani malych poruseni povrchove vrstvy automobilovych skel). Vrstvy v tloustce desitek nanometru v podstate neni mozne ze substratu odstepit ci odrazit, jedine s kouskem skla. Lokalni poruseni vrstvy nijak neovlivnuje jeji globalni vlastnosti. Pokud se bude tato vrstva nanaset na predni sklo, neni duvod ji nenanaset na zadni a bocni skla. Reflexni vrstva odrazi teplo na obe strany tj. dovnitr vozu, ale i z povrchu skla ven,
Petr z Bologni
Re: ...
tudiz v lete bude odrazet teplo vne auta a uvnitr by melo byt chladneji (stejna okna ma jiz 5 let nas vyzkumny ustav a skutecne to perfektne funkuje). Navic, pokud by vrchni vrstva obsahovala vyssi procento TiO2, sklo by bylo samoomyvatelne destem. Spinu a prachove castice totiz na skle drzi monovrstva tekavych uhlovodiku (napr z benzinu a oleje, kterych je v ovzdusi silnice mnoho). TiO2 pak fotokatalytickym ucinkem za pomoci ultrafialoveho svetla tyto adsorbovane uhlovodiky rozklada na H2O a CO2 a nicim nevazana spina a prach je smyt destem. TiO2 castice se pridavaji napr. do povrchovych vrstev dalnic, aby stejnym procesem rozkladal vytekly olej a dalsi VOC.
Vsechny uvedene vrstvy a procesy vyuzivam pri konstrukci nasich pokrocilych tenkovrstvovych slunecnich clanku a opet - funguje to vyborne.
gonyr
A co boční okna?
Tam to asi nebude. tak, že stejně škrabka
RomanTARA
topna folie
hezke ale bohuzel to na aute nemam a mit nebudu
jde vubec koupit neco jako topna folie ktera se prilepy na sklo a topi? neco jako u fordu ale aftermarket?
Highdriver
Konec škrabkám? Já s ní ani nezačal :)
Stačí použít rozmrazovač ve spreji a během pár vteřin je z ledu kaše se kterou si poradí stěrače nebo za nějaký čas sjede dolů. Občas mě udivuje proč lidi šaškují na mrazu se škrabkou
RomanL
Re: Konec škrabkám? Já s ní ani nezačal :)
Protože je to ekologické a je to zadarmo...
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...