Diskuze
Konec škrabkám na led, volkswagenům nebudou namrzat okna
Děkujeme za pochopení.
MaRaB
Pokud je to na vnější straně skla
nebylo by lepší to dát na vnitřní stranu? Pak by otěr od poletujících částic, hmyzu a vzduchu nebyl směrodatný.
Chytracisko
Re: Pevný roztok?
Pevný roztok je terminus technicus čéče.
boris.pouzar
sklo
Mám u auta el.vyhřívané přední sklo - za příplatek cca 5000kč - do minuty je sklo rozmrazené,viditelnost přes sklo je i s mikrodrátkama naprosto normální.
Mohu vřele doporučit.
Jsem zvědav,kolik si bude automobilka účtovat za tuhle novou technologii....
BlackMax
Re: sklo
Většině lidí ty drátečky v předním skle moc nevadí, ale já je vidím a když jsem přes to sklo koukal hodinu, přivádělo mne u auta na zkoušku k šílenství. Nemám a raději škrábu nebo v nejhorším pustím motor 3 min. předem.
_xprim01_
Jedinou otázkou je cena
a marketing, který tomu udělají. Samo o sobě jsou dnes technické provedení a technologická vyspělost podružné parametry.
m2d .
Má to jen jednu drobnou chybu
Když rozbiješ čelní sklo, škoda bude v desítkách tisíc....
Obludni_K
Re: Má to jen jednu drobnou chybu
má to dvě drobné chybky... stačí se jednou projet na silnici za deště, a odletující mlha vodní tříště spolu s částečkami prachu + pár pohybů stěračem tu mikrovstvičku spolehlivě rozškrábe jako cokoli jiného, a nikterak levný efekt půjde do kytek.
libedejroznec
a já myslel
že už konečně objevili vyhřívaná přední skla
Petr z Bologni
Re: a já myslel
Mmch, pokud na takovou vrstvu pripojite zdroj proudu, skutecne se zacne zahrivat (odpor kvalitni vrstvy ITO s propustnosti svetla okolo 88% je tak okolo 10 Ohmu na ctverec).
Petr z Bologni
...
No tady se zase seslo odborniku . Tak tedy - vrstva ITO je sama o sobe znacne tvrda, odolna poskrabani a velmi dobre prilnava k substratu (sklo). Navic neni problem tuto vrstvu pokryt nekolik desitek nanometru silnou vrstvou CeO2 nebo tuheho roztoku CeO2 + TiO2 (obvykle slozeni antireflexnich vrstev), ktere se opet velmi dobre vazi na vrstvu ITO. CeO2 je mnohem tvrdsi, oteru a poskrabani odolny material nez samotne sklo (prasek kyslicniku ceru so pouziva na vybrusovani malych poruseni povrchove vrstvy automobilovych skel). Vrstvy v tloustce desitek nanometru v podstate neni mozne ze substratu odstepit ci odrazit, jedine s kouskem skla. Lokalni poruseni vrstvy nijak neovlivnuje jeji globalni vlastnosti. Pokud se bude tato vrstva nanaset na predni sklo, neni duvod ji nenanaset na zadni a bocni skla. Reflexni vrstva odrazi teplo na obe strany tj. dovnitr vozu, ale i z povrchu skla ven,
Petr z Bologni
Re: ...
tudiz v lete bude odrazet teplo vne auta a uvnitr by melo byt chladneji (stejna okna ma jiz 5 let nas vyzkumny ustav a skutecne to perfektne funkuje). Navic, pokud by vrchni vrstva obsahovala vyssi procento TiO2, sklo by bylo samoomyvatelne destem. Spinu a prachove castice totiz na skle drzi monovrstva tekavych uhlovodiku (napr z benzinu a oleje, kterych je v ovzdusi silnice mnoho). TiO2 pak fotokatalytickym ucinkem za pomoci ultrafialoveho svetla tyto adsorbovane uhlovodiky rozklada na H2O a CO2 a nicim nevazana spina a prach je smyt destem. TiO2 castice se pridavaji napr. do povrchovych vrstev dalnic, aby stejnym procesem rozkladal vytekly olej a dalsi VOC.
Vsechny uvedene vrstvy a procesy vyuzivam pri konstrukci nasich pokrocilych tenkovrstvovych slunecnich clanku a opet - funguje to vyborne.
RomanTARA
topna folie
hezke ale bohuzel to na aute nemam a mit nebudu
jde vubec koupit neco jako topna folie ktera se prilepy na sklo a topi? neco jako u fordu ale aftermarket?
Highdriver
Konec škrabkám? Já s ní ani nezačal :)
Stačí použít rozmrazovač ve spreji a během pár vteřin je z ledu kaše se kterou si poradí stěrače nebo za nějaký čas sjede dolů. Občas mě udivuje proč lidi šaškují na mrazu se škrabkou
RomanL
Re: Konec škrabkám? Já s ní ani nezačal :)
Protože je to ekologické a je to zadarmo...
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob
Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kontroverze nové alfy. Smí Milano do Milána? A je zakázáno vyrábět ji v Polsku?
Tak bizarní start kariéry umí autu nalinkovat jen Italové. Zní to jak komedie z pera nobelisty...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Šviháky lázeňské déšť nezastaví. Italové vyrazili na promenádu na kolonádu
Už po pětadvacáté si dali italští frajeři sraz na kolonádě v Poděbradech. Tradiční sraz spojený s...
Autoatlas Itálie. Opel, ferrari a fordy vzdaly hold známým městům a místům
Potomci Leonarda da Vinciho dali světu skvělé těstoviny, fantastická vína, skvostný parmazán,...
Cestovatelský speciál Harley-Davidson mění po padesáti letech tvář
Úplně předělat legendární design, který se jen s minimálními změnami vyráběl víc než padesát let,...