Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konečně pořádné elektroauto pro 5+2: Tesla S s koberečky z PET lahví

aktualizováno 
Automobilka Tesla Motors ohromuje sedmimístným hatchbackem, který používá plně elektrický pohon. Dojezd elegantního automobilu dosahuje 480 kilometrů na jedno nabití baterií.

Tesla Model S | foto: Tesla Motors

Je paradoxní, že právě ve Spojených státech, kde donedávna kralovaly velké automobily s neúspornými velkoobjemovými motory, se odehrává opravdová automobilová revoluce. Důkazem toho je automobilka Tesla Motors.

Tesla Model S

Dosud byl plně elektrický pohon vyhrazen pouze pro malá vozítka. Větší ekologické automobily jsou poháněny převážně hybridní technologií spojující elektrický pohon a spalovací motor, ať už pro samotný pohon nebo jako zdroj energie.

Americko-britsko-tchajwanská automobilka Tesla Motors se sídlem v Kalifornii vsadila na plně elektrický pohon u vozů, u kterých bychom to ještě před časem vůbec nečekali. Před třemi roky překvapila elektrickým sporťákem Roadster, který dokáže uhánět až 210 km/h a na stovku zrychlí za čtyři sekundy.

Tesla Model S

Letošní novinkou je elegantní hatchback s označením Model S. Nabízí reprezentativní tvary, dostatek prostoru a komfortu pro pět dospělých a dva dětské cestující a především zcela ekologický pohon. Téměř pět metrů dlouhý hatchback je totiž plně elektrický.

Tesla Model S dokáže na jedno nabití osmi tisíc bateriových článků ujet až 480 kilometrů. K dispozici budou i levnější verze s dojezdem 260 nebo 370 kilometrů. Nabíjet baterie je možné přímo ze zásuvky (110V, 220V, 440V). Při použití napětí 220V sítě se dobijí za čtyři hodiny. Elektrický automobil dokáže jet téměř dvoustovkou (193 km/h) a zrychlení z nuly na 60 mil v hodině (96 kilometrů za hodinu) zvládne za 5,6 sekundy.

Tesla Model S

Elektrické auto s rozvorem 2 959 milimetru má jednadvacetipalcová kola a používá brzdy Brembo. Novinka vážící 1 735 kilo dokáže zastavit z rychlosti 96 kilometrů za hodinu na 41 metrech.

Automobilka bude na vůz poskytovat záruku mezi třemi až čtyřmi roky, na baterie potom mezi sedmi až 10 roky. Do budoucna se počítá i s pohonem všech čtyř kol.

Životnímu prostředí vychází vstříc i lak automobilu. Exteriér elektrického hatchbacku je totiž natřen vodou ředitelnými barvami. Koberečky jsou vyrobeny z recyklovaných PET lahví.

Tesla Model S

Pro cestující je připraven komfort v podobě panoramatické střechy a kůží potaženého interiéru. V interiéru také najdeme sedmnáctipalcový dotykový displej, na kterém je možné prohlížet aplikaci Google Maps nebo jiné internetové stránky díky datovému připojení přes 3G sítě. Nechybí satelitní rádio a harddisk pro uložení hudby nebo dalších multimédií.

Špatnou zprávou je, že se Tesla Model S začne prodávat až v roce 2011, dobrou pak celkem přijatelná cena na tak velký, plně elektrický automobil. Novinka bude stát v základní verzi s dojezdem 260 kilometrů 57 400 dolarů, tedy v přepočtu 1 155 000 korun. Američané budou mít vůz levnější, protože mohou využít státní dotaci pro elektrická vozidla v hodnotě 7 500 dolarů.

Tesla Model S

Elektrický hatchback Tesla Model S se bude prodávat i v Evropě. Automobilka už ohlásila otevření obchodních poboček do konce letošního roku v Londýně a pro nás nedalekém Mnichově. Výrobce plánuje v prvním roce výroby vyrobit 20 tisíc kusů "eSka". Že to není plácnutí do vody, dokládá model Roadster, kterým už jezdí 250 zákazníků.

Autoři:




Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.