Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konečně rolls-royce pro všechny. Ke koupi bude příští rok

  11:45aktualizováno  11:45
Automobilová šlechta s nejmodřejší krví se rozhodla zavítat mezi lid. Rolls-Royce 200EX se představí jako prototyp za pár týdnů, vyrazit pro něj můžete příští rok.

Rolls-Royce 200EX | foto: Rolls-Royce

Nejobyčejnější malý rolls je ovšem stále na světelné roky vzdálený běžné autoprodukci lidovějších automobilek jako třeba Mercedes, Audi, Seat nebo Dacia.

Na pohled vypadá jako zmenšený chrám luxusu a aristokratičnosti Rolls-Royce Phantom. Tým šéfdesignéra Iana Camerona dostal za úkol namalovat čistokrevného rollse - tedy takového, kterého pozná i vaše babička bez řidičáku. "200EX je limuzína s víc než trochou švihu a možná větší dávkou odvahy, než by se od Rolls-Royce čekalo," říká Cameron.

Stále je to rolls-royce s vším všudy. Majestátné auto, jež nemá za potřebí snižovat se ke sportovním pošetilostem, o které se pokoušejí ostatní výrobci. Ropní šejci a britští aristokraté, kterým musí obnosit sako komorník, totiž vyznávají klasičtější sporty, třeba hon na lišku, kriket, golf nebo bridž.

Rolls-Royce 200EX

Na autosalonu v Ženevě se bude novinka prozatím promenovat s označením 200EX (to EX znamená "experimental"), sériové provedení ale ponese jméno RR4.

Rolls-royce bude stát podle neoficiálních informací na základech vlajkové lodi BMW, řadě 7. Lahůdkou vyhrazenou jen automobilové šlechtě jsou zadní dveře, otevírané proti směru jízdy v úhlu až 83 stupňů, což je zárukou komfortního nastupování. 

Rolls-Royce 200EX

Dovnitř se vejdou čtyři lordi plus řidič se vším pohodlím. I lidový (samozřejmě, jak se to vezme) rolls totiž o pořádný kus trčí přes pět metrů délky. Oproti phantomu je kratší o 435 milimetrů, takže na délku zabírá 5 399 mm. Široký je 1 948 mm a vysoký 1 550. Od jednoho dvacetipalcového kola k druhému (rozvor) je to 3 295 mm. Přední pneumatiky mají rozměr 255/45, zadní 285/40.

Co se děje za chrámem mřížky chladiče, se zatím neví. Podle prohlášení automobilky tam má být zbrusu nový dvanáctiválec. Plebejský rolls se ale podle hlasů ze zákulisí prý dočká i turbodieselu.

Stará dobrá Anglie už prostě není co bývala...

Rolls-Royce 200EX

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.