Nejobyčejnější malý rolls je ovšem stále na světelné roky vzdálený běžné autoprodukci lidovějších automobilek jako třeba Mercedes, Audi, Seat nebo Dacia.
Na pohled vypadá jako zmenšený chrám luxusu a aristokratičnosti Rolls-Royce Phantom. Tým šéfdesignéra Iana Camerona dostal za úkol namalovat čistokrevného rollse - tedy takového, kterého pozná i vaše babička bez řidičáku. "200EX je limuzína s víc než trochou švihu a možná větší dávkou odvahy, než by se od Rolls-Royce čekalo," říká Cameron.
Stále je to rolls-royce s vším všudy. Majestátné auto, jež nemá za potřebí snižovat se ke sportovním pošetilostem, o které se pokoušejí ostatní výrobci. Ropní šejci a britští aristokraté, kterým musí obnosit sako komorník, totiž vyznávají klasičtější sporty, třeba hon na lišku, kriket, golf nebo bridž.
Na autosalonu v Ženevě se bude novinka prozatím promenovat s označením 200EX (to EX znamená "experimental"), sériové provedení ale ponese jméno RR4.
Rolls-royce bude stát podle neoficiálních informací na základech vlajkové lodi BMW, řadě 7. Lahůdkou vyhrazenou jen automobilové šlechtě jsou zadní dveře, otevírané proti směru jízdy v úhlu až 83 stupňů, což je zárukou komfortního nastupování.
Dovnitř se vejdou čtyři lordi plus řidič se vším pohodlím. I lidový (samozřejmě, jak se to vezme) rolls totiž o pořádný kus trčí přes pět metrů délky. Oproti phantomu je kratší o 435 milimetrů, takže na délku zabírá 5 399 mm. Široký je 1 948 mm a vysoký 1 550. Od jednoho dvacetipalcového kola k druhému (rozvor) je to 3 295 mm. Přední pneumatiky mají rozměr 255/45, zadní 285/40.
Co se děje za chrámem mřížky chladiče, se zatím neví. Podle prohlášení automobilky tam má být zbrusu nový dvanáctiválec. Plebejský rolls se ale podle hlasů ze zákulisí prý dočká i turbodieselu.
Stará dobrá Anglie už prostě není co bývala...