Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Koníček miliardářského synka. Sbírá supersporty, má jich za 140 milionů

aktualizováno 
Sbírání autíček baví každého kluka, některé nepustí ani v dospělosti. Dhiaa El-Essa mu propadl také, specializuje se na supersporty. My je hromadíme na poličce, on sbírá originály. Má jich už třiatřicet. Nejnovějším přírůstkem miliardářského synka je nejrychlejší ferrari, teď se těší na bugatti.

Dhiaa El-Essa sbírá supersporty, už jich má třicet tři | foto: autoblog.gr

Pětkrát porsche, tři lamborghini, dva rollsy, několik ferrari a také Mercedes SLR McLaren. Zatímco 99 procent obyvatel planety si stěží dovolí byť jedno z nich, Dhiaa Al-Essa může jet každý den v měsíci jiným.

Zatím nejnovější je ve sbírce Ferrari 599 GTO, které mladíka ze Saúdské Arábie úplně okouzlilo. "Je to vzrušující auto. Musel jsem na ně čekat šest měsíců, než mi je doručili. Je z limitované edice a má v sobě víc techniky než většina vozů na světě. A také je to vůbec nejrychlejší ferrari," pochvaluje si svůj poslední přírůstek.

Za pozornost stojí, že jen půl roku se běžně nečeká ani na to nejobyčejnější ferrari. Jednadvacetiletý student ze Saúdské Arábie se ale v Maranellu těší zvláštní péči. Je například na seznamu 80 vybraných, na které se dostane otevřený supersport SA Aperta představený začátkem října na autosalonu v Paříži. Dhiaa Al-Essa ho zaparkuje k ostatním příští rok.

Ferrari 599 GTO

Ferrari 599 GTO

Nejnovější Ferrari 599 GTO je jedním z nejsilnějších aut, jaké bylo v Itálii vyrobeno. Z 0 na 100 zrychlí za 3,2 sekundy, jeho maximální rychlost je přes 300 km/h. "Mým favoritem byl Mercedes McLaren SLR, ale nyní je to 599. Je prostě nejlepší, jednoduše ohromující. Miluji ho," říká sběratel.

NEJRYCHLEJŠÍ ferrari JEZDÍ I v česku

Cena 599 GTO se šplhá k 10 milionům korun, originální sbírka má dnes hodnotu přes 140 milionů. Marnotratným koníčkem ale své studentské kapesné moc nezatěžuje, všechna auta mu kupuje jeho otec. Do aut si naporoučí i takové speciality jako monogramy vysázené diamanty do koženého čalounění.

A chystá pro něj další. Kromě legendárního Bugatti Veyron Super Sport, které jeho syn dostane jako dárek ke 22. narozeninám, přibude do sbírky i Koenigsegg Agera jako odměna za ukončení vysoké školy. Cena obou dárečků dosahuje asi 93 milionů korun.

Se svými miláčky létá mladý sběratel po celém světě, naposledy se v létě vydal s přáteli na obhlídku Londýna, Montrealu, Las Vegas, Los Angeles a New Yorku. "Miluji rychlost, ale v Saúdské Arábii mě omezuje rychlost 120 km/h," vzkázal z New Yorku. "Až dorazí bugatti, chystám se do Německa. Tam můžu jezdit neomezenou rychlostí," těší se na dárek k promoci.

Koenigsegg Agera

Koenigsegg Agera

Smůlovaté ferrari

O jedno auto už ale Dhiaa Al-Essa přišel. Jeho Ferrari 458 (interiér byl od Dolce&Gabbany a stál téměř 1,5 milionu korun) shořelo ve skladišti na letišti Heathrow. Dhiaa s ním plánoval cestovat z Londýna přes Paříž, Miláno, Ženevu a zpět. "Zničilo mě to. Na týden jsem letěl zpátky do Rijádu," okomentoval ztrátu vozu za 8,5 milionu.

V Londýně pak musel jezdit mercedesem a svezl se dokonce i metrem. "Cestování veřejnou dopravou mám rád. Ale další 458 Italia si nevezmu. Myslím, že to bylo nešťastné auto, už předtím jsem musel jet několikrát k dealerovi kvůli problému s vytápěním."

Milionová garáž

Auta, která má Dhiaa Al-Essa ve sbírce

Rolls-Royce Coupe
Rolls-Royce Phantom
2x Range Rover
Mercedes McLaren SLR
Lamborghini Gallardo
Lamborghini Gallardo Superleggera
Lamborghini Murcielago LP640
Ferrari F430
Ferrari 599
Ferrari 458 Italia (zničeno)
Ferrari California
Ferrari F430 Novitec Rosso
Ferrari F430 Scuderia 16M Spider (prodáno)
Ferrari 599 GTO
Porsche 997 Turbo
Porsche 997 GT3 RS
Porsche 997 Turbo Spyder
Porsche Cayenne Turbo
Porsche Panamera Turbo
Bentley Continental GT
Mercedes S65 AMG
Mercedes G55 AMG
Mercedes E63 AMG
Mercedes CL65 AMG
BMW M5
BMW X6M
BMW X5M
BMW 760LI
Audi R8
Audi A8
Lexus LS460
Maybach 62

Přibudou:

Bugatti Veyron Super Sport
Koenigsegg Agera
Ferrari SA Aperta





Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.