Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konkurence pro velbloudy: nový luxusní pouštní koráb Nissan Patrol

aktualizováno 
Nissan představil v metropoli Spojených arabských emirátů Abú Dhabí novou generaci svého terénního modelu Patrol. Novinka má uhlazenější vzhled a nechybí luxusní interiér.

Nissan Patrol 2010 | foto: Nissan

Místo premiéry nebylo vybráno náhodně. Právě arabští šejkové ocení nový patrol jako luxusní koráb, který je dokáže převézt přes nástrahy pouště. Design nové generace se zjemnil, nedošlo však na extravagance, jaké přináší jiné modely Nissanu. Oproti muranu nebo na ženevský autosalon chystané novince juke je design patrolu stále konzervativní.

Nissan Patrol 2010

Nový Nissan Patrol je luxusní terénní vůz, kterému konkuruje například Toyota Land Cruiser V8. Interiér vozu nabízí veškerý komfort až pro sedm cestujících. Vnitřek vozu je pojat vkusně s dostatečnou dávkou elegance. Použita byla kůže, leštěný hliník nebo pravé dřevo.

Nissan Patrol 2010

Prostor pro druhou řadu sedadel se zvětšil o 100 milimetrů, dostatek místa najdou i pasažéři ve třetí řadě. V opěradlech rozměrných předních sedadel se nachází dva sedmipalcové displeje pro sledování televize nebo DVD. Mezi předními sedadly se nachází chlazený box, který pojme šest lahví o objemu 600 ml. O bezpečnost se stará šest airbagů a nechybí výkonná klimatizace s výdechy nad okny.

Nový Patrol byl prozatím představen pouze s jedním motorem. Jde o benzinový vidlicový osmiválec o objemu 5,6 litru. Tato pohonná jednotka s variabilním časováním ventilů a přímým vstřikem podává nejvyšší výkon 294 kW a točivý moment dosahuje maxima 550 Nm. V Evropě Nissan jistě nabídne i úspornější turbodiesely.

Nový terénní Patrol už nemá tuhé nápravy, ale nezávislé zavěšení všech kol. Samozřejmostí je pohon všech čtyř kol All Mode 4 x 4. Převodovka je automatická sedmistupňová. Na výběr jsou čtyři jízdní režimy: silnice, písek, skály a sníh. K dispozici je asistent jak pro rozjezdy do kopce, tak pro sjíždění a nechybí ani monitorování tlaku v pneumatikách.

Autoři:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.